ככל שתחרות הריצה מתקרבת לקו הסיום המהירות הופכת למהירה הרבה יותר והסיכוי שיפסיקו צונח.
בפסיכולוגיה זוהי דוגמה לאפקט שיפוע המטרה, אנו משקיעים יותר בהשלמת משימה כאשר אנו חושבים שאנחנו לקראת סיום.
וזוהי סיבה נוספת לכך שהפחתת אי הוודאות במהלך תהליך ההרשמה או התשלום היא חשובה מאוד.
אם הקונה לא יודע כמה זמן ייקח להשלים רכישה, יש סיכוי גבוה יותר שינטוש את עגלת הקניות.
הדרך הקלה ביותר למנף את האפקט הזה היא להציג מחוון התקדמות במהלך תהליך ההרשמה או התשלום, כגון אחוז השלבים שהושלמו ומספר השלבים שנותרו, כך הקונים יודעים בדיוק כמה הם קרובים להשלמת הרכישה.
ניתן לעשות זאת גם בציון המשימות בצורה טקסטואלית המעודדת את השלמת הפרטים בסגנון: "ההרשמה אורכת רק 40 שניות", "כמעט שם! רק עוד שאלה אחת...", " שלב אחרון: לאן עלינו לשלוח את X / V ?"
למרות ש-33% מאתרי המסחר הגדולים משתמשים בקרוסלות בדף הבית, מחקר עדכני של Baymard מצא ש- 46% מהן יוצרות בעיות שימושיות שפוגעות בחוויית המשתמש ובהמרות.
משתמשים נמשכים לתמונות הגדולות — אבל מתעלמים מתוכן חשוב והנעה לפעולה.
המלצה: שקלו לעבור לעיצוב פשוט וברור במקום קרוסלה. הוא הרבה יותר נגיש, נוח למשתמש — ומשפר את מהירות הטעינה.
📌 היתרונות של שימוש בצ'אט בוט לתקשורת עם לקוחות ברורים:
💰 עלות נמוכה
📈 קיבולת גבוהה
⚡ זמני תגובה מיידיים
❌ אבל... באופן כללי, שביעות הרצון של הלקוחות יורדת בעת אינטראקציה עם צ'אט בוט בהשוואה לנציג אנושי.
✅ זה לא חייב להיות ככה!
🔍 מחקר חדש מראה שאם תבהירו ללקוחות את התועלת שלהם שבשימוש בצ'אט בוט, מדד שביעות הרצון ישתפר ואף יעלה על נציג אנושי.
💡 איך להדגיש את היתרונות ולשפר את שביעות הרצון?
🕒 ציינו זמינות מיידית בכל שעה
⚡ תגובות מיידיות – אין המתנה לנציג
📊 פתרונות מהירים ומדויקים – למשל, צ'אט בוט שמסיים 95% מהלקוחות מצאו פתרון דרך הצאט בוט במהירות וביעילות
📖 מקור: Science Says
קורא מסך הוא כלי הממיר תוכן דיגיטלי לטקסט קולי או לכתב ברייל, כך שאנשים עם לקות ראייה יכולים להשתמש באתרי אינטרנט. ה-WCAG ( הנחיות נגישות לתוכן אינטרנט ) מספק הנחיות כדי להבטיח שאתרי אינטרנט פועלים כהלכה עם קוראי מסך. לדוגמה, שימוש ב-HTML סמנטי עוזר לקוראי מסך להבין את המבנה והמשמעות של עמוד, כגון כותרות, רשימות וכפתורים.
📦 משלוח מוקדם מהצפוי? מוביל להחזרות!
מחקר חדש שניתח 1.8 מיליון הזמנות מצא
כל יום מוקדם מהצפוי מעלה את סיכויי ההחזרה ב-3.8%.
לקוחות חדשים רגישים יותר: כל יום מוקדם מגדיל החזרות ב-4.26%.
🧠 למה זה קורה?
משלוח מהיר מעורר ספקות טריים ("האם קניתי נכון?"), בעוד זמן אספקה ארוך יותר מחזק את הביטחון בהחלטה.
טיפ למניעת החזרות:
ספק טווח אספקה מדויק, כולל אפשרות הגעה מוקדמת.
הצע משלוח איטי יותר, זול או ידידותי לסביבה.
שלח תזכורת ללקוח עם יתרונות המוצר שרכש.
📊 שורה תחתונה: שמרו על איזון בציפיות המשלוח כדי להקטין החזרות ולהגדיל שביעות רצון. 🚚
מקור science says
לאתר שלך יש בית. קבלו ראש שקט להתמקד בעסק והאתר יעבוד יותר כדי להפוך מבקרים ללקוחות.