multi digital

היררכיה נכונה באתרי אינטרנט

המונח "היררכיה" או "ארכיטקטורת מידע" משמש לעתים קרובות בקשר עם אתרי אינטרנט, אך לאנשים רבים אין מושג מה זה אומר. הנה הסבר קצר, מאמר קצרצר אך חיוני.

מהי היררכיה נכונה ?

היררכיה / ארכיטקטורת מידע מגדירה את מבנה התוכן באתר איך התוכן בנוי באתר וכיצד הוא קשור. אם המבנה הזה לא מחושב היטב, קיים סיכון שמשתמשים יאבדו את דרכם באתר, לא ימצאו את מבוקשם מה שכמובן מוביל לאחוז נטישות גדול יותר
התוכן באתר צריך להיות בנוי כמו נתיבים בכביש וכל נקודה צריכה להיות נגישה באופן אינטואיטיבי מנתיב אחד לפחות. באופן הטוב ביותר, מסלולים נוספים מוצעים בכל נקודה מבלי שהמשתמש יצטרך לנווט חזרה

איך יוצרים היררכיה טובה ?

ארכיטקטורת מידע טובה נוצרת על ידי איסוף ומבנה מראש של כל התוכן.
לאחר איסוף כל התוכן, מחשבים את ההיררכיות עם קטגוריות ותתי קטגוריות.
זה נכון לחווית משתמש והמרות נכונות גם באתרי תדמית ואיסוף לידים אבל נחוץ במיוחד באתרי אינדקס או חנויות גדולות כשקטגוריות רבות מתחברות וככל שההיררכיות מעמיקות יותר, כך קשה ומורכב למשתמש לנווט אל נקודת הסיום הרצויה.
באופן כללי ההמלצה היא על היררכיות שטוחות עם מעט רמות משנה,
עם זאת, לפעמים יכול להיות יעיל ליצור קטגוריות רבות ולאחר מכן למקם את נקודות הקצה במספר קטגוריות. כך, למשתמש אין רק דרך אחת להגיע לתוכן הרצוי.

הימנעו ממבוי סתום

היבט חשוב נוסף בנוסף לסיווג ברור הוא להימנע ממבוי סתום ותמיד להציע למשתמש מספיק נתיבים – קישורים לנושאים אחרים קרובים או דומים לדף בו הוא גלש.
בנוסף דרכים יעילות אחרות להימנע ממבוי סתום כאלה הן סרגל חיפוש חופשי באתר וניווט עמודים באמצעות פירורי לחם.

רלוונטי גם לקידום אתרים

היררכיה נכונה לא רק משפרת את חווית המשתמש ואת אחוז ההמרה – היא גם יעילה מאוד לביצועי SEO. הסורקים של מנועי החיפוש עוברים דרך האתר הרבה יותר בקלות ובמהירות עם תוכן מחושב היטב, מה שמגדיל את ביצועי האורגני.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הידעת ? #27

כשמציאות רבודה (AR) התחילה להופיע באתרים זו הייתה שאיפה לעזור למשתמשים לדמיין מוצרים בחללים אמיתיים, לבנות אמון ברכישות יקרות ולהפחית את ההחזרים.

עם זאת, מחקר גדול של מכון Baymard בנושא ריהוט ועיצוב הבית מגלה שרוב של 87% מהמשתמשים נמנעים במידה רבה מתכונות AR בעת קניות רהיטים.

כשמשתמשים בטכנולוגיית AR לדגמים של רהיטים בחדר, היא מייצרת לעתים קרובות ספק לגבי התאמת המוצר ומעכבת החלטות רכישה
ההמלצה של Baymard במקום זאת וזה נכון ותקף לכל אתר מכירות באשר הוא :
השקיעו בתמונות איכותיות בדף המוצר כדי לעזור למשתמשים לדמיין בצורה יעילה את המוצרים.
למקור https://baymard.com/research/houseware-and-furnishings

מה זה דומיין ?

דומיין (שם מתחם) הוא גרסה טקסטואלית של כתובת IP, המספר שמפנה לאתר מסוים. לדוגמה, המספר 64.176.168.178 הוא כתובת ה-IP של multidigital.net. כל שם דומיין באינטרנט מתאים למספרים כאלה.

ללא שמות מתחם, כדי לבקר אתר נצטרך להיזכר במספר כזה, בדומה למערכת הטלפונית, הדומיינים הפכו את הניווט ברשת להרבה יותר פשוט.

טיפ #25

רשומות תפוצה עם אימיילים רלוונטיים ומותאמים אישית מקבלים מעורבות והמרה גבוהה.

  1. אל תצרפו את כל הלקוחות שלכם לקבוצה אחת גדולה.
    פילוח לקבוצות מאפשר להתאים את המסרים כך שיתאימו לדמוגרפיה ספציפית. ולהבטיח שהאנשים הנכונים מקבלים את המסר הנכון בזמן הנכון.
  2. אספו פרטים אישיים נוספים.
    לדוגמא ימי הולדת או תחומי ענין והעדפות שונות. כך תוכלו לשלוח מיילים מותאמים אישית ולדייק יותר את הדיוורים שלכם.

הידעת #26

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

המונח "היררכיה" או "ארכיטקטורת מידע" משמש לעתים קרובות בקשר עם אתרי אינטרנט, אך לאנשים רבים אין מושג מה זה אומר. הנה הסבר קצר, מאמר קצרצר אך חיוני. מהי היררכיה נכונה ? היררכיה / ארכיטקטורת מידע...