multi digital

אורך החיים של אתר אינטרנט

פעמים רבות אנחנו נשאלים מה אורך החיים של אתר אינטרנט, כל כמה זמן יש צורך בשיפוץ יסודי של האתר או החלפתו בחדש ?

מספר מחקרים ניסו לקבוע את אורך החיים של אתר אינטרנט ממחקרים אלו עולות מספר תשובות, כך שניתן להסיק שלא ניתן להגדיר תוחלת חיים קבועה. אבל מניסיוננו נוכל לתת תובנות כיצד האתר יכול להשאר רלוונטי לאורך זמן בעולם המקוון המשתנה במהירות.

מחקר ותוכנית עבודה

הכנה טובה של התוכנית האסטרטגית של האתר ומיקוד מדויק לקהל היעד יאפשר תכנון מושלם גם לצרכים שאמורים לצוץ בעתיד. האפיון / תכנון של האתר צריך להתבצע על ידי מי שמומחה בתחום ובשיתוף אנשי הקידום שאמורים לבצע את השיווק של האתר.

לכל יעד יש פתרון שונה. ערכו מראש אסטרטגיה ברורה כדי שתהיו בטוחים שהיא תואמת ליעדים שלכם ובכך תוכלו להבטיח שאתם משיגים את תוחלת החיים הארוכה ביותר האפשרית לאתר.

זה מתחיל מסוג מערכת ההפעלה עליה יפותח האתר שתתאים לשירותים ולדרישות שהאתר אמור לשרת, פלטפורמה לא מתאימה תגרום לקושי גדול בשיווק ויחס המרה נמוך, כמו גם לקושי לביצוע שינויים והתאמות פיתוח.

בשלב שני של תכנון ואפיון האתר צריך לתת את הדעת גם על שווקים מגזרים וקהלים נוספים אליהם העסק שלכם יכול להתאים ואתם מכוונים בעתיד, ולהכין מראש את האפשרות להתאמות נדרשות באתר לצורך ההתפתחות הצפויה.

עדכון שוטף

כל אתר גם תדמיתי דורש תחזוקה ועדכון שוטפים הן ברמת התוכנה והן בחידוש העיצוב והנראות, אתר ישן הוא כמו רכב ישן יתכן ומבחינת הביצועים הוא תקין לחלוטין אבל הניראות היא של רכב ישן. תכלס' זה הפנים של העסק שלכם ומה שהגולשים רואים הוא אתר ישן ולא עדכני.

אם התחלנו עם הדוגמה של הרכב נוכל להמשיך ולהמחיש כמו בשימוש ברכב ניתן לקבוע בוודאות כי לאתר יש פחת קבוע מרגע הפעלתו והמוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות (יש דבר כזה) הכיר בשנת 2018 בהוצאה זו בעלויות אתר אינטרנט (קישור למסמך המלא), ורואים כחלק בלתי נפרד מהוצאות העסק בהפעלת אתר אינטרנט את עלויות תחזוק ושיפור היישומים התשתית התוכן והעיצוב הגרפי של האתר.

מתי צריך להחליף את האתר שלי?

כאמור אין אורך חיים קבוע לאתר, אבל הנה כמה סימני שאלה שיכולים לתת אינדקציה מתי צריך להחליף את האתר:

  • העיצוב נראה מיושן
  • האתר כבר לא עובד כמו שצריך במכשירים ניידים או בכלל
  • אחוז ההמרות באתר יורד בלי סיבה הגיונית
  • הטכנולוגיה שמפעילה את האתר מיושנת מידי ופגיעה לפצחנים (האקרים) גניבת מידע וכו' וכן לתקלות הנובעות מצורך בעדכונים תכופים
  • איבוד מיקומים דרסטי בתוצאות החיפוש
  • ירידה כללית במבקרים או נטישה מהירה של גולשים
  • ביצעתם מיתוג מחדש או שינוי של השפה הקריאייטיבית

חדשנות כמנוע צמיחה

לפני סיום חשוב להעיר ולהאיר שהעובדה כי האתר החדש שלכם לא ישרת אתכם לאורך שנים ארוכות היא דוקא סיבה טובה לצמיחה והתייעלות ולא הוצאה מיותרת בלי סיבה מוכרחת.

אנו חיים בעידן בו אורך החיים של מוצר ושיטת השיווק היא קצרה והשווקים תחרותיים מאוד ומגיבים במהירות, מה שמצד אחד לא מאפשר לנוח הרבה זמן ודורש התייעלות והתקדמות עם השוק, אבל בעיקר נותן אפשרויות צמיחה מהירות וגבוהות תוך פיתוח קהלים ושווקים חדשים.

האתר הוא הפנים של העסק שלכם או העסק בעצמו כך שמטבע הדברים הוא יעודכן וישתנה שוב ושוב יחד עם הצמיחה שלכם והתקדמות ופיתוח העסק.

לסיכום

אין משך זמן קבוע לכמה זמן האתר יחזיק מעמד. בממוצע זה 3 עד 5 שנים ובהחלט אפשרי להגדיל את תוחלת החיים של האתר על ידי ניהול מושכל של האתר ועדכונו באופן שוטף מה שמבטיח גם שמירה על התאמה דינמית ומקסימלית לקהל היעד של האתר.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הידעת? #29

60% מהלקוחות פתוחים להחלפות או זיכוי בחנות במקום להחזר כספי בתנאי שהתהליך יהיה מהיר וקל. 🤗
כמו כן, כמעט 40% מהצרכנים מחזירים רכישה לפחות פעם בחודש, 💳
כך שהצעות זיכוי אטרקטיביות לחנות עשויות להפחית את הכסף שאתה צריך להחזיר.🙌

טיפ #27

הגדלת המרות באמצעות הגדרות ברירת מחדל חכמות

רוב האנשים סומכים על הגדרות ברירת המחדל ולא טורחים לשנות אותן.
למעשה, 95% מהמשתמשים משאירים את ההגדרות כפי שהן. זוהי הזדמנות נהדרת עבורכם לשפר את שיעורי ההמרה באתר שלכם!

מצורפות כמה רעיונות שכל אחד יכול ליישם באתר

1. סמנו מראש תיבות אישור הצטרפות והסכמה. זה יעודד יותר משתמשים להירשם ולהצטרף לשירות שלכם.

2. התאימו את ברירות המחדל כך שיציעו למשתמשים את האפשרויות המועדפות והמשתלמות ביותר, כמו חבילות, מנויים או שילובים מיוחדים. זה יכול להגדיל משמעותית את ערך ההזמנה הממוצע.

3. הציגו את ההגדרות המומלצות באופן ברור ובולט, כדי שהמשתמשים יבינו את היתרונות שלהן.

זכרו, הגדרות ברירת מחדל נכונות יכולות להפוך את חווית המשתמש לחלקה ונעימה יותר, ובו זמנית להניב לכם יותר המרות

באחסון הקודם כשנפל לי האתר לא הייתי יודע על זה, איך אדע שאצלכם זה לא יקרה?

כחלק משירות האחסון המנוהל שלנו אנו מנטרים את האתרים בכלים מתקדמים 24 שעות ביממה, במקרה של נפילה באתר הצוות שלנו יקבל מיד התראה ויטפל בתקלה עוד לפני שאתם תשימו לב שקרה משהו

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

פעמים רבות אנחנו נשאלים מה אורך החיים של אתר אינטרנט, כל כמה זמן יש צורך בשיפוץ יסודי של האתר או החלפתו בחדש ? מספר מחקרים ניסו לקבוע את אורך החיים של אתר אינטרנט ממחקרים אלו עולות מספר תשובות, כך ..