multi digital

איך לבחור אחסון אתרים ?

ברשת ישנם חברות אחסון אתרים רבות המציעות מגוון גדול של חבילות אחסון שיתופיות ושרתים פרטיים בהבטחה פרסומית לאתר שיטוס במהירות האור ויספק חווית גלישה מושלמת לגולשים שלכם.
איך בוחרים חברת אחסון בכלל וחבילת אחסון מתאימה לאתר ? האם למקם את האתר בשרת ישראלי או בעולם? מאחורי הקלעים של חברות אחסון האתרים.

ממה מורכב אחסון טוב ?

אירוח ואחסון אתרים טוב נמדד במפרט ואיכות השרת, אבטחה, תחזוקה פיזית ועדכוני תוכנה, ובשרת שיתופי גם מי האתרים השכנים שלכם בשרת וכמה חברת האחסון שומרת שהשכנים לא יבזבזו לכם את כוחות השרת.

מפרט ואיכות השרת – בדומה למחשב הביתי קיימים מפרטי מחשב שונים כשהמעבד סוג הכוננים וגודל הזכרון משפיע בבירור על יכולות הביצועים של המחשב, כך בשרת המאחסן את האתר חשוב המפרט הטכני ליכולות הביצועים וכן ישנה חשיבות מכריעה לרכיבי התקשורת של השרת. חומרה ותוכנה של מותגים איכותיים יתנו מהירות יציבות ומינימום זמני השבתה.

אבטחה – ניטור וחסימה שוטפת של פרצות אבטחה ונקודות תורפה וכן חסימה של בוטים למיניהם. לצורך כך נדרש מחברת האחסון להשתמש בשירותים של חברות שירותי אבטחה המתמחות בתחום, חברת אחסון איכותית לא חוסכת באבטחה ושוכרת אנשי מקצוע מומחים ורשיונות תוכנה מחברות מובילות.

תחזוקה– כאן זה מתחלק לתחזוקה טכנית של השרת ולעדכוני תוכנה וגרסאות של המערכות השונות, דברים שחברות אחסון לא איכותיות יכולות לחסוך בהם כמעט בלי שתדעו (רק כמעט כי בדרך כלל אתם תטעמו באחת התקלות את הרמה של החברה).

איך משווים מחיר של חבילות אחסון ?

חברות האחסון מציעות מגוון מחירים רחב עבור מפרטי שרת שונים. הדברים החשובים באמת להשוואת מחירים של חבילות האחסון הם:

  1. מפרט השרת
    שרת שיתופי או וירטואלי, כמה מעבדים יש, מאיזה סוג דיסקים הוא מורכב.
  2. נפח התעבורה
    כמה גיגה אתם יכולים להעביר בחודש, מה קורה לאחר מכן, כמה גולשים יכולים לבקר באתר במקביל
  3. נפח האחסון
    פחות רלוונטי באתרי תדמית, אך בהנחה שלא תרצו לטפל במחיקת תכנים או תמונות של מוצרים ישנים באתר יש צורך בנפח אחסון סביר שמאפשר גם אתר בנפח קבצים גדול.
  4. הגנות ואבטחה
    איזה תוכנות אבטחה כוללת החבילה ומה חברת האחסון עושה כדי להקטין סיכויי האקינג לאתר שלכם (חשוב מאוד!).
  5. גיבוי
    האם החבילה כוללת גיבויים אוטומטיים (חובה), של כמה ימים והיכן הם נשמרים, האם ניתן לבצע גיבוי גם בשרת חיצוני.
  6. תמיכה
    במקרה ותצטרכו את תמיכת חברת האחסון תוך כמה זמן הם מתחייבים לענות ולפתור תקלות, באיזה שפה השירות ומה כלול בו.

עוד דברים שיכולים לעניין לפני שבוחרים חברת אחסון אתרים:

  1. מי מעביר את האתר לשרת החדש ?
    העבודה על העברת אתר רגילה אמורה לקחת עד שעת עבודה אחת אך באתרים מורכבים העברה יכולה לקחת שעות עבודה ארוכות ודורשת ידע מקצועי נרחב, האם חברת האחסון מספקת את שירות העברה? ומהי העלות?
  2. איזה ממשק ניהול מציעה חברת האחסון ?
    מה הוא ממשק הניהול המועדף עליכם Direct admin, cPanel או Plesk ואולי אתם לא מעוניינים בכלל להתעסק עם ממשק האירוח ומעדיפים חברת ניהול ותחזוקת אתרים מקצועית שתטפל בכל הנדרש לתפעול האתר שלכם?
  3. האם תהיה לכם תעודת ssl ?
    כמעט לא תמצאו היום אתר בלי תעודת ssl (המנעול הירוק בדפדפן ליד הכתובת של האתר), האם תקבלו אותה כחלק מחבילת האחסון או שתצטרכו לרכוש ולהתקין לבד.
  4. עלות חידוש החבילה?
    לכמה זמן המחיר שקיבלתם, חלק מחברות אחסון האתרים מציעות מחיר רצפה לתקופה הראשונה אך כשתרצו לחדש את החבילה הן גובות מחיר גבוה מהממוצע בשוק.
  5. האם יסופק לכם ממשק דוא"ל?
    סביר להניח שתרצו כתובות דוא"ל עם סיומת הדומיין שלכם, עסקים רבים בוחרים להשתמש בשירותי Google Workspace או Microsoft 365, אך אם מדובר בכתובת רק לצורך ניראות עסקית וכדו' אין סיבה לשלם לשירותים בתשלום ומומלץ לבחור בחברה שמספקת שירותי דוא"ל מובנים כחלק משירות האחסון.

האם לבחור חברת אחסון מהארץ או מחו"ל?

אין תשובה ברורה לשאלה הזאת, קיימות חברות מעולות בין בארץ ובין בחו"ל, המדד צריך להיות מהירות הטעינה והתגובה של האתר שלחברת אירוח טובה יש חלק משמעותי מאוד בדבר הזה.

פרמטר חשוב שיכול להכריע אם לבחור חברת אחסון כחול לבן או מחו"ל הוא הצורך בתמיכה, במקרה ותפנו אל אנשי השירות והתמיכה בחברות האירוח בארץ ההתנהלות תהיה לכם קלה ויעילה הרבה יותר וזה סופר חשוב כשהאתר פעיל באויר.

בחירת שרת אחסון מתאים לאתר דורש ידע מקצועי וניסיון נשמח לסייע גם בבחירת מארח לאתר שלכם בארץ ובעולם אתם מוזמנים לפנות אלינו בלחיצה כאן ולהנות משירותי תפעול תחזוקה וניהול אתרים אמין ומומלץ

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

הידעת 26#

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

טיפ #24

הוסיפו שאלות ותשובות בדפי המוצרים כדי שהלקוחות ישאלו שאלות על הפריט.

אפשרו למבקרים אחרים בדף לקרוא שאלות ותשובות מהעבר.

זה חשוב במיוחד אם הדירוגים הממוצעים של המוצרים הם בצד הנמוך (3 כוכבים או פחות),

או אם קיבלתם ביקורות שליליות על הפריט שלא תואם את הציפיות.

הידעת #25

בסקר קונים של Etsy כ90% מהנשאלים אמרו שאיכות התמונות במוצרים "חשוב מאוד" להחלטת הרכישה.

טיפ #23

כדי לתפוס לידים באופן מיידי הטמיעו את הטפסים פתוחים :
במקום כפתור "לחצו כאן להרשמה"

השתמשו בשדה "הזן כאן את האימייל שלך + כפתור שליחה"

זכרו, עם כל מעבר עמוד, שיעור ההמרה יורד. נסו ללכוד לידים בהקדם האפשרי!

הידעת #24

מכון Baymard עדכנו את סטטיסטיקת נטישת העגלה שלהם לשנת 2023 והוא עומד על 70% ! נתון מזעזע בהחלט.

3 הסיבות המובילות ברשימה:
1. עלויות נוספות גבוהות מדי (כגון: משלוח, מס, עמלות)
2. האתר דורש ליצור חשבון לפני תשלום
3. משלוח איטי מדי

הבשורה הטובה,
שינוי בעיצוב ואפיון דף הקופה יכול להביא עליה של כ35.26% בהמרות ולצמצם את אחוז הנטישות הגבוה

טיפ #22

אקורדיון - Accordion - ספוילר משמש להצגת טקסט בצורה מכווצת ושימושי בהצגת שאלות נפוצות וכדו' עם האקורדיון מבקרי האתר יכולים לסרוק את כותרות התוכן ולבחור להרחיב פריט.

על ידי השימוש באקורדיונים ניתן:
1. לצמצם את עומס המידע.
2. לעקוב מה מתוך הטקסט מעניין את המשתמשים.
אך המנעו משימוש באקורדיונים כאשר:
1. המשתמשים זקוקים לגישה לרוב התכנים. 2. יש מעט תוכן גלוי בדף.
3. לא ניתן לחלק את התוכן בצורה שלא תפריע לשטף הקריאה.

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !