multi digital

מדריך לבחירה נכונה: אם למכור באתר שלי או במרקטפלייס?

כל בעל עסק שמוכר אונליין או מתכנן להתחיל למכור אונליין עומד בפני אחת ההחלטות הכי חשובות היא איפה למכור את המוצרים.

האם לבנות אתר עצמאי ולהשקיע במיתוג פיתוח ועלויות שיווק ופרסום גבוהות? או להצטרף למרקטפלייסים גדולים עם תנועת רוכשים קיימת?

בוא נצלול לעומק ההתלבטות – עם כל היתרונות, החסרונות, והתשובה שכנראה לא מפתיעה.

מה זה מרקטפלייס?

מרקטפלייס (Marketplace) הוא שוק דיגיטלי שבו מוכרים רבים מציעים מוצרים לקהל הרחב דרך פלטפורמה אחת – כמו אמזון, איביי, אטסי, וואלה שופס, מרמלדה, סופר פארם וסליחה ממי שנשכח. הלקוח רוכש דרך האתר של המרקטפלייס, ואתה מקבל את ההזמנה דרך חשבון הסוחר שלך.

למה למכור במרקטפלייס?

יש יתרונות גדולים למכירה דרך מרקטפלייסים !

✔ חסכון בעלויות שיווק ופרסום חשיפה מיידית לקהל לקוחות שכבר פעילים שם. כשהלקוחות כבר סומכים על הפלטפורמה וזה מוריד חסמים ומקצר את הדרך לרכישה.

✔ התשתית מוכנה לא צריך להקים אתר, לדאוג לאחסון, לאבטחה או לסליקה – פשוט להעלות מוצרים ולהתחיל למכור.

החסרונות למכירה במרקטפלייס:

החסרונות במכירה דרך מרקטפלייס גם הם חשובים !

✖ עמלות כואבות, תשלם בין 10% ל-30% מכל עסקה. זה משמעותי בעיקר כשמתחילים למכור בכמויות, אבל גם קריטי בתחומים תחרותיים שאין שוליים לעמלת מכירה גבוהה כל כך.

✖ אין שליטה על הלקוח. הדאטה לא שלך, לא תוכל לשווק ישירות ללקוחות בעתיד או לבנות קהילת לקוחות חוזרים נאמנה.

✖ תחרותיות גבוהה. כל מוצר מוצג ליד מוצרים דומים ובמקרים רבים זולים יותר.

ולמה להקים אתר משלך?

✔ שליטה מלאה על החנות עיצוב, חוויית משתמש, תהליך רכישה – הכל בידיים שלך ומותאם לערכי המותג. וקיימת אפשרות להכניס שדרוגים, פיצ'רים ומבצעים מותאמים אישית.

✔ בניית מותג לאורך זמן. לקוחות זוכרים את השם שלך, ולא את הפלטפורמה. אתה בונה עסק – לא רק מוכר מוצרים.

✔ רווח נקי. אין עמלות צד שלישי. אמנם יש הוצאות על שיווק ופרסום וקצת על תחזוקה ותפעול, אבל עיקר הרווחים נשארים אצלך.

מה החסרונות של אתר עצמאי?

✖ צריך להשקיע בשיווק ו-SEO כדי להביא תנועה. עלות הפרסום יקרה בהחלט וספק רווחית בתחומים מסויימים.

✖ ההקמה והתפעול דורשים זמן, ידע ועזרה מקצועית.

✖ לוקח זמן לבנות אמון ומוניטין בלי גב של פלטפורמה מוכרת.

המלצה מה עדיף – מרקטפלייס או אתר?

ההמלצה שלנו? לפי מצב העסק.

  • מתחיל בלי קהל? תתחיל במרקטפלייס
  • יש לך מיתוג או מוצר ייחודי ? הקם אתר עצמאי והתחל לבנות קהילה
  • רוצה שליטה ודאטה? אתר עצמאי – זו השקעה שתחזיר את עצמה
  • צריך תזרים מיידי או הון ראשוני להשקעה? מרקטפלייס יכול לפתור את הצורך הזה
  • המתכון המנצח יכול להיות שילוב של אתר + מרקטפלייס והתשובה לשאלה איפה כדאי למכור באינטרנט תהיה גם וגם
    גם להתחיל איפה שקל יותר – המרקטפלייסים,
    וגם בלי לוותר על בניית נכס דיגיטלי משלך. אתר עצמאי הוא לא רק מקום למכור – הוא הדרך לבנות מותג, לשלוט במידע ולייצר הכנסה ארוכת טווח.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #32

📌 היתרונות של שימוש בצ'אט בוט לתקשורת עם לקוחות ברורים:
💰 עלות נמוכה
📈 קיבולת גבוהה
⚡ זמני תגובה מיידיים

❌ אבל... באופן כללי, שביעות הרצון של הלקוחות יורדת בעת אינטראקציה עם צ'אט בוט בהשוואה לנציג אנושי.

✅ זה לא חייב להיות ככה!
🔍 מחקר חדש מראה שאם תבהירו ללקוחות את התועלת שלהם שבשימוש בצ'אט בוט, מדד שביעות הרצון ישתפר ואף יעלה על נציג אנושי.

💡 איך להדגיש את היתרונות ולשפר את שביעות הרצון?
🕒 ציינו זמינות מיידית בכל שעה
⚡ תגובות מיידיות – אין המתנה לנציג
📊 פתרונות מהירים ומדויקים – למשל, צ'אט בוט שמסיים 95% מהלקוחות מצאו פתרון דרך הצאט בוט במהירות וביעילות

📖 מקור: Science Says

מה זה קורא מסך ?

קורא מסך הוא כלי הממיר תוכן דיגיטלי לטקסט קולי או לכתב ברייל, כך שאנשים עם לקות ראייה יכולים להשתמש באתרי אינטרנט. ה-WCAG ( הנחיות נגישות לתוכן אינטרנט ) מספק הנחיות כדי להבטיח שאתרי אינטרנט פועלים כהלכה עם קוראי מסך. לדוגמה, שימוש ב-HTML סמנטי עוזר לקוראי מסך להבין את המבנה והמשמעות של עמוד, כגון כותרות, רשימות וכפתורים.

הידעת ? #31

📦 משלוח מוקדם מהצפוי? מוביל להחזרות!
מחקר חדש שניתח 1.8 מיליון הזמנות מצא

כל יום מוקדם מהצפוי מעלה את סיכויי ההחזרה ב-3.8%.
לקוחות חדשים רגישים יותר: כל יום מוקדם מגדיל החזרות ב-4.26%.
🧠 למה זה קורה?
משלוח מהיר מעורר ספקות טריים ("האם קניתי נכון?"), בעוד זמן אספקה ארוך יותר מחזק את הביטחון בהחלטה.

טיפ למניעת החזרות:

ספק טווח אספקה מדויק, כולל אפשרות הגעה מוקדמת.
הצע משלוח איטי יותר, זול או ידידותי לסביבה.
שלח תזכורת ללקוח עם יתרונות המוצר שרכש.
📊 שורה תחתונה: שמרו על איזון בציפיות המשלוח כדי להקטין החזרות ולהגדיל שביעות רצון. 🚚
מקור science says

טיפ #31

מדוורים בדוא"ל ? 📧
ודאו שהגדרתם DKIM + SPF + DMARC🏮
זה לא המקום להסביר כל אחד מהם ומטרתו לעומק אבל כדאי שתדעו שהם רלוונטיים לאימות ולמסירה יותר מאי פעם.🪄
הם גם די קלים להתקנה.👍
רק צריך לדעת מה להעתיק ואיפה להדביק.🏆

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !