multi digital

איך להגדיל את יחס ההמרה באתר שלך

1. מהי המרה

יש מגוון של המרות בעולם השיווק הדיגיטלי. מישהו שנרשם לניוזלטר (רשימת תפוצה) יכול להיחשב כהמרה. קורא שלוחץ על כפתור קרא עוד / לפרטים גם יכול להיות המרה. גולש שהשאיר פרטים תוך התעניינות בשירות שלכם ודאי נחשב להמרה. המרה של מסחר אלקטרוני יכולה להיות מישהו שמכניס פריט לעגלה לאחר שהוא מגיע לאתר שלך דרך מודעה. ועדיין עבור רוב בעלי אתרי המסחר, המרה עשויה להיות רק ביצוע מכירה בפועל.

אם אתם רוצים להצליח תצטרכו להתמקד בשיפור ההמרות באתר שלכם, יחס ההמרה הוא חישוב כמות הגולשים שנכנסו אל האתר אל מול כמות הגולשים שביצעו המרה בפועל.

המרות מסחר אלקטרוני הן קריטיות לרווחיות העסק וקשה יותר להשיג אותן, ייחדנו לזה מאמר מיוחד איך לשפר יחס המרה בחנויות איקומרס לחצו כאן למעבר (אל דאגה, נפתח בחלון חדש הדף הנוכחי ישאר פתוח), במאמר הזה נעסוק בשיפור והגדלת יחס המרה של אתרי תדמית ודפי נחיתה לאיסוף לידים. 

2. האתר הוא הפנים שלכם

דף הנחיתה / האתר הוא תמונת הפרופיל והרושם הראשוני שהלקוחות מקבלים על העסק שלכם אם האתר לא משקף את המקצועיות / החדשנות / היחודיות או כל מה שרלוונטי לעסק שלכם, אל תתפלאו שהפרופיל שלכם לא בדיוק פופולרי.

הדבר הבסיסי ביותר הוא ניראות הדף והתוכן שיהיה עדכני קריא ומעוצב בצורה נעימה לעין הגולש, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

אם אתם משלבים תמונות השתמשו בתמונות באיכות גבוהה! יש הרבה דרכים איך להשאיר את התמונות באיכות גבוהה בלי להכביד על טעינת האתר.

היבט חשוב נוסף בדף הבית הוא שמירה על דברים "מעל הקפל". "מעל הקפל" הוא מושג מעולם הפרינט שהתחיל בעיתונים, כשהכותרות הפיקנטיות הופיעו מעל קפל העיתון הפיזי ובכך הפנו את כל תשומת הלב לכותרות. לקוחות בדרך כלל קנו עיתון בהתאם למידת העניין שלהם בקריאת הכתבה המובילה עם הכותרת הבולטת.

אותו רעיון קיים בכל אתר או דף נחיתה, שמרו את האלמנטים החשובים מעל ה"קפל" הדיגיטלי המסתיים בנקודה שבה המבקר צריך לגלול כדי לקבל מידע נוסף.

3. הדגישו את הקריאה לפעולה

איזו פעולה אתם רוצים שהמבקרים שלכם יבצעו? האם שיירשמו לרשימת תפוצה? שיגיבו ? שישאירו פרטים ?

משתמשי האינטרנט בגדול הם חסרי סבלנות אם הם לא ימצאו את המידע שהם מחפשים תוך כמה שניות הם יעזבו.

הפכו את כפתור / טופס ההמרה לצבע שונה ובולט שימו אייקון או חץ לידו והוסיפו אפקט תנועה עדין כדי למשוך את עיני המבקרים.

הדגשה של הקריאה לפעולה נדרשת לא רק בעיצוב אלא גם בשפה והטקסט.

עליכם לשכנע את הלקוחות שלכם שהם חכמים בבחירתם ולהעביר להם את תדמית המותג באמצעות רגשות חיוביים ושפה מותאמת אליהם.

עליכם לענות על המטרות והצורך של הלקוחות, ברגע שגיבשתם הבנה מוצקה לגבי המטרות שלהם, הפכו את זה לכותרת שימו אותה ממש בחלק העליון של הדף כך שתתחבר עם המבקרים שלכם באופן מיידי.

כל מוצר קיים כדי לפתור בעיה וכאשר מנסים למכור מוצר למישהו צריך להעלות את נקודת הכאב והחוסר שהמוצר נועד לפתור, פרסומות ביוטיוב הם דוגמה מצוינת לכך כשהקריינים שואלים, "זה קרה לך פעם?" באתר זה לא צריך להיות כל כך מופרז, אבל זה פורמט נהדר שמתחבר לבעיה אמיתית שהלידים שלכם מתמודדים איתה.

4. בניית אמון

כולנו יודעים שאי אפשר להאמין לכל מה שרואים באינטרנט, כשמבקרים חדשים מגיעים לאתר שלכם הם מחפשים סימנים לכך שהעסק אמין.

  • אם יש לכם לקוחות בעלי פרופיל גבוה, שימו את הלוגו שלהם בדף הנחיתה במקום בולט. אותו הדבר אם קיבלתם פרסים / תעודות / הסמכות כלשהם אין מקום להצטנע.
  • בחרו מהרשתות החברתיות כמה ביקורות מחמיאות של לקוחות והציגו אותם גם.
  • פרסום באתר של מאמרים איכותיים או טיפים מתחום העיסוק שלכם יכולים לשדר ללקוחות שאתם בעלי הידע המתאים וניסיון מספיק בכדי שיסמכו עליכם.

5. פשוט וקולע

כל אתר צריך להיות קל לניווט ולאפשר ללקוחות לראות את כל האפשרויות וכל מה שאתם מציעים.

אבל לפעמים אפשרויות אלה עלולות להפריע להמרות שאתם מנסים ליצור. אם אתם רוצים שהמבקרים ישאירו פרטים או יצטרפו לרשימת התפוצה, אפשרויות ניווט רבות מידי יכולות להסיח את דעתם מהמטרה הזו.

לכן חשוב מאוד למקד את האתר או דף הנחיתה לפשוט ותמציתי. הגבילו את האפשרויות של המבקרים לחשובות באמת ומקדו אותם בהמרה.

חלק מהמשווקים נשבעים בדף קצר מאוד, אחרים טוענים שאם המוצר או השירות נישתי אז דף ארוך עם אזורי מיקוד שונים יאפשר לאסוף מידע רב ככל האפשר על הלקוחות שלך.

שתי הגישות עובדות עבור חברות שונות, תצטרכו לנסות אורכים שונים ולראות איזה מהם מתאים לקהל שלכם ומספק את יחס ההמרה הגבוה ביותר.

6. חווית משתמש

חווית משתמש נכונה תאריך את שהות הגולשים באתר ותשפר משמעותית את יחס ההמרה, בסעיף זה ריכזנו כמה נקודות חשובות שיכולות לשפר מאוד את חווית המשתמש באתר שלכם.

  • קיצור זמני טעינה. על פי סקרים יותר מ 50% מהגולשים יעזבו דף אם הוא לא ייטען תוך 3-5 שניות, מובן מאליו שזה יותר מחשוב ואם לדף שלכם לוקח יותר מדי זמן לטעון, זה מביס לחלוטין את המטרה.
  • שלבו סרטונים. למה שלא תשתמשו באהבה שלנו לווידאו בדפים שלכם? סרטונים יכולים להגדיל את טווח הקשב של המשתמש הממוצע בפער עצום. למעשה, הוספת סרטונים לדף הנחיתה שלך יכולה להגדיל את ההמרות בשיעור של כ 80% לא שווה ?
  • ספקו מידע וספקו אותו כעת. המבקרים מתעניינים כעת באופן לגיטימי בשירות או במוצר שאתם מספקים, צריך לשתף כל פרט מידע שיאפשר ללקוחות שלך ליצור תמונה מדויקת של המוצר והערך המוסף שהם יקבלו ממנו. הרבה לקוחות לא אוהבים לקבל מידע כללי בלבד עם סיומת של "לפרטים נוספים צרו קשר" / "השאירו פרטים ונחזור אליכם".

7. נחישות אבל רגישות

כאשר אתם מקבלים מבקרים באתר, אולי תרצו לנצל את ההזדמנות הזו כדי לקבל מהם מידע רב ככל האפשר.

לא כל כך מהר.

טפסים ענקיים המבקשים הרבה מידע עלולים לגרום ללקוחות להרגיש שחודרים אליהם ולשלוח אותם מהאתר שלך.

זה לא אומר שצריך להסתפק בפחות מידע, צריך רק לעשות זאת בחכמה. לדוגמה, רוב המשתמשים נוטים  למלא שני טפסים נפרדים של שבעה שדות מאשר טופס אחד עם ארבעה עשר שדות. הפתרון, על ידי שימוש בטפסים מרובי-שלבים, אפשר להוביל ליותר תגובות – ויותר המרות.

8. תכלס', בדיקה והשוואה

שום דבר לא ייתן לך מידע מדויק יותר על קהל היעד שלך מאשר הנתונים שלך.

ככל שתריצו יותר בדיקות A/B  כך הנתונים יהיו מדוייקים יותר ותוכלו לשפר ולהגדיל את יחס ההמרה באתר באמת.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הידעת? #29

60% מהלקוחות פתוחים להחלפות או זיכוי בחנות במקום להחזר כספי בתנאי שהתהליך יהיה מהיר וקל. 🤗
כמו כן, כמעט 40% מהצרכנים מחזירים רכישה לפחות פעם בחודש, 💳
כך שהצעות זיכוי אטרקטיביות לחנות עשויות להפחית את הכסף שאתה צריך להחזיר.🙌

טיפ #27

הגדלת המרות באמצעות הגדרות ברירת מחדל חכמות

רוב האנשים סומכים על הגדרות ברירת המחדל ולא טורחים לשנות אותן.
למעשה, 95% מהמשתמשים משאירים את ההגדרות כפי שהן. זוהי הזדמנות נהדרת עבורכם לשפר את שיעורי ההמרה באתר שלכם!

מצורפות כמה רעיונות שכל אחד יכול ליישם באתר

1. סמנו מראש תיבות אישור הצטרפות והסכמה. זה יעודד יותר משתמשים להירשם ולהצטרף לשירות שלכם.

2. התאימו את ברירות המחדל כך שיציעו למשתמשים את האפשרויות המועדפות והמשתלמות ביותר, כמו חבילות, מנויים או שילובים מיוחדים. זה יכול להגדיל משמעותית את ערך ההזמנה הממוצע.

3. הציגו את ההגדרות המומלצות באופן ברור ובולט, כדי שהמשתמשים יבינו את היתרונות שלהן.

זכרו, הגדרות ברירת מחדל נכונות יכולות להפוך את חווית המשתמש לחלקה ונעימה יותר, ובו זמנית להניב לכם יותר המרות

באחסון הקודם כשנפל לי האתר לא הייתי יודע על זה, איך אדע שאצלכם זה לא יקרה?

כחלק משירות האחסון המנוהל שלנו אנו מנטרים את האתרים בכלים מתקדמים 24 שעות ביממה, במקרה של נפילה באתר הצוות שלנו יקבל מיד התראה ויטפל בתקלה עוד לפני שאתם תשימו לב שקרה משהו

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

מהי המרה יש מגוון של המרות בעולם השיווק הדיגיטלי. מישהו שנרשם לניוזלטר (רשימת תפוצה) יכול להיחשב כהמרה. קורא שלוחץ על כפתור קרא עוד / לפרטים גם יכול להיות המרה. גולש שהשאיר פרטים תוך התעניינות ...