ככל שתחרות הריצה מתקרבת לקו הסיום המהירות הופכת למהירה הרבה יותר והסיכוי שיפסיקו צונח.
בפסיכולוגיה זוהי דוגמה לאפקט שיפוע המטרה, אנו משקיעים יותר בהשלמת משימה כאשר אנו חושבים שאנחנו לקראת סיום.
וזוהי סיבה נוספת לכך שהפחתת אי הוודאות במהלך תהליך ההרשמה או התשלום היא חשובה מאוד.
אם הקונה לא יודע כמה זמן ייקח להשלים רכישה, יש סיכוי גבוה יותר שינטוש את עגלת הקניות.
הדרך הקלה ביותר למנף את האפקט הזה היא להציג מחוון התקדמות במהלך תהליך ההרשמה או התשלום, כגון אחוז השלבים שהושלמו ומספר השלבים שנותרו, כך הקונים יודעים בדיוק כמה הם קרובים להשלמת הרכישה.
ניתן לעשות זאת גם בציון המשימות בצורה טקסטואלית המעודדת את השלמת הפרטים בסגנון: "ההרשמה אורכת רק 40 שניות", "כמעט שם! רק עוד שאלה אחת...", " שלב אחרון: לאן עלינו לשלוח את X / V ?"
📦 משלוח מוקדם מהצפוי? מוביל להחזרות!
מחקר חדש שניתח 1.8 מיליון הזמנות מצא
כל יום מוקדם מהצפוי מעלה את סיכויי ההחזרה ב-3.8%.
לקוחות חדשים רגישים יותר: כל יום מוקדם מגדיל החזרות ב-4.26%.
🧠 למה זה קורה?
משלוח מהיר מעורר ספקות טריים ("האם קניתי נכון?"), בעוד זמן אספקה ארוך יותר מחזק את הביטחון בהחלטה.
טיפ למניעת החזרות:
ספק טווח אספקה מדויק, כולל אפשרות הגעה מוקדמת.
הצע משלוח איטי יותר, זול או ידידותי לסביבה.
שלח תזכורת ללקוח עם יתרונות המוצר שרכש.
📊 שורה תחתונה: שמרו על איזון בציפיות המשלוח כדי להקטין החזרות ולהגדיל שביעות רצון. 🚚
מקור science says
תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑
הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝
הנתונים שידהימו אתכם על אחוזי החזרה בעולם האיקומרס😮
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-Narvar בקרב למעלה מ-1,900 צרכנים. 💁💁♀
כמעט 39% מהצרכנים מחזירים פריט שנרכש באינטרנט ”לפחות” פעם בחודש בממוצע 💳
החזרות נוגסות מאוד בשורת הרווח הסופית עקב עלויות המשלוח, שיחות תמיכת לקוחות, נזק למוצר והוצאות אחרות.📊
52% מהמשיבים בסקר אמרו שהם הגישו החזר מזויף לפחות פעם אחת בחייהם, לעומת 36% שאמרו את אותו הדבר בשנה שעברה.
לאתר שלך יש בית. קבלו ראש שקט להתמקד בעסק והאתר יעבוד יותר כדי להפוך מבקרים ללקוחות.