multi digital

איך לבחור אחסון אתרים ?

ברשת ישנם חברות אחסון אתרים רבות המציעות מגוון גדול של חבילות אחסון שיתופיות ושרתים פרטיים בהבטחה פרסומית לאתר שיטוס במהירות האור ויספק חווית גלישה מושלמת לגולשים שלכם.
איך בוחרים חברת אחסון בכלל וחבילת אחסון מתאימה לאתר ? האם למקם את האתר בשרת ישראלי או בעולם? מאחורי הקלעים של חברות אחסון האתרים.

ממה מורכב אחסון טוב ?

אירוח ואחסון אתרים טוב נמדד במפרט ואיכות השרת, אבטחה, תחזוקה פיזית ועדכוני תוכנה, ובשרת שיתופי גם מי האתרים השכנים שלכם בשרת וכמה חברת האחסון שומרת שהשכנים לא יבזבזו לכם את כוחות השרת.

מפרט ואיכות השרת – בדומה למחשב הביתי קיימים מפרטי מחשב שונים כשהמעבד סוג הכוננים וגודל הזכרון משפיע בבירור על יכולות הביצועים של המחשב, כך בשרת המאחסן את האתר חשוב המפרט הטכני ליכולות הביצועים וכן ישנה חשיבות מכריעה לרכיבי התקשורת של השרת. חומרה ותוכנה של מותגים איכותיים יתנו מהירות יציבות ומינימום זמני השבתה.

אבטחה – ניטור וחסימה שוטפת של פרצות אבטחה ונקודות תורפה וכן חסימה של בוטים למיניהם. לצורך כך נדרש מחברת האחסון להשתמש בשירותים של חברות שירותי אבטחה המתמחות בתחום, חברת אחסון איכותית לא חוסכת באבטחה ושוכרת אנשי מקצוע מומחים ורשיונות תוכנה מחברות מובילות.

תחזוקה– כאן זה מתחלק לתחזוקה טכנית של השרת ולעדכוני תוכנה וגרסאות של המערכות השונות, דברים שחברות אחסון לא איכותיות יכולות לחסוך בהם כמעט בלי שתדעו (רק כמעט כי בדרך כלל אתם תטעמו באחת התקלות את הרמה של החברה).

איך משווים מחיר של חבילות אחסון ?

חברות האחסון מציעות מגוון מחירים רחב עבור מפרטי שרת שונים. הדברים החשובים באמת להשוואת מחירים של חבילות האחסון הם:

  1. מפרט השרת
    שרת שיתופי או וירטואלי, כמה מעבדים יש, מאיזה סוג דיסקים הוא מורכב.
  2. נפח התעבורה
    כמה גיגה אתם יכולים להעביר בחודש, מה קורה לאחר מכן, כמה גולשים יכולים לבקר באתר במקביל
  3. נפח האחסון
    פחות רלוונטי באתרי תדמית, אך בהנחה שלא תרצו לטפל במחיקת תכנים או תמונות של מוצרים ישנים באתר יש צורך בנפח אחסון סביר שמאפשר גם אתר בנפח קבצים גדול.
  4. הגנות ואבטחה
    איזה תוכנות אבטחה כוללת החבילה ומה חברת האחסון עושה כדי להקטין סיכויי האקינג לאתר שלכם (חשוב מאוד!).
  5. גיבוי
    האם החבילה כוללת גיבויים אוטומטיים (חובה), של כמה ימים והיכן הם נשמרים, האם ניתן לבצע גיבוי גם בשרת חיצוני.
  6. תמיכה
    במקרה ותצטרכו את תמיכת חברת האחסון תוך כמה זמן הם מתחייבים לענות ולפתור תקלות, באיזה שפה השירות ומה כלול בו.

עוד דברים שיכולים לעניין לפני שבוחרים חברת אחסון אתרים:

  1. מי מעביר את האתר לשרת החדש ?
    העבודה על העברת אתר רגילה אמורה לקחת עד שעת עבודה אחת אך באתרים מורכבים העברה יכולה לקחת שעות עבודה ארוכות ודורשת ידע מקצועי נרחב, האם חברת האחסון מספקת את שירות העברה? ומהי העלות?
  2. איזה ממשק ניהול מציעה חברת האחסון ?
    מה הוא ממשק הניהול המועדף עליכם Direct admin, cPanel או Plesk ואולי אתם לא מעוניינים בכלל להתעסק עם ממשק האירוח ומעדיפים חברת ניהול ותחזוקת אתרים מקצועית שתטפל בכל הנדרש לתפעול האתר שלכם?
  3. האם תהיה לכם תעודת ssl ?
    כמעט לא תמצאו היום אתר בלי תעודת ssl (המנעול הירוק בדפדפן ליד הכתובת של האתר), האם תקבלו אותה כחלק מחבילת האחסון או שתצטרכו לרכוש ולהתקין לבד.
  4. עלות חידוש החבילה?
    לכמה זמן המחיר שקיבלתם, חלק מחברות אחסון האתרים מציעות מחיר רצפה לתקופה הראשונה אך כשתרצו לחדש את החבילה הן גובות מחיר גבוה מהממוצע בשוק.
  5. האם יסופק לכם ממשק דוא"ל?
    סביר להניח שתרצו כתובות דוא"ל עם סיומת הדומיין שלכם, עסקים רבים בוחרים להשתמש בשירותי Google Workspace או Microsoft 365, אך אם מדובר בכתובת רק לצורך ניראות עסקית וכדו' אין סיבה לשלם לשירותים בתשלום ומומלץ לבחור בחברה שמספקת שירותי דוא"ל מובנים כחלק משירות האחסון.

האם לבחור חברת אחסון מהארץ או מחו"ל?

אין תשובה ברורה לשאלה הזאת, קיימות חברות מעולות בין בארץ ובין בחו"ל, המדד צריך להיות מהירות הטעינה והתגובה של האתר שלחברת אירוח טובה יש חלק משמעותי מאוד בדבר הזה.

פרמטר חשוב שיכול להכריע אם לבחור חברת אחסון כחול לבן או מחו"ל הוא הצורך בתמיכה, במקרה ותפנו אל אנשי השירות והתמיכה בחברות האירוח בארץ ההתנהלות תהיה לכם קלה ויעילה הרבה יותר וזה סופר חשוב כשהאתר פעיל באויר.

בחירת שרת אחסון מתאים לאתר דורש ידע מקצועי וניסיון נשמח לסייע גם בבחירת מארח לאתר שלכם בארץ ובעולם אתם מוזמנים לפנות אלינו בלחיצה כאן ולהנות משירותי תפעול תחזוקה וניהול אתרים אמין ומומלץ

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

טיפ #28

5 כללים פשוטים להנגשת אתר 🧑‍🦽
כדי לוודא שהאתר נגיש לכולם, חשוב:
✅להשתמש בכותרות ברורות, טקסטים בשפה פשוטה וקצרים

🎨 ניגודיות צבעים גבוהה

🏖 לוודא שהמדיה כוללת תיאורי תמונה או כתוביות

⌨ לאפשר ניווט באמצעות המקלדת בלבד ושימוש בקורא מסך

🫨להמנע מאפקטים מהבהבים שלא ניתנים לעצירה

הידעת? #30

הנתונים שידהימו אתכם על אחוזי החזרה בעולם האיקומרס😮
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-Narvar בקרב למעלה מ-1,900 צרכנים. 💁💁‍♀

כמעט 39% מהצרכנים מחזירים פריט שנרכש באינטרנט ”לפחות” פעם בחודש בממוצע 💳

החזרות נוגסות מאוד בשורת הרווח הסופית עקב עלויות המשלוח, שיחות תמיכת לקוחות, נזק למוצר והוצאות אחרות.📊

52% מהמשיבים בסקר אמרו שהם הגישו החזר מזויף לפחות פעם אחת בחייהם, לעומת 36% שאמרו את אותו הדבר בשנה שעברה.

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הידעת? #29

60% מהלקוחות פתוחים להחלפות או זיכוי בחנות במקום להחזר כספי בתנאי שהתהליך יהיה מהיר וקל. 🤗
כמו כן, כמעט 40% מהצרכנים מחזירים רכישה לפחות פעם בחודש, 💳
כך שהצעות זיכוי אטרקטיביות לחנות עשויות להפחית את הכסף שאתה צריך להחזיר.🙌

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !