multi digital

שימוש בשירותי CDN לשיפור מהירות האתר – המדריך המלא

מבוא

מהירות האתר היא גורם מרכזי וחשוב בתפעול כל אתר אינטרנטי. המשתמשים מצפים לטעינת דפים מהירה תוך כדי ניווט חלק וללא המתנה ממושכת. הפער בין אתרים שמתפקדים ומגיבים במהירות לאתרים שטוענים לאט מתבטא בכשלון בולט בהמרות. בנוסף, אתרים שנטענים במהירות מקבלים העדפה ברורה בדירוגי מנועי החיפוש בהתאם לכך שהם טובים יותר בחוויית המשתמש.

השיפור במהירות האתר הוא קריטי למשתמשים מהנייד, להם רוחב הפס (מהירות העברת הנתונים בחיבור האינטרנט) נמוך מבקו האינטרנט הביתי ולכן הטעינה ותגובת דף מהירה חשובים במיוחד. בעידן שבו משתמשים בכל פלטפורמה רוצים לגלות את המידע הרלוונטי בהקדם, אתרים מהירים מספקים חווית משתמש גבוהה יותר.

לכן שיפור מהירות האתר היא משימה חשובה ומרכזית בתחום תחזוקת וניהול אתרים ויש לראות בה כחלק מהותי משיפור המתמיד של חוויית המשתמש ויחס ההמרה.

במאמר זה, נעמוד על כלי יעיל – שירותי CDN – אשר מהווים אמצעי חשוב ויעיל מאוד לשיפור המהירות והביצועים של אתרים.

מה זה שירותי CDN ?

שירותי  CDN ראשי תיבות של Content Delivery Network ובעברית "רשת לאספקת תוכן" הם מערך של שרתים המפוזרים ברחבי העולם ומקושרים ביניהם. הרעיון המרכזי מאחורי CDN הוא שהמרחק הגאוגרפי בין המשתמש לשרת שמספק את התוכן יכול להשפיע על זמן התגובה של האתר, כשכל שהמשתמש ממוקם רחוק יותר מהשרת זמן התגובה יהיה איטי יותר. CDN נועד לטפל בבעיה זו על ידי הגשת האתר אל הגולש משרת הממוקם קרוב ככל הניתן אל המבקר.

מבחינה טכנית. מה שהאתר מוגש למבקרים מכמה שרתים ברחבי העולם מאפשר מלבד טעינה מהירה יותר של התוכן, תחזוקה נכונה וניהול טוב יותר של העומס והתעבורה וביצועים מיטביים של השרת המרכזי בו מאוחסן האתר בכל רגע נתון.

המערכת המבוזרת של השרתים מונעת גם זמני השבתה של האתר. אם יש תקלה באחד מהשרתים, ישנם שרתים אחרים שיכולים לשלב ולספק את התוכן באופן חלק ובלתי מוחשי.

בנוסף, שימוש ב-CDN מסייע בשיפור האבטחה, מכיוון שהשרתים המבוזרים משמשים כמסנני נתונים, מונעים התקפות DoS ושומרים על המידע הרגיש שבאתר.

פיזור באמצעות רשת לאספקת תוכן חוסך גם שימוש ברוחב הפס של האתר (מהירות הגלישה שנובעת ממהירות זרימת הנתונים בחיבור האינטרנט של אחסון האתר) ומאפשר זרימת נתונים מהירה יותר למבקרים שמשתמשים בשרת המרכזי בו מאוחסן האתר.

איך CDN מאיצים את האתרים ?

כיצד בדיוק CDN מצליחים לספק תוכן במהירות כזו? שירותי הCDN משתמשים במגוון טכניקות כדי להפחית את המרחק הגאוגרפי בין המשתמש לשרת המספק את התוכן. ובעיקר הם פועלים בתצורת שרתי מטמון (Caching Servers) שמגיבים בזמן אמת לבקשות המשתמשים. כאשר המשתמש מבקש תוכן שכבר נמצא במטמון הקרוב אליו, השרת המרכזי נשאר ברקע.

בנוסף לשרתי מטמון (קאש) CDN עשויים להשתמש בטכניקות נוספות כמו דחיסת נתונים והקטנת נפח המשקל של התמונות והקבצים, אופטימיזציה שמוכחת כשמשפרת את זמן הטעינה ומשפרת את חוויית המשתמש.

בחירת ה-CDN הנכון

בעת בחירת ספק ה CDN המתאים לאתר, יש לשקול מספר פרמטרים חשובים. ראשית, לבחון את הכיסוי הגאוגרפי של ה-CDN. האם השירות מספק שרתים באזורים שבהם נמצאים רוב המשתמשים שלכם? זהו פרמטר מרכזי, משום שהמרחק הגאוגרפי הוא משפיע מרכזי על זמן התגובה של האתר.

בנוסף לכיסוי הגאוגרפי, יש לשקול את הביצועים של ה-CDN. האם השירות מספק טעינה מהירה ויציבה? האם ישנם ביקושים גבוהים לשירות והאם ה-CDN מספק את הקיבולת הנדרשת? עליך לוודא שה-CDN יכול לספק את המהירות והיכולת שנדרשות לאתר שלך.

רוב שירותי ה-CDN מציעים מנגנונים לניטור של נתוני הביצועים. חשוב לבחון את הכלים המסופקים לניטור תעבורה ולדעת כיצד האתר נטען בכל הזמנים.

יישום של CDN: מדריך שלב אחרי שלב

שלב 1: בחירת ספק CDN

בחרו את ה-CDN המתאים לאתר שלך. קחו במשקל את הכיסוי הגיאוגרפי וההתחייבות לביצועים. בחרו ספק שיתאים לצרכים הספציפיים של האתר. השוו את המחירים ובדקו שקיימת תמיכת לקוחות סבירה.

קיימים ספקי CDN טובים רבים, מומלץ להתחיל מהשירותים הפופולריים של Cloudflare (דורש שינוי dns) שהוא ספק מעולה בהחלט שנותן גם אבטחה טובה ומונע מתקפות רבות של בוטים על האתרים, אפשר להתחיל עם המסלול החינמי ולאחר שתראו את השיפור תוכלו אם תרצו לבחור במסלולי הפרמיום.

שלב 2: הגדרה ושילוב

הרשמו והגדירו חשבון בשירות הCDN הנבחר. בצעו את ההגדרות הנדרשות לשילוב ה-CDN עם האתר. בחלק מהשירותים תצטרכו לשנות את כתובות ה- DNS של האתר.

שלב 3: בדיקה וניטור

המתינו 12-24 שעות עד שהאתר יעלה לשרתים המבוזרים השתמשו בכלים לניטור של התעבורה והביצועים שמספק שירות הcdn וגם בכלים בהם אתם רגילים למדוד את האתר, תהיו מופתעים, באחריות.

מי יעשה את זה ?

הבחירה והיישום של שירות cdn היא קלה אך דורשת ידע טכני קל והיכרות עם מושגים די פשוטים מעולם אירוח האתרים, אם יש לאתר webmaster (מנהל אתרים) זהו אחד מתפקידיו (רק מזכירים שנשמח להיות מנהלי האתר שלכם קראו בלחיצה כאן מה מחכה לאתר). אם אין יתכן וחברת האירוח שלכם תוכל לעזור.

מסקנה

השימוש בשירותי CDN הוא פתרון מוכח ויעיל לשיפור מהירות טעינת האתר ולשיפור חוויית המשתמש. שרתי CDN מציעים פתרון מתקדם שמשפר את הביצועים ובתוצאה הסופית את ההמרות באתר. זהו כלי שמאפשר לאתר לטעון ולהגיב במהירות ולספק את התוכן הרלוונטי באופן מהיר ויעיל למשתמשים בכל העולם.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הידעת ? #27

כשמציאות רבודה (AR) התחילה להופיע באתרים זו הייתה שאיפה לעזור למשתמשים לדמיין מוצרים בחללים אמיתיים, לבנות אמון ברכישות יקרות ולהפחית את ההחזרים.

עם זאת, מחקר גדול של מכון Baymard בנושא ריהוט ועיצוב הבית מגלה שרוב של 87% מהמשתמשים נמנעים במידה רבה מתכונות AR בעת קניות רהיטים.

כשמשתמשים בטכנולוגיית AR לדגמים של רהיטים בחדר, היא מייצרת לעתים קרובות ספק לגבי התאמת המוצר ומעכבת החלטות רכישה
ההמלצה של Baymard במקום זאת וזה נכון ותקף לכל אתר מכירות באשר הוא :
השקיעו בתמונות איכותיות בדף המוצר כדי לעזור למשתמשים לדמיין בצורה יעילה את המוצרים.
למקור https://baymard.com/research/houseware-and-furnishings

מה זה דומיין ?

דומיין (שם מתחם) הוא גרסה טקסטואלית של כתובת IP, המספר שמפנה לאתר מסוים. לדוגמה, המספר 64.176.168.178 הוא כתובת ה-IP של multidigital.net. כל שם דומיין באינטרנט מתאים למספרים כאלה.

ללא שמות מתחם, כדי לבקר אתר נצטרך להיזכר במספר כזה, בדומה למערכת הטלפונית, הדומיינים הפכו את הניווט ברשת להרבה יותר פשוט.

טיפ #25

רשומות תפוצה עם אימיילים רלוונטיים ומותאמים אישית מקבלים מעורבות והמרה גבוהה.

  1. אל תצרפו את כל הלקוחות שלכם לקבוצה אחת גדולה.
    פילוח לקבוצות מאפשר להתאים את המסרים כך שיתאימו לדמוגרפיה ספציפית. ולהבטיח שהאנשים הנכונים מקבלים את המסר הנכון בזמן הנכון.
  2. אספו פרטים אישיים נוספים.
    לדוגמא ימי הולדת או תחומי ענין והעדפות שונות. כך תוכלו לשלוח מיילים מותאמים אישית ולדייק יותר את הדיוורים שלכם.

הידעת #26

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !