multi digital

צ'קליסט חובה לפני שמעלים אתר חדש לאויר

סיימתם את שלב הפיתוח של האתר ? מזל טוב ! ישנם דברים בהם אין צורך לסמוך על מפתחי האתר ותוכלו לבדוק אותם בעצמכם ולוודא שהאתר פועל כראוי. אם האתר שלכם מנוהל על ידי חברת ניהול אתרים מקצועית בדיקות אלו יבוצעו על ידם.

האם האתר מספיק מהיר ?

למהירות האתר יש השפעה חשובה מאוד על הגדלת שיעור ההמרה באתר, אתר שנטען באופן איטי מבריח גולשים חווית המשתמש נפגעת מאוד כשהאתר אינו מגיב, ככל שמהירות טעינת האתר תהיה מהירה יותר כך הלקוחות ישתמשו יותר באתר. ובנוסף, מהירות האתר היא קריטריון חשוב למנועי החיפוש להעריך את דירוג האתר שלך. ככל שדירוג ה-SEO גבוה יותר, כך מנועי החיפוש יציעו את האתר ליותר חיפושים מה שאומר יותר תנועה חינמית וחסכון בעלויות במציאת לקוחות פוטנציאליים.

זמן טעינה אידיאלי לעמוד הוא 200-300 מילי שניה, אם האתר נטען תוך יותר מ 2-3 שניות אז הוא בהחלט לא מספיק מהיר.

בכדי לדעת מהי מהירות טעינת האתר שלכם לא מספיק שתנסו להיכנס מהמחשב או הנייד הפרטי, המהירות אצל המשתמש בהחלט מושפעת ממהירות האינטרנט במכשיר ומהמרחק מהשרת בו מאוחסן האתר. יש כלים מיוחדים לבדיקה זו להלן 3 כלים מומלצים ומקצועיים:

pingdom הוא כלי מעולה ומומלץ לבדיקת מהירות המשמש אנשים רבים ונותן תוצאות מדויקות ביותר. זה תומך בבדיקת מהירות הגישה ממדינות שונות ברחבי העולם. התוסף מנתח את הגורמים המשפיעים על מהירות טעינת העמוד ומספק דוחות מפורטים לכל חלק. כלי זה מציע גם גרסה מתקדמת בתשלום, המאפשרת לנטר תנועה ועסקאות, מהירות טעינת עמודים, ניטור שרת ונותנת התראה כאשר מתרחשת שגיאה.

GTMetrix הוא כלי מצויין המאפשר לבדוק את מהירות האתר משרתים במדינות שונות. לאחר מכן נותן ציון ודו"ח עם הצעות לאופטימיזציה של מהירות האתר

Google PageSpeed Insights כלי של גוגל שנותן גם מידע מה לתקן, אפשר להודות שהוא לא המומלץ ביותר אבל אי אפשר להתעלם ממנו.

באתר מותקנת תעודת ssl ?

Ssl או tls (Transport Layer Security) זהו אבטחת התעבורה בין השרת לבין הגולש, אמצעי האבטחה מספק פרטיות לגולש באמצעות הצפנה, ואימות שהכתובת היא אמיתית ולא מתחזה באמצעות תעודת מפתח ציבורי.

באתר מאובטח הפורט של כתובת האתר יכלול את האות s והגישה לאתר תהיה בכתובת https://domain  במקום http://domain

אם האתר שלכם גם סולק תשלומים התקן מחייב תקשורת מאובטחת, אבל גם אם אינכם אוספים פרטי אשראי באתר עדיין תצטרכו להתקין תעודת אבטחה תקפה היות ובגוגל אתר שאין לו תעודת SSL או שהיא לא תקפה יוצג כ"אתר לא מאובטח" והגולשים יקבלו התראה בדפדפן וכמעט ייחסמו מגישה אל האתר עד שיאשרו ידנית שברצונם לגשת אל אתר לא בטוח, גם אם הם ימשיכו זה ודאי משאיר על הלקוחות הפונטציאליים רושם רע מאוד, מלבד הנזק הממשי למאמצי הקידום והשיווק שלכם.

ברוב המקרים מטבע הדברים בסביבת הפיתוח של האתר אין צורך בהתקנת תעודת אבטחה ולכן לאחר העלאת האתר לאוויר נדרשת התקנה של תעודת אבטחה בשרת, רוב חברות השרתים מאפשרים בכל חבילות אחסון האתרים התקנת תעודת אבטחה בסיסית ללא עלות נוספת ונדרשת רק פעולה קצרה וקלה בכדי להבטיח שהתקשורת מול האתר תהיה מאובטחת, אם ברצונכם בתעודה מתקדמת עם אישורי אבטחה ברמה גבוהה יותר תצרכו לשלם כמה דולרים לחודש.

לאחר התקנת התעודה יש לוודא כי כל הכתובות והתוכן של האתר מפנות אל הכתובת המאובטחת, לפעמים נשאר תוכן שעדיין מפנה לכתובת הישנה (שכיח במדיה, תמונות, וידאו וכדו') או תוכן מוצג ממקור חיצוני שאינו מאובטח ואז הדף מופיע כלא מאובטח. באמצעות הכלי https://www.whynopadlock.com/ ניתן לדעת בקלות איזה תוכן שבעמוד לא מאובטח ולתקן. פשוט מקלידים את כתובת האתר שלכם (עם https) ומקבלים תוצאה איזה תוכן בדף לא מאובטח.

רספונסיביות ?

זה נראה שמיותר לדבר על זה אבל אנחנו כבר ב 2024 ועדיין רוב מעצבי חווית המשתמש ומפתחי האתרים מתחילים באפיון ופיתוח גרסת הדסקטופ של האתרים לפני גרסת המובייל ורק לאחר מכן מבצעים התאמות לניידים, למרות שלפי נתוני גלישה שונים ממוצע הגלישה בניידים עומד על כ75-80% מול הדסקטופ שעומד על כ 20% בלבד !

האתר שלכם חייב להיות מושלם בכל גודל של מסך ובפרט במסכים ניידים, גרסת המובייל חייבת לכלול את כל אפשרויות הניווט והחיפוש שיש בגרסת הדסקטופ ובעלת התאמות נדרשות בגדלי הכפתורים הטקסט והתמונות, לא קטן מידי וקשה לקריאה ולחיצה ולא גדול מידי שבורח מהמסך או דורש הרבה גלילה (למה לא לסמוך על הגלילה של הגולש כתבנו במאמר איך להגדיל את יחס ההמרה).

לא נכנס במאמר הזה לדרכים איך האתר יופיע תקין בכל גדלי המסכים. באופן גורף במרבית המקרים פיתוח רספונסיבי הוא המומלץ. רספונסיביות היא פיתוח של האתר בצורה שיתאים את עצמו לכל מסך בהתאם למכשיר בו הגולש משתמש.

איך בודקים את זה לכל סוגי המכשירים? פשוט מאוד !

מסתבר שאתם משתמשים בדפדפן Chrome של Google ואם לא אז עכשיו הזמן להתקין אותו כנסו לדפדפן הקישו על מקש f12 במקלדת כדי לפתוח את Chrome DevTools לאחר מכן הקישו Ctrl + Shift + M כדי להחליף את סרגל הכלים של המכשיר ובלשונית למעלה תחליפו בין הגדלים ותראו את האתר שלכם פועל בהדמיה של כל מכשיר נייד טאבלט או שולחן העבודה.

נגישות ?

נגישות האתר והתאמתו לשימוש בעלי מוגבלויות היא זכות וגם חובה מוסרית וחוקית ויש גם בונוס בקידום האורגני היות ולצורך הנגישות נדרש גם להזין תיאור טקסטואלי לכל כפתור תמונה ווידאו באתר כך שלמנועי החיפוש יש עוד הרבה תוכן לקרוא באתר שלכם.

את החוקים והתקנות של נגישות באינטרנט תוכלו לקרוא בלחיצה כאן (באתר איגוד האינטרנט הישראלי)

איך מרגיש אדם עם מוגבלות ראייה ואדם עם מוגבלות שמיעה כשהוא גולש באינטרנט תוכלו לראות בלחיצה כאן (אתר נגיש)

פיתוח האתר צריך להתבצע בצורה שמתאימה לנגישות ובכל עמוד / פוסט שאתם מוסיפים צריך להמשיך ולשמור על כללי הנגישות ועל ההתאמות הנדרשות.

ניתן להנגיש את האתר גם באמצעות תוספים שונים וחברות ייעודיות, איגוד הנגישות מספק קוד חינמי להנגשת אתרים ניתן לראות את הפרטים ולקבל בלחיצה כאן

קיימות עוד אפשרויות חינמיות להנגשת האתר וסקירה שלהם תאריך מאוד את המאמר וקצת נצא מהנושא המשותף לכל האפשרויות החינמיות שאינם כוללות הנגשה בדפים ופוסטים עתידיים שתוסיפו או בשינויים שתבצעו לאחר שמפתחי האתר סיימו את עבודתם.

אך יש חברות מסחריות המספקות שירות הנגשת אתרים במחיר סביר, זה משתלם ומבטיח הנגשה מלאה יותר, מניסיון חיובי נוכל להמליץ על נגיש בקליק, אך בהחלט יש חברות נוספות שנותנות עבודה טובה במחיר ריאלי (יש לכם ניסיון עם חברת הנגשה נוספת נשמח שתשתפו בתגובות בתחתית המאמר).

בנוסף בהתאם לדרישות החוק (הישראלי, אם האתר שלכם בינלאומי ישנם דרישות נוספות / אחרות) צריך להיות באתר עמוד בו תופיע הצהרת נגישות ופרטי איש הקשר הממונה על הנגישות באתר והסדרי הנגישות בסניפים הפיזיים שלכם  (אם ישנם). הצהרת הנגישות צריכה להיות בשפה פשוטה וברורה שכל קורא/ת כולל אנשים עם מוגבלויות יוכלו להבין את תוכנה ולפרט מה מונגש באתר ואיך להפעיל את הנגישות.

נ.ב. כאן המקום להזכיר שהנגשה אמיתית כוללת גם שמירה על סגנון תוכן כזה שכל קורא/ת גם בעל מוגבלות יוכל להבין בכל האתר.

דמיינו שאתם גולשים

זהו בעצם הטיפ הראשון, ואנחנו עושים את זה באתרים שאנחנו מנהלים ללקוחות שלנו באופן שוטף. כנסו לאתר בראש של משתמש, עדיף לעבוד לדפדפן אנונימי (גלישה בסתר) ונסו לבצע בעצמכם את מה שתרצו שהגולשים – לקוחות שלכם יבצעו.

השתמשו בעצמכם בתפריט הניווט, בחיפוש, בדקו איזה מידע אתם מקבלים בדפי האתר השונים ומה דורש הדגשה / טשטוש, קראו שוב את האודות שלכם ותוכן האתר בעיון, ואם זה אתר מכירות בצעו רכישה מלאה בכל סוגי אפשרויות התשלום שאתם מציעים, אל תדלגו על תיאורי המוצרים עמוד השאלות ותשובות סל הקניות וביצוע תשלום, וגם בדקו בתיבת הדוא"ל איזה הודעות המשתמש מקבל תוך כדי ההרשמה לאתר וביצוע הרכישה. סיימתם ? הכל מושלם ? עכשיו הזמן לעשות את זה מהנייד:)

שאנחנו נעשה את זה ?

טיפול נכון של חברת ניהול אתרים מקצועית חוסכת ממכם את הטיפול גם בנקודות אלו ומבטיחה תקינות מלאה של תפעול האתר פנו אלינו עכשיו להצעת מחיר משתלמת שתשפר את רווחיות הנכס הדיגיטלי שלכם  >>>

שאנחנו נעשה את זה ?

יש לנו כלי נח שתוכלו לוודא שלא פספסתם שום עמוד תוכן או שימושיות באתר צ'ק ליסט לאתר תקין

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הידעת ? #27

כשמציאות רבודה (AR) התחילה להופיע באתרים זו הייתה שאיפה לעזור למשתמשים לדמיין מוצרים בחללים אמיתיים, לבנות אמון ברכישות יקרות ולהפחית את ההחזרים.

עם זאת, מחקר גדול של מכון Baymard בנושא ריהוט ועיצוב הבית מגלה שרוב של 87% מהמשתמשים נמנעים במידה רבה מתכונות AR בעת קניות רהיטים.

כשמשתמשים בטכנולוגיית AR לדגמים של רהיטים בחדר, היא מייצרת לעתים קרובות ספק לגבי התאמת המוצר ומעכבת החלטות רכישה
ההמלצה של Baymard במקום זאת וזה נכון ותקף לכל אתר מכירות באשר הוא :
השקיעו בתמונות איכותיות בדף המוצר כדי לעזור למשתמשים לדמיין בצורה יעילה את המוצרים.
למקור https://baymard.com/research/houseware-and-furnishings

מה זה דומיין ?

דומיין (שם מתחם) הוא גרסה טקסטואלית של כתובת IP, המספר שמפנה לאתר מסוים. לדוגמה, המספר 64.176.168.178 הוא כתובת ה-IP של multidigital.net. כל שם דומיין באינטרנט מתאים למספרים כאלה.

ללא שמות מתחם, כדי לבקר אתר נצטרך להיזכר במספר כזה, בדומה למערכת הטלפונית, הדומיינים הפכו את הניווט ברשת להרבה יותר פשוט.

טיפ #25

רשומות תפוצה עם אימיילים רלוונטיים ומותאמים אישית מקבלים מעורבות והמרה גבוהה.

  1. אל תצרפו את כל הלקוחות שלכם לקבוצה אחת גדולה.
    פילוח לקבוצות מאפשר להתאים את המסרים כך שיתאימו לדמוגרפיה ספציפית. ולהבטיח שהאנשים הנכונים מקבלים את המסר הנכון בזמן הנכון.
  2. אספו פרטים אישיים נוספים.
    לדוגמא ימי הולדת או תחומי ענין והעדפות שונות. כך תוכלו לשלוח מיילים מותאמים אישית ולדייק יותר את הדיוורים שלכם.

הידעת #26

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

סיימתם את שלב הפיתוח של האתר ? מזל טוב ! ישנם דברים בהם אין צורך לסמוך על מפתחי האתר ותוכלו לבדוק אותם בעצמכם ולוודא שהאתר פועל כראוי. אם האתר שלכם מנוהל על ידי חברת ניהול אתרים מקצועית בדיקות אלו...