multi digital

איך לבחור אחסון אתרים ?

ברשת ישנם חברות אחסון אתרים רבות המציעות מגוון גדול של חבילות אחסון שיתופיות ושרתים פרטיים בהבטחה פרסומית לאתר שיטוס במהירות האור ויספק חווית גלישה מושלמת לגולשים שלכם.
איך בוחרים חברת אחסון בכלל וחבילת אחסון מתאימה לאתר ? האם למקם את האתר בשרת ישראלי או בעולם? מאחורי הקלעים של חברות אחסון האתרים.

ממה מורכב אחסון טוב ?

אירוח ואחסון אתרים טוב נמדד במפרט ואיכות השרת, אבטחה, תחזוקה פיזית ועדכוני תוכנה, ובשרת שיתופי גם מי האתרים השכנים שלכם בשרת וכמה חברת האחסון שומרת שהשכנים לא יבזבזו לכם את כוחות השרת.

מפרט ואיכות השרת – בדומה למחשב הביתי קיימים מפרטי מחשב שונים כשהמעבד סוג הכוננים וגודל הזכרון משפיע בבירור על יכולות הביצועים של המחשב, כך בשרת המאחסן את האתר חשוב המפרט הטכני ליכולות הביצועים וכן ישנה חשיבות מכריעה לרכיבי התקשורת של השרת. חומרה ותוכנה של מותגים איכותיים יתנו מהירות יציבות ומינימום זמני השבתה.

אבטחה – ניטור וחסימה שוטפת של פרצות אבטחה ונקודות תורפה וכן חסימה של בוטים למיניהם. לצורך כך נדרש מחברת האחסון להשתמש בשירותים של חברות שירותי אבטחה המתמחות בתחום, חברת אחסון איכותית לא חוסכת באבטחה ושוכרת אנשי מקצוע מומחים ורשיונות תוכנה מחברות מובילות.

תחזוקה– כאן זה מתחלק לתחזוקה טכנית של השרת ולעדכוני תוכנה וגרסאות של המערכות השונות, דברים שחברות אחסון לא איכותיות יכולות לחסוך בהם כמעט בלי שתדעו (רק כמעט כי בדרך כלל אתם תטעמו באחת התקלות את הרמה של החברה).

איך משווים מחיר של חבילות אחסון ?

חברות האחסון מציעות מגוון מחירים רחב עבור מפרטי שרת שונים. הדברים החשובים באמת להשוואת מחירים של חבילות האחסון הם:

  1. מפרט השרת
    שרת שיתופי או וירטואלי, כמה מעבדים יש, מאיזה סוג דיסקים הוא מורכב.
  2. נפח התעבורה
    כמה גיגה אתם יכולים להעביר בחודש, מה קורה לאחר מכן, כמה גולשים יכולים לבקר באתר במקביל
  3. נפח האחסון
    פחות רלוונטי באתרי תדמית, אך בהנחה שלא תרצו לטפל במחיקת תכנים או תמונות של מוצרים ישנים באתר יש צורך בנפח אחסון סביר שמאפשר גם אתר בנפח קבצים גדול.
  4. הגנות ואבטחה
    איזה תוכנות אבטחה כוללת החבילה ומה חברת האחסון עושה כדי להקטין סיכויי האקינג לאתר שלכם (חשוב מאוד!).
  5. גיבוי
    האם החבילה כוללת גיבויים אוטומטיים (חובה), של כמה ימים והיכן הם נשמרים, האם ניתן לבצע גיבוי גם בשרת חיצוני.
  6. תמיכה
    במקרה ותצטרכו את תמיכת חברת האחסון תוך כמה זמן הם מתחייבים לענות ולפתור תקלות, באיזה שפה השירות ומה כלול בו.

עוד דברים שיכולים לעניין לפני שבוחרים חברת אחסון אתרים:

  1. מי מעביר את האתר לשרת החדש ?
    העבודה על העברת אתר רגילה אמורה לקחת עד שעת עבודה אחת אך באתרים מורכבים העברה יכולה לקחת שעות עבודה ארוכות ודורשת ידע מקצועי נרחב, האם חברת האחסון מספקת את שירות העברה? ומהי העלות?
  2. איזה ממשק ניהול מציעה חברת האחסון ?
    מה הוא ממשק הניהול המועדף עליכם Direct admin, cPanel או Plesk ואולי אתם לא מעוניינים בכלל להתעסק עם ממשק האירוח ומעדיפים חברת ניהול ותחזוקת אתרים מקצועית שתטפל בכל הנדרש לתפעול האתר שלכם?
  3. האם תהיה לכם תעודת ssl ?
    כמעט לא תמצאו היום אתר בלי תעודת ssl (המנעול הירוק בדפדפן ליד הכתובת של האתר), האם תקבלו אותה כחלק מחבילת האחסון או שתצטרכו לרכוש ולהתקין לבד.
  4. עלות חידוש החבילה?
    לכמה זמן המחיר שקיבלתם, חלק מחברות אחסון האתרים מציעות מחיר רצפה לתקופה הראשונה אך כשתרצו לחדש את החבילה הן גובות מחיר גבוה מהממוצע בשוק.
  5. האם יסופק לכם ממשק דוא"ל?
    סביר להניח שתרצו כתובות דוא"ל עם סיומת הדומיין שלכם, עסקים רבים בוחרים להשתמש בשירותי Google Workspace או Microsoft 365, אך אם מדובר בכתובת רק לצורך ניראות עסקית וכדו' אין סיבה לשלם לשירותים בתשלום ומומלץ לבחור בחברה שמספקת שירותי דוא"ל מובנים כחלק משירות האחסון.

האם לבחור חברת אחסון מהארץ או מחו"ל?

אין תשובה ברורה לשאלה הזאת, קיימות חברות מעולות בין בארץ ובין בחו"ל, המדד צריך להיות מהירות הטעינה והתגובה של האתר שלחברת אירוח טובה יש חלק משמעותי מאוד בדבר הזה.

פרמטר חשוב שיכול להכריע אם לבחור חברת אחסון כחול לבן או מחו"ל הוא הצורך בתמיכה, במקרה ותפנו אל אנשי השירות והתמיכה בחברות האירוח בארץ ההתנהלות תהיה לכם קלה ויעילה הרבה יותר וזה סופר חשוב כשהאתר פעיל באויר.

בחירת שרת אחסון מתאים לאתר דורש ידע מקצועי וניסיון נשמח לסייע גם בבחירת מארח לאתר שלכם בארץ ובעולם אתם מוזמנים לפנות אלינו בלחיצה כאן ולהנות משירותי תפעול תחזוקה וניהול אתרים אמין ומומלץ

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #34

נגישות הופכת את האינטרנט לטוב יותר עבור אנשים עם מוגבלויות, וזה נהדר. אך האם ידעתם שזה גם כלי עוצמתי של קידום אתרים (SEO)?

כאשר האתר שלך קל יותר לבני אדם, הוא קל יותר למנועי חיפוש - וכנראה גם לבינה מלאכותית.

1. טקסט חלופי לתמונות.

טקסט חלופי עוזר לאנשים המשתמשים בקוראי מסך להבין מה מכילים אותו. שמרו עליו טבעי ותיאורי, אל תאמרו "תמונה של...", ותמיד סיימו בנקודה.

2. ניגודיות גבוהה.

טקסט בעל ניגודיות נמוכה לא רק קשה לקריאה, הוא גם מגנט לשיעור יציאה מדף. וכאשר אנשים עוזבים מהר, גוגל שמה לב. השתמשו בבודקי ניגודיות וצרו פלטת צבעים לצוות שלכם.

3. קישורים תיאוריים.

אף אחד לא רוצה ללחוץ על "לחץ כאן". זה מעורפל, לא מועיל והורג את ההקשר עבור קוראי מסך ומנועי חיפוש. השתמשו במקום זאת במשהו כמו "עיין במדריך 3 הצעדים שלנו".

4. שפה ברורה.

קחו בחשבון שחלק מהאנשים שקוראים את התוכן שלכם עשויים להתקשות בלמידה או ששפת האם שלהם שונה. שמרו על פשטות ושפה ברורה.

