multi digital

5 המלצות חובה לכל בעל/ת אתר

המאמר הפעם הוא לא הבלה בלה הרגיל של עולם האתרים זו יותר רשימת משימות מאשר המלצות. לפני שאתם משיקים את האתר כדאי לכם לעבור על הנקודות כאן ולסמן מה כבר בוצע ואם עדיין לא הכל מושלם עדיף לכם לחכות ולא לפתוח את האתר למשתמשים. אלו המלצות חובה מניסיון.

1.תקנון תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

זה משהו שצריך לעשות רק פעם אחת, לא משהו שתצטרכו הרבה לחדש (אלא אם יהיו שינויי חוק רלוונטיים) פנו לעו"ד מנוסה בתחום שיכין לכם תקנון תנאי שימוש באתר + מדיניות פרטיות.

אין בזה קיצורי דרך, תקנון תנאי שימוש ומדיניות פרטיות שנעשו כפי שצריך יאפשרו לכם הגנה טובה מכל מציק שלא יבוא.

אם האתר שלכם פונה לקהל הישראלי או האמריקאי בלבד מדיניות הפרטיות שלכם המידע שאתם אוספים וצורת השמירה על נתוני המבקרים מוגבל פחות מאשר אם האתר פונה למבקרים מהאיחוד האירופי, אך בכל מקרה העניין הזה חייב להיות מסודר מבחינה חוקית.

יחד עם זה תוודאו שאתם לא מחוייבים ברישום מאגר מידע אצל הרשם ושהפרטים שאתם אוספים לדוגמא לצורך רשימת תפוצה לא מכניסים אתכם לקטגוריה של בעלי מאגר מידע.

אם זהו אתר איקומרס אתם צריכים גם מדיניות ביטול עסקה והדרכה משפטית כללית על הוראות החוק הנוגעות לסחר מרחוק.

2. נגישות

רובם המכריע של האתרים חייב בהנגשה לבעלי מוגבלויות עפ"י החוק. ותכלס' גם אם אתם לא חייבים חבל לכם להפסיד כ 30% מהגולשים שמשתמשים באתרים בצורות הנגשה שונות (קוראי מסך, חוסמי הבהובים, שינויי גודל כתב וכו')

אם האתר נבנה בצורה נכונה ההנגשה היא הוצאה כספית קטנה שניתן לעשות אותה תוך כמה שעות ולקבל אחריות על הנושא מחברות המתמחות בתחום באמצעות רכישה חד פעמית או מנוי חודשי.

אם תחליטו לזלזל במחויבות החוקית הזאת קחו בחשבון שיש כאלה שדואגים שתיישמו את זה בדרך הקשה…

במקביל צריכה להיות הצהרת נגישות מפורטת ופרטי קשר של ממונה הנגישות של האתר, ובאם אתם קיימים גם במרחב הפיזי ולא רק הוירטואלי עליכם לציין גם הסדרי נגישות בסניפים בהם אתם מקבלים קהל.

3. הפעילו שירות עסקה בטוחה

סעיף זה אמנם נוגע רק לאתרי איקומרס אבל יעניין את כל מי שמאפשר רכישות טלפוניות.

רכישה באמצעות כרטיס אשראי באתר נחשבת מבחינה חוקית כעסקה במסמך חסר כך שעסקה שחברת האשראי אישרה היא לא בדיוק סופית והלקוח יכול להכחיש שביצע את העסקה, הדבר מהווה כר נרחב להזמנות בכרטיסים גנובים שהגנב מקבל את ההזמנה ובעל הכרטיס כמובן מכחיש, לצורך כך נועד שירות עסקה בטוחה שמאמת בשעת ההזמנה את העסקה מול בעל הכרטיס כך שלא יוכל אחר כך להכחיש שביצע את העסקה, אמנם עדיין בעל הכרטיס יכול לטעון לחברת האשראי שלא קיבל את התמורה, אבל זה שכיח הרבה פחות ותוכלו להוכיח באמצעות אישור מסירה וכדו' אם כן מסרתם את החבילה.

התופעה של כרטיסים גנובים כל כך נפוצה עד שיש קטגוריות מוצרים שעסק שלא מפעיל שירות עסקה בטוחה כמעט מחלק את הסחורה חינם…

הפעילו שירות עסקה בטוחה בחברת הסליקה שלכם. אמנם אנשי הקידום של האתר לא יאהבו את זה ומבחינתם זה מפריע להמרות, לא נורא שיתאמצו : )

4. אחסון מתאים

מאוד מאכזב להשיק אתר ולגלות שחלק מהמבקרים לא הצליחו להכנס או שחווית הגלישה שלהם נפגעה בשל עומסים וכדו', בדרך כלל עד להשקת האתר משתמשים בתצורת שרת מוגבלת שמתאימה לפיתוח / לביקורת וכו', וודאו עם המארח שחבילת האחסון / השרת של האתר מתאים להיקף הקהל שאמור לבקר בו ואפשרויות ההתמודדות בעומסים אפשריים.

5. נסו את האתר כגולשים

הטיפ האחרון והלא חביב הוא משהו שאחרי שתנסו ודאי תודו בו.

כנסו לאתר מהמחשב ב"גלישה בסתר" (גלישה פרטית) ונסו לעבור את המסלול שאתם רוצים שיעברו המשתמשים, אם הכל עבר חלק עשו זאת מהתחלה גם מהטלפון הנייד. אם גיליתם שיש דברים שלא עובדים כצפוי אין הרבה סיבות שלגולשים אחרים הם כן יעבדו.

בהצלחה!

לתגובות הבהרות הערות והארות או טיפים נוספים מנסיונכם אנו מחכים לכם למטה בתגובות

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הידעת ? #27

כשמציאות רבודה (AR) התחילה להופיע באתרים זו הייתה שאיפה לעזור למשתמשים לדמיין מוצרים בחללים אמיתיים, לבנות אמון ברכישות יקרות ולהפחית את ההחזרים.

עם זאת, מחקר גדול של מכון Baymard בנושא ריהוט ועיצוב הבית מגלה שרוב של 87% מהמשתמשים נמנעים במידה רבה מתכונות AR בעת קניות רהיטים.

כשמשתמשים בטכנולוגיית AR לדגמים של רהיטים בחדר, היא מייצרת לעתים קרובות ספק לגבי התאמת המוצר ומעכבת החלטות רכישה
ההמלצה של Baymard במקום זאת וזה נכון ותקף לכל אתר מכירות באשר הוא :
השקיעו בתמונות איכותיות בדף המוצר כדי לעזור למשתמשים לדמיין בצורה יעילה את המוצרים.
למקור https://baymard.com/research/houseware-and-furnishings

מה זה דומיין ?

דומיין (שם מתחם) הוא גרסה טקסטואלית של כתובת IP, המספר שמפנה לאתר מסוים. לדוגמה, המספר 64.176.168.178 הוא כתובת ה-IP של multidigital.net. כל שם דומיין באינטרנט מתאים למספרים כאלה.

ללא שמות מתחם, כדי לבקר אתר נצטרך להיזכר במספר כזה, בדומה למערכת הטלפונית, הדומיינים הפכו את הניווט ברשת להרבה יותר פשוט.

טיפ #25

רשומות תפוצה עם אימיילים רלוונטיים ומותאמים אישית מקבלים מעורבות והמרה גבוהה.

  1. אל תצרפו את כל הלקוחות שלכם לקבוצה אחת גדולה.
    פילוח לקבוצות מאפשר להתאים את המסרים כך שיתאימו לדמוגרפיה ספציפית. ולהבטיח שהאנשים הנכונים מקבלים את המסר הנכון בזמן הנכון.
  2. אספו פרטים אישיים נוספים.
    לדוגמא ימי הולדת או תחומי ענין והעדפות שונות. כך תוכלו לשלוח מיילים מותאמים אישית ולדייק יותר את הדיוורים שלכם.

הידעת #26

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !