multi digital

5 המלצות חובה לכל בעל/ת אתר

המאמר הפעם הוא לא הבלה בלה הרגיל של עולם האתרים זו יותר רשימת משימות מאשר המלצות. לפני שאתם משיקים את האתר כדאי לכם לעבור על הנקודות כאן ולסמן מה כבר בוצע ואם עדיין לא הכל מושלם עדיף לכם לחכות ולא לפתוח את האתר למשתמשים. אלו המלצות חובה מניסיון.

1.תקנון תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

זה משהו שצריך לעשות רק פעם אחת, לא משהו שתצטרכו הרבה לחדש (אלא אם יהיו שינויי חוק רלוונטיים) פנו לעו"ד מנוסה בתחום שיכין לכם תקנון תנאי שימוש באתר + מדיניות פרטיות.

אין בזה קיצורי דרך, תקנון תנאי שימוש ומדיניות פרטיות שנעשו כפי שצריך יאפשרו לכם הגנה טובה מכל מציק שלא יבוא.

אם האתר שלכם פונה לקהל הישראלי או האמריקאי בלבד מדיניות הפרטיות שלכם המידע שאתם אוספים וצורת השמירה על נתוני המבקרים מוגבל פחות מאשר אם האתר פונה למבקרים מהאיחוד האירופי, אך בכל מקרה העניין הזה חייב להיות מסודר מבחינה חוקית.

יחד עם זה תוודאו שאתם לא מחוייבים ברישום מאגר מידע אצל הרשם ושהפרטים שאתם אוספים לדוגמא לצורך רשימת תפוצה לא מכניסים אתכם לקטגוריה של בעלי מאגר מידע.

אם זהו אתר איקומרס אתם צריכים גם מדיניות ביטול עסקה והדרכה משפטית כללית על הוראות החוק הנוגעות לסחר מרחוק.

2. נגישות

רובם המכריע של האתרים חייב בהנגשה לבעלי מוגבלויות עפ"י החוק. ותכלס' גם אם אתם לא חייבים חבל לכם להפסיד כ 30% מהגולשים שמשתמשים באתרים בצורות הנגשה שונות (קוראי מסך, חוסמי הבהובים, שינויי גודל כתב וכו')

אם האתר נבנה בצורה נכונה ההנגשה היא הוצאה כספית קטנה שניתן לעשות אותה תוך כמה שעות ולקבל אחריות על הנושא מחברות המתמחות בתחום באמצעות רכישה חד פעמית או מנוי חודשי.

אם תחליטו לזלזל במחויבות החוקית הזאת קחו בחשבון שיש כאלה שדואגים שתיישמו את זה בדרך הקשה…

במקביל צריכה להיות הצהרת נגישות מפורטת ופרטי קשר של ממונה הנגישות של האתר, ובאם אתם קיימים גם במרחב הפיזי ולא רק הוירטואלי עליכם לציין גם הסדרי נגישות בסניפים בהם אתם מקבלים קהל.

3. הפעילו שירות עסקה בטוחה

סעיף זה אמנם נוגע רק לאתרי איקומרס אבל יעניין את כל מי שמאפשר רכישות טלפוניות.

רכישה באמצעות כרטיס אשראי באתר נחשבת מבחינה חוקית כעסקה במסמך חסר כך שעסקה שחברת האשראי אישרה היא לא בדיוק סופית והלקוח יכול להכחיש שביצע את העסקה, הדבר מהווה כר נרחב להזמנות בכרטיסים גנובים שהגנב מקבל את ההזמנה ובעל הכרטיס כמובן מכחיש, לצורך כך נועד שירות עסקה בטוחה שמאמת בשעת ההזמנה את העסקה מול בעל הכרטיס כך שלא יוכל אחר כך להכחיש שביצע את העסקה, אמנם עדיין בעל הכרטיס יכול לטעון לחברת האשראי שלא קיבל את התמורה, אבל זה שכיח הרבה פחות ותוכלו להוכיח באמצעות אישור מסירה וכדו' אם כן מסרתם את החבילה.

התופעה של כרטיסים גנובים כל כך נפוצה עד שיש קטגוריות מוצרים שעסק שלא מפעיל שירות עסקה בטוחה כמעט מחלק את הסחורה חינם…

הפעילו שירות עסקה בטוחה בחברת הסליקה שלכם. אמנם אנשי הקידום של האתר לא יאהבו את זה ומבחינתם זה מפריע להמרות, לא נורא שיתאמצו : )

4. אחסון מתאים

מאוד מאכזב להשיק אתר ולגלות שחלק מהמבקרים לא הצליחו להכנס או שחווית הגלישה שלהם נפגעה בשל עומסים וכדו', בדרך כלל עד להשקת האתר משתמשים בתצורת שרת מוגבלת שמתאימה לפיתוח / לביקורת וכו', וודאו עם המארח שחבילת האחסון / השרת של האתר מתאים להיקף הקהל שאמור לבקר בו ואפשרויות ההתמודדות בעומסים אפשריים.

5. נסו את האתר כגולשים

הטיפ האחרון והלא חביב הוא משהו שאחרי שתנסו ודאי תודו בו.

כנסו לאתר מהמחשב ב"גלישה בסתר" (גלישה פרטית) ונסו לעבור את המסלול שאתם רוצים שיעברו המשתמשים, אם הכל עבר חלק עשו זאת מהתחלה גם מהטלפון הנייד. אם גיליתם שיש דברים שלא עובדים כצפוי אין הרבה סיבות שלגולשים אחרים הם כן יעבדו.

בהצלחה!

לתגובות הבהרות הערות והארות או טיפים נוספים מנסיונכם אנו מחכים לכם למטה בתגובות

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

טיפ #28

5 כללים פשוטים להנגשת אתר 🧑‍🦽
כדי לוודא שהאתר נגיש לכולם, חשוב:
✅להשתמש בכותרות ברורות, טקסטים בשפה פשוטה וקצרים

🎨 ניגודיות צבעים גבוהה

🏖 לוודא שהמדיה כוללת תיאורי תמונה או כתוביות

⌨ לאפשר ניווט באמצעות המקלדת בלבד ושימוש בקורא מסך

🫨להמנע מאפקטים מהבהבים שלא ניתנים לעצירה

הידעת? #30

הנתונים שידהימו אתכם על אחוזי החזרה בעולם האיקומרס😮
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-Narvar בקרב למעלה מ-1,900 צרכנים. 💁💁‍♀

כמעט 39% מהצרכנים מחזירים פריט שנרכש באינטרנט ”לפחות” פעם בחודש בממוצע 💳

החזרות נוגסות מאוד בשורת הרווח הסופית עקב עלויות המשלוח, שיחות תמיכת לקוחות, נזק למוצר והוצאות אחרות.📊

52% מהמשיבים בסקר אמרו שהם הגישו החזר מזויף לפחות פעם אחת בחייהם, לעומת 36% שאמרו את אותו הדבר בשנה שעברה.

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הידעת? #29

60% מהלקוחות פתוחים להחלפות או זיכוי בחנות במקום להחזר כספי בתנאי שהתהליך יהיה מהיר וקל. 🤗
כמו כן, כמעט 40% מהצרכנים מחזירים רכישה לפחות פעם בחודש, 💳
כך שהצעות זיכוי אטרקטיביות לחנות עשויות להפחית את הכסף שאתה צריך להחזיר.🙌

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !