multi digital

תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות – נכנס לתוקף – חשוב שתדעו

תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות נכנס לתוקף, התיקון משנה את חובות בעלי האתרים וכל מי שמחזיק או מנהל מידע אישי על לקוחות שזה בעצם כמעט כל עסק.

לנו בעלי האתרים זה משמעותי מאוד באיסוף נתוני הלקוחות, בין אם מדובר בטופסי יצירת קשר, ניוזלטר, הזמנות, ושירותי מעקב כמו גוגל אנליטיקס, פיקסל של פייסבוק, מפות חום או כל מאגר מידע אחר

נכון לעכשיו (אוגוסט 25), הרשות להגנת הפרטיות הודיעה על מדיניות אי־אכיפה זמנית כמו שפורסם רשמית כאן https://www.gov.il/he/pages/enforcement25, אבל חשוב לדעת שמדיניות זו אינה מגנה מפני תביעות אזרחיות ובדומה לחוק הנגישות סביר מאוד שישנם עורכי דין שמחכים להזדמנויות לתביעות ייצוגיות כבר מהיום הראשון לתחולת החוק.

התיקון כולל את הדרישות הבאות:

שקיפות – חובה לפרסם באתר מדיניות פרטיות עדכנית, בשפה ברורה, המפרטת איזה מידע נאסף, כיצד הוא נשמר, ואיך נעשה בו שימוש.

קבלת הסכמה מפורשת – חובה להוסיף שדה סימון (Checkbox) לאישור תנאי הפרטיות בכל טופס באתר שבו נאסף מידע אישי ומומלץ לשקול הוספת הודעת Cookie (פופאפ) בהתאם לאופי המידע שנאסף.

אבטחת מידע – חובה ליישם אמצעים סבירים ומתקדמים להגנה על המידע. ובחלק מהעסקים נדרש גם מינוי ממונה על אבטחת הפרטיות

וכמובן אכיפה וקנסות – קנסות של אלפי עד עשרות אלפי שקלים, גם ללא הוכחת נזק.

מה צריך לעשות עכשיו כדי לעמוד בדרישות?

  • להוסיף או לעדכן עמוד "מדיניות פרטיות" באתר עם כל הסעיפים הנדרשים כולל אפשרות לקבלת פירוט המידע השמור על הלקוח ואפשרות למוחקו.
  • לשלב תיבת סימון לאישור המדיניות בכל טופס באתר.
  • להוסיף הודעת Cookie (פופאפ) אם האתר אוסף מידע באמצעות טכנולוגיות מעקב.
  • לוודא שכל הספקים / שותפים שיש להם גישה למידע עומדים בתקני אבטחת מידע.

למה לפעול עכשיו ולא לחכות?

החוק כבר בתוקף – והסיכון לקנסות ותביעות קיים גם בזמן מדיניות אי־האכיפה. פעולה מיידית תקטין את החשיפה המשפטית ותגן על העסק שלכם.

המידע כאן כמובן לא מחליף יעוץ משפטי מקצועי ונועד לסייע בביצוע השינויים הנדרשים באתר תוכלו גם לעיין באתר משרד המשפטים כאן https://govextra.gov.il/privacy-protection-regulations/privacy-protection-regulations/

במידה ויש לכם שאלות, או אם אתם זקוקים לסיוע נוסף, אנו כאן לשירותכם.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

הידעת ? #33

מעלים סטורי לאינסטגרם ורוצים לדעת כמה פעמים בשבוע כדאי לפרסם?

מחקר של Kirsti Lang מbuffer שבדק מעל 2 מיליון פוסטים ו־100,000 חשבונות גילה נתונים חד־משמעיים:

3–5 פוסטים בשבוע: נקודת האיזון המושלמת. כאן מתרחשת הקפיצה הגדולה ביותר בצמיחה ובטווח ההגעה.
6–9 פוסטים בשבוע: צמיחה של כמעט פי 4.
10+ פוסטים: צמיחה של פי 5.5, אך עם הלקוחות נשחקים והתשואות הולכות ופוחתות.
הפסקות בפרסום – גורמות לקיפאון ואף לירידה בעוקבים.
המסקנה ברורה: אינסטגרם מתגמלת עקביות.

לוח הזמנים הטוב ביותר לפרסום הוא כזה שתוכלו להיות עקביים בו !

טיפ #35

מוכרים אונליין ?
רוצים לשפר את ההמרות ?
במקום לכתוב רק על מה שהמוצר או השירות עושה, כתבו גם על מה שהוא גורם ללקוח להרגיש.

לדוגמה:
"טעינה מהירה" היא גם "בלי לחץ כששכחת לטעון בלילה"

לא תאמינו כמה המילים הקטנות האלו משפרות את ההמרות ומקרבות את הלקוחות.

טיפ #34

נגישות הופכת את האינטרנט לטוב יותר עבור אנשים עם מוגבלויות, וזה נהדר. אך האם ידעתם שזה גם כלי עוצמתי של קידום אתרים (SEO)?

כאשר האתר שלך קל יותר לבני אדם, הוא קל יותר למנועי חיפוש - וכנראה גם לבינה מלאכותית.

1. טקסט חלופי לתמונות.

טקסט חלופי עוזר לאנשים המשתמשים בקוראי מסך להבין מה מכילים אותו. שמרו עליו טבעי ותיאורי, אל תאמרו "תמונה של...", ותמיד סיימו בנקודה.

2. ניגודיות גבוהה.

טקסט בעל ניגודיות נמוכה לא רק קשה לקריאה, הוא גם מגנט לשיעור יציאה מדף. וכאשר אנשים עוזבים מהר, גוגל שמה לב. השתמשו בבודקי ניגודיות וצרו פלטת צבעים לצוות שלכם.

3. קישורים תיאוריים.

אף אחד לא רוצה ללחוץ על "לחץ כאן". זה מעורפל, לא מועיל והורג את ההקשר עבור קוראי מסך ומנועי חיפוש. השתמשו במקום זאת במשהו כמו "עיין במדריך 3 הצעדים שלנו".

4. שפה ברורה.

קחו בחשבון שחלק מהאנשים שקוראים את התוכן שלכם עשויים להתקשות בלמידה או ששפת האם שלהם שונה. שמרו על פשטות ושפה ברורה.

טיפ 33#

כל קליק באתר הוא קרב על תשומת לב. כדי למשוך אותו בכל סוג אתר, תנו:
ערך מיידי
מדריך קצר, כלי חינמי, טיפים פרקטיים או הצעת מבצע שיעזרו למבקר כאן ועכשיו.
ניווט ושכנוע
חויית UX חלקה עם כפתורי CTA ברורים ופשוטים (“קנה עכשיו”, “למידע נוסף”, “צור קשר”).
סיבה לחזור
תוכן מתעדכן, הטבות בלעדיות למנויים או מועדון נאמנות שימשכו את המשתמשים לחזור שוב ושוב.
כך תשמרו מבקרים, תזכו ב’קליק הבא’ – והאתר שלכם יבלוט גם בעיני המשתמשים וגם במנועי החיפוש!

הידעת? #32

למרות ש-33% מאתרי המסחר הגדולים משתמשים בקרוסלות בדף הבית, מחקר עדכני של Baymard מצא ש- 46% מהן יוצרות בעיות שימושיות שפוגעות בחוויית המשתמש ובהמרות.

‍ משתמשים נמשכים לתמונות הגדולות — אבל מתעלמים מתוכן חשוב והנעה לפעולה.

המלצה: שקלו לעבור לעיצוב פשוט וברור במקום קרוסלה. הוא הרבה יותר נגיש, נוח למשתמש — ומשפר את מהירות הטעינה.

טיפ #32

📌 היתרונות של שימוש בצ'אט בוט לתקשורת עם לקוחות ברורים:
💰 עלות נמוכה
📈 קיבולת גבוהה
⚡ זמני תגובה מיידיים

❌ אבל... באופן כללי, שביעות הרצון של הלקוחות יורדת בעת אינטראקציה עם צ'אט בוט בהשוואה לנציג אנושי.

✅ זה לא חייב להיות ככה!
🔍 מחקר חדש מראה שאם תבהירו ללקוחות את התועלת שלהם שבשימוש בצ'אט בוט, מדד שביעות הרצון ישתפר ואף יעלה על נציג אנושי.

💡 איך להדגיש את היתרונות ולשפר את שביעות הרצון?
🕒 ציינו זמינות מיידית בכל שעה
⚡ תגובות מיידיות – אין המתנה לנציג
📊 פתרונות מהירים ומדויקים – למשל, צ'אט בוט שמסיים 95% מהלקוחות מצאו פתרון דרך הצאט בוט במהירות וביעילות

📖 מקור: Science Says