המונח "היררכיה" או "ארכיטקטורת מידע" משמש לעתים קרובות בקשר עם אתרי אינטרנט, אך לאנשים רבים אין מושג מה זה אומר. הנה הסבר קצר, מאמר קצרצר אך חיוני.
מהי היררכיה נכונה ?
היררכיה / ארכיטקטורת מידע מגדירה את מבנה התוכן באתר איך התוכן בנוי באתר וכיצד הוא קשור. אם המבנה הזה לא מחושב היטב, קיים סיכון שמשתמשים יאבדו את דרכם באתר, לא ימצאו את מבוקשם מה שכמובן מוביל לאחוז נטישות גדול יותר
התוכן באתר צריך להיות בנוי כמו נתיבים בכביש וכל נקודה צריכה להיות נגישה באופן אינטואיטיבי מנתיב אחד לפחות. באופן הטוב ביותר, מסלולים נוספים מוצעים בכל נקודה מבלי שהמשתמש יצטרך לנווט חזרה
איך יוצרים היררכיה טובה ?
ארכיטקטורת מידע טובה נוצרת על ידי איסוף ומבנה מראש של כל התוכן.
לאחר איסוף כל התוכן, מחשבים את ההיררכיות עם קטגוריות ותתי קטגוריות.
זה נכון לחווית משתמש והמרות נכונות גם באתרי תדמית ואיסוף לידים אבל נחוץ במיוחד באתרי אינדקס או חנויות גדולות כשקטגוריות רבות מתחברות וככל שההיררכיות מעמיקות יותר, כך קשה ומורכב למשתמש לנווט אל נקודת הסיום הרצויה.
באופן כללי ההמלצה היא על היררכיות שטוחות עם מעט רמות משנה,
עם זאת, לפעמים יכול להיות יעיל ליצור קטגוריות רבות ולאחר מכן למקם את נקודות הקצה במספר קטגוריות. כך, למשתמש אין רק דרך אחת להגיע לתוכן הרצוי.
הימנעו ממבוי סתום
היבט חשוב נוסף בנוסף לסיווג ברור הוא להימנע ממבוי סתום ותמיד להציע למשתמש מספיק נתיבים – קישורים לנושאים אחרים קרובים או דומים לדף בו הוא גלש.
בנוסף דרכים יעילות אחרות להימנע ממבוי סתום כאלה הן סרגל חיפוש חופשי באתר וניווט עמודים באמצעות פירורי לחם.
רלוונטי גם לקידום אתרים
היררכיה נכונה לא רק משפרת את חווית המשתמש ואת אחוז ההמרה – היא גם יעילה מאוד לביצועי SEO. הסורקים של מנועי החיפוש עוברים דרך האתר הרבה יותר בקלות ובמהירות עם תוכן מחושב היטב, מה שמגדיל את ביצועי האורגני.