טיפ 33#

כל קליק באתר הוא קרב על תשומת לב. כדי למשוך אותו בכל סוג אתר, תנו:
ערך מיידי
מדריך קצר, כלי חינמי, טיפים פרקטיים או הצעת מבצע שיעזרו למבקר כאן ועכשיו.
ניווט ושכנוע
חויית UX חלקה עם כפתורי CTA ברורים ופשוטים (“קנה עכשיו”, “למידע נוסף”, “צור קשר”).
סיבה לחזור
תוכן מתעדכן, הטבות בלעדיות למנויים או מועדון נאמנות שימשכו את המשתמשים לחזור שוב ושוב.
כך תשמרו מבקרים, תזכו ב’קליק הבא’ – והאתר שלכם יבלוט גם בעיני המשתמשים וגם במנועי החיפוש!

הידעת? #32

למרות ש-33% מאתרי המסחר הגדולים משתמשים בקרוסלות בדף הבית, מחקר עדכני של Baymard מצא ש- 46% מהן יוצרות בעיות שימושיות שפוגעות בחוויית המשתמש ובהמרות.

‍ משתמשים נמשכים לתמונות הגדולות — אבל מתעלמים מתוכן חשוב והנעה לפעולה.

המלצה: שקלו לעבור לעיצוב פשוט וברור במקום קרוסלה. הוא הרבה יותר נגיש, נוח למשתמש — ומשפר את מהירות הטעינה.

טיפ #32

📌 היתרונות של שימוש בצ'אט בוט לתקשורת עם לקוחות ברורים:
💰 עלות נמוכה
📈 קיבולת גבוהה
⚡ זמני תגובה מיידיים

❌ אבל... באופן כללי, שביעות הרצון של הלקוחות יורדת בעת אינטראקציה עם צ'אט בוט בהשוואה לנציג אנושי.

✅ זה לא חייב להיות ככה!
🔍 מחקר חדש מראה שאם תבהירו ללקוחות את התועלת שלהם שבשימוש בצ'אט בוט, מדד שביעות הרצון ישתפר ואף יעלה על נציג אנושי.

💡 איך להדגיש את היתרונות ולשפר את שביעות הרצון?
🕒 ציינו זמינות מיידית בכל שעה
⚡ תגובות מיידיות – אין המתנה לנציג
📊 פתרונות מהירים ומדויקים – למשל, צ'אט בוט שמסיים 95% מהלקוחות מצאו פתרון דרך הצאט בוט במהירות וביעילות

📖 מקור: Science Says

מה זה קורא מסך ?

קורא מסך הוא כלי הממיר תוכן דיגיטלי לטקסט קולי או לכתב ברייל, כך שאנשים עם לקות ראייה יכולים להשתמש באתרי אינטרנט. ה-WCAG ( הנחיות נגישות לתוכן אינטרנט ) מספק הנחיות כדי להבטיח שאתרי אינטרנט פועלים כהלכה עם קוראי מסך. לדוגמה, שימוש ב-HTML סמנטי עוזר לקוראי מסך להבין את המבנה והמשמעות של עמוד, כגון כותרות, רשימות וכפתורים.

הידעת ? #31

📦 משלוח מוקדם מהצפוי? מוביל להחזרות!
מחקר חדש שניתח 1.8 מיליון הזמנות מצא

כל יום מוקדם מהצפוי מעלה את סיכויי ההחזרה ב-3.8%.
לקוחות חדשים רגישים יותר: כל יום מוקדם מגדיל החזרות ב-4.26%.
🧠 למה זה קורה?
משלוח מהיר מעורר ספקות טריים ("האם קניתי נכון?"), בעוד זמן אספקה ארוך יותר מחזק את הביטחון בהחלטה.

טיפ למניעת החזרות:

ספק טווח אספקה מדויק, כולל אפשרות הגעה מוקדמת.
הצע משלוח איטי יותר, זול או ידידותי לסביבה.
שלח תזכורת ללקוח עם יתרונות המוצר שרכש.
📊 שורה תחתונה: שמרו על איזון בציפיות המשלוח כדי להקטין החזרות ולהגדיל שביעות רצון. 🚚
מקור science says

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !