multi digital

שימוש בשירותי CDN לשיפור מהירות האתר – המדריך המלא

מבוא

מהירות האתר היא גורם מרכזי וחשוב בתפעול כל אתר אינטרנטי. המשתמשים מצפים לטעינת דפים מהירה תוך כדי ניווט חלק וללא המתנה ממושכת. הפער בין אתרים שמתפקדים ומגיבים במהירות לאתרים שטוענים לאט מתבטא בכשלון בולט בהמרות. בנוסף, אתרים שנטענים במהירות מקבלים העדפה ברורה בדירוגי מנועי החיפוש בהתאם לכך שהם טובים יותר בחוויית המשתמש.

השיפור במהירות האתר הוא קריטי למשתמשים מהנייד, להם רוחב הפס (מהירות העברת הנתונים בחיבור האינטרנט) נמוך מבקו האינטרנט הביתי ולכן הטעינה ותגובת דף מהירה חשובים במיוחד. בעידן שבו משתמשים בכל פלטפורמה רוצים לגלות את המידע הרלוונטי בהקדם, אתרים מהירים מספקים חווית משתמש גבוהה יותר.

לכן שיפור מהירות האתר היא משימה חשובה ומרכזית בתחום תחזוקת וניהול אתרים ויש לראות בה כחלק מהותי משיפור המתמיד של חוויית המשתמש ויחס ההמרה.

במאמר זה, נעמוד על כלי יעיל – שירותי CDN – אשר מהווים אמצעי חשוב ויעיל מאוד לשיפור המהירות והביצועים של אתרים.

מה זה שירותי CDN ?

שירותי  CDN ראשי תיבות של Content Delivery Network ובעברית "רשת לאספקת תוכן" הם מערך של שרתים המפוזרים ברחבי העולם ומקושרים ביניהם. הרעיון המרכזי מאחורי CDN הוא שהמרחק הגאוגרפי בין המשתמש לשרת שמספק את התוכן יכול להשפיע על זמן התגובה של האתר, כשכל שהמשתמש ממוקם רחוק יותר מהשרת זמן התגובה יהיה איטי יותר. CDN נועד לטפל בבעיה זו על ידי הגשת האתר אל הגולש משרת הממוקם קרוב ככל הניתן אל המבקר.

מבחינה טכנית. מה שהאתר מוגש למבקרים מכמה שרתים ברחבי העולם מאפשר מלבד טעינה מהירה יותר של התוכן, תחזוקה נכונה וניהול טוב יותר של העומס והתעבורה וביצועים מיטביים של השרת המרכזי בו מאוחסן האתר בכל רגע נתון.

המערכת המבוזרת של השרתים מונעת גם זמני השבתה של האתר. אם יש תקלה באחד מהשרתים, ישנם שרתים אחרים שיכולים לשלב ולספק את התוכן באופן חלק ובלתי מוחשי.

בנוסף, שימוש ב-CDN מסייע בשיפור האבטחה, מכיוון שהשרתים המבוזרים משמשים כמסנני נתונים, מונעים התקפות DoS ושומרים על המידע הרגיש שבאתר.

פיזור באמצעות רשת לאספקת תוכן חוסך גם שימוש ברוחב הפס של האתר (מהירות הגלישה שנובעת ממהירות זרימת הנתונים בחיבור האינטרנט של אחסון האתר) ומאפשר זרימת נתונים מהירה יותר למבקרים שמשתמשים בשרת המרכזי בו מאוחסן האתר.

איך CDN מאיצים את האתרים ?

כיצד בדיוק CDN מצליחים לספק תוכן במהירות כזו? שירותי הCDN משתמשים במגוון טכניקות כדי להפחית את המרחק הגאוגרפי בין המשתמש לשרת המספק את התוכן. ובעיקר הם פועלים בתצורת שרתי מטמון (Caching Servers) שמגיבים בזמן אמת לבקשות המשתמשים. כאשר המשתמש מבקש תוכן שכבר נמצא במטמון הקרוב אליו, השרת המרכזי נשאר ברקע.

בנוסף לשרתי מטמון (קאש) CDN עשויים להשתמש בטכניקות נוספות כמו דחיסת נתונים והקטנת נפח המשקל של התמונות והקבצים, אופטימיזציה שמוכחת כשמשפרת את זמן הטעינה ומשפרת את חוויית המשתמש.

בחירת ה-CDN הנכון

בעת בחירת ספק ה CDN המתאים לאתר, יש לשקול מספר פרמטרים חשובים. ראשית, לבחון את הכיסוי הגאוגרפי של ה-CDN. האם השירות מספק שרתים באזורים שבהם נמצאים רוב המשתמשים שלכם? זהו פרמטר מרכזי, משום שהמרחק הגאוגרפי הוא משפיע מרכזי על זמן התגובה של האתר.

בנוסף לכיסוי הגאוגרפי, יש לשקול את הביצועים של ה-CDN. האם השירות מספק טעינה מהירה ויציבה? האם ישנם ביקושים גבוהים לשירות והאם ה-CDN מספק את הקיבולת הנדרשת? עליך לוודא שה-CDN יכול לספק את המהירות והיכולת שנדרשות לאתר שלך.

רוב שירותי ה-CDN מציעים מנגנונים לניטור של נתוני הביצועים. חשוב לבחון את הכלים המסופקים לניטור תעבורה ולדעת כיצד האתר נטען בכל הזמנים.

יישום של CDN: מדריך שלב אחרי שלב

שלב 1: בחירת ספק CDN

בחרו את ה-CDN המתאים לאתר שלך. קחו במשקל את הכיסוי הגיאוגרפי וההתחייבות לביצועים. בחרו ספק שיתאים לצרכים הספציפיים של האתר. השוו את המחירים ובדקו שקיימת תמיכת לקוחות סבירה.

קיימים ספקי CDN טובים רבים, מומלץ להתחיל מהשירותים הפופולריים של Cloudflare (דורש שינוי dns) שהוא ספק מעולה בהחלט שנותן גם אבטחה טובה ומונע מתקפות רבות של בוטים על האתרים, אפשר להתחיל עם המסלול החינמי ולאחר שתראו את השיפור תוכלו אם תרצו לבחור במסלולי הפרמיום.

שלב 2: הגדרה ושילוב

הרשמו והגדירו חשבון בשירות הCDN הנבחר. בצעו את ההגדרות הנדרשות לשילוב ה-CDN עם האתר. בחלק מהשירותים תצטרכו לשנות את כתובות ה- DNS של האתר.

שלב 3: בדיקה וניטור

המתינו 12-24 שעות עד שהאתר יעלה לשרתים המבוזרים השתמשו בכלים לניטור של התעבורה והביצועים שמספק שירות הcdn וגם בכלים בהם אתם רגילים למדוד את האתר, תהיו מופתעים, באחריות.

מי יעשה את זה ?

הבחירה והיישום של שירות cdn היא קלה אך דורשת ידע טכני קל והיכרות עם מושגים די פשוטים מעולם אירוח האתרים, אם יש לאתר webmaster (מנהל אתרים) זהו אחד מתפקידיו (רק מזכירים שנשמח להיות מנהלי האתר שלכם קראו בלחיצה כאן מה מחכה לאתר). אם אין יתכן וחברת האירוח שלכם תוכל לעזור.

מסקנה

השימוש בשירותי CDN הוא פתרון מוכח ויעיל לשיפור מהירות טעינת האתר ולשיפור חוויית המשתמש. שרתי CDN מציעים פתרון מתקדם שמשפר את הביצועים ובתוצאה הסופית את ההמרות באתר. זהו כלי שמאפשר לאתר לטעון ולהגיב במהירות ולספק את התוכן הרלוונטי באופן מהיר ויעיל למשתמשים בכל העולם.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

טיפ #28

5 כללים פשוטים להנגשת אתר 🧑‍🦽
כדי לוודא שהאתר נגיש לכולם, חשוב:
✅להשתמש בכותרות ברורות, טקסטים בשפה פשוטה וקצרים

🎨 ניגודיות צבעים גבוהה

🏖 לוודא שהמדיה כוללת תיאורי תמונה או כתוביות

⌨ לאפשר ניווט באמצעות המקלדת בלבד ושימוש בקורא מסך

🫨להמנע מאפקטים מהבהבים שלא ניתנים לעצירה

הידעת? #30

הנתונים שידהימו אתכם על אחוזי החזרה בעולם האיקומרס😮
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-Narvar בקרב למעלה מ-1,900 צרכנים. 💁💁‍♀

כמעט 39% מהצרכנים מחזירים פריט שנרכש באינטרנט ”לפחות” פעם בחודש בממוצע 💳

החזרות נוגסות מאוד בשורת הרווח הסופית עקב עלויות המשלוח, שיחות תמיכת לקוחות, נזק למוצר והוצאות אחרות.📊

52% מהמשיבים בסקר אמרו שהם הגישו החזר מזויף לפחות פעם אחת בחייהם, לעומת 36% שאמרו את אותו הדבר בשנה שעברה.

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הידעת? #29

60% מהלקוחות פתוחים להחלפות או זיכוי בחנות במקום להחזר כספי בתנאי שהתהליך יהיה מהיר וקל. 🤗
כמו כן, כמעט 40% מהצרכנים מחזירים רכישה לפחות פעם בחודש, 💳
כך שהצעות זיכוי אטרקטיביות לחנות עשויות להפחית את הכסף שאתה צריך להחזיר.🙌

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !