multi digital

שימוש בשירותי CDN לשיפור מהירות האתר – המדריך המלא

מבוא

מהירות האתר היא גורם מרכזי וחשוב בתפעול כל אתר אינטרנטי. המשתמשים מצפים לטעינת דפים מהירה תוך כדי ניווט חלק וללא המתנה ממושכת. הפער בין אתרים שמתפקדים ומגיבים במהירות לאתרים שטוענים לאט מתבטא בכשלון בולט בהמרות. בנוסף, אתרים שנטענים במהירות מקבלים העדפה ברורה בדירוגי מנועי החיפוש בהתאם לכך שהם טובים יותר בחוויית המשתמש.

השיפור במהירות האתר הוא קריטי למשתמשים מהנייד, להם רוחב הפס (מהירות העברת הנתונים בחיבור האינטרנט) נמוך מבקו האינטרנט הביתי ולכן הטעינה ותגובת דף מהירה חשובים במיוחד. בעידן שבו משתמשים בכל פלטפורמה רוצים לגלות את המידע הרלוונטי בהקדם, אתרים מהירים מספקים חווית משתמש גבוהה יותר.

לכן שיפור מהירות האתר היא משימה חשובה ומרכזית בתחום תחזוקת וניהול אתרים ויש לראות בה כחלק מהותי משיפור המתמיד של חוויית המשתמש ויחס ההמרה.

במאמר זה, נעמוד על כלי יעיל – שירותי CDN – אשר מהווים אמצעי חשוב ויעיל מאוד לשיפור המהירות והביצועים של אתרים.

מה זה שירותי CDN ?

שירותי  CDN ראשי תיבות של Content Delivery Network ובעברית "רשת לאספקת תוכן" הם מערך של שרתים המפוזרים ברחבי העולם ומקושרים ביניהם. הרעיון המרכזי מאחורי CDN הוא שהמרחק הגאוגרפי בין המשתמש לשרת שמספק את התוכן יכול להשפיע על זמן התגובה של האתר, כשכל שהמשתמש ממוקם רחוק יותר מהשרת זמן התגובה יהיה איטי יותר. CDN נועד לטפל בבעיה זו על ידי הגשת האתר אל הגולש משרת הממוקם קרוב ככל הניתן אל המבקר.

מבחינה טכנית. מה שהאתר מוגש למבקרים מכמה שרתים ברחבי העולם מאפשר מלבד טעינה מהירה יותר של התוכן, תחזוקה נכונה וניהול טוב יותר של העומס והתעבורה וביצועים מיטביים של השרת המרכזי בו מאוחסן האתר בכל רגע נתון.

המערכת המבוזרת של השרתים מונעת גם זמני השבתה של האתר. אם יש תקלה באחד מהשרתים, ישנם שרתים אחרים שיכולים לשלב ולספק את התוכן באופן חלק ובלתי מוחשי.

בנוסף, שימוש ב-CDN מסייע בשיפור האבטחה, מכיוון שהשרתים המבוזרים משמשים כמסנני נתונים, מונעים התקפות DoS ושומרים על המידע הרגיש שבאתר.

פיזור באמצעות רשת לאספקת תוכן חוסך גם שימוש ברוחב הפס של האתר (מהירות הגלישה שנובעת ממהירות זרימת הנתונים בחיבור האינטרנט של אחסון האתר) ומאפשר זרימת נתונים מהירה יותר למבקרים שמשתמשים בשרת המרכזי בו מאוחסן האתר.

איך CDN מאיצים את האתרים ?

כיצד בדיוק CDN מצליחים לספק תוכן במהירות כזו? שירותי הCDN משתמשים במגוון טכניקות כדי להפחית את המרחק הגאוגרפי בין המשתמש לשרת המספק את התוכן. ובעיקר הם פועלים בתצורת שרתי מטמון (Caching Servers) שמגיבים בזמן אמת לבקשות המשתמשים. כאשר המשתמש מבקש תוכן שכבר נמצא במטמון הקרוב אליו, השרת המרכזי נשאר ברקע.

בנוסף לשרתי מטמון (קאש) CDN עשויים להשתמש בטכניקות נוספות כמו דחיסת נתונים והקטנת נפח המשקל של התמונות והקבצים, אופטימיזציה שמוכחת כשמשפרת את זמן הטעינה ומשפרת את חוויית המשתמש.

בחירת ה-CDN הנכון

בעת בחירת ספק ה CDN המתאים לאתר, יש לשקול מספר פרמטרים חשובים. ראשית, לבחון את הכיסוי הגאוגרפי של ה-CDN. האם השירות מספק שרתים באזורים שבהם נמצאים רוב המשתמשים שלכם? זהו פרמטר מרכזי, משום שהמרחק הגאוגרפי הוא משפיע מרכזי על זמן התגובה של האתר.

בנוסף לכיסוי הגאוגרפי, יש לשקול את הביצועים של ה-CDN. האם השירות מספק טעינה מהירה ויציבה? האם ישנם ביקושים גבוהים לשירות והאם ה-CDN מספק את הקיבולת הנדרשת? עליך לוודא שה-CDN יכול לספק את המהירות והיכולת שנדרשות לאתר שלך.

רוב שירותי ה-CDN מציעים מנגנונים לניטור של נתוני הביצועים. חשוב לבחון את הכלים המסופקים לניטור תעבורה ולדעת כיצד האתר נטען בכל הזמנים.

יישום של CDN: מדריך שלב אחרי שלב

שלב 1: בחירת ספק CDN

בחרו את ה-CDN המתאים לאתר שלך. קחו במשקל את הכיסוי הגיאוגרפי וההתחייבות לביצועים. בחרו ספק שיתאים לצרכים הספציפיים של האתר. השוו את המחירים ובדקו שקיימת תמיכת לקוחות סבירה.

קיימים ספקי CDN טובים רבים, מומלץ להתחיל מהשירותים הפופולריים של Cloudflare (דורש שינוי dns) שהוא ספק מעולה בהחלט שנותן גם אבטחה טובה ומונע מתקפות רבות של בוטים על האתרים, אפשר להתחיל עם המסלול החינמי ולאחר שתראו את השיפור תוכלו אם תרצו לבחור במסלולי הפרמיום.

שלב 2: הגדרה ושילוב

הרשמו והגדירו חשבון בשירות הCDN הנבחר. בצעו את ההגדרות הנדרשות לשילוב ה-CDN עם האתר. בחלק מהשירותים תצטרכו לשנות את כתובות ה- DNS של האתר.

שלב 3: בדיקה וניטור

המתינו 12-24 שעות עד שהאתר יעלה לשרתים המבוזרים השתמשו בכלים לניטור של התעבורה והביצועים שמספק שירות הcdn וגם בכלים בהם אתם רגילים למדוד את האתר, תהיו מופתעים, באחריות.

מי יעשה את זה ?

הבחירה והיישום של שירות cdn היא קלה אך דורשת ידע טכני קל והיכרות עם מושגים די פשוטים מעולם אירוח האתרים, אם יש לאתר webmaster (מנהל אתרים) זהו אחד מתפקידיו (רק מזכירים שנשמח להיות מנהלי האתר שלכם קראו בלחיצה כאן מה מחכה לאתר). אם אין יתכן וחברת האירוח שלכם תוכל לעזור.

מסקנה

השימוש בשירותי CDN הוא פתרון מוכח ויעיל לשיפור מהירות טעינת האתר ולשיפור חוויית המשתמש. שרתי CDN מציעים פתרון מתקדם שמשפר את הביצועים ובתוצאה הסופית את ההמרות באתר. זהו כלי שמאפשר לאתר לטעון ולהגיב במהירות ולספק את התוכן הרלוונטי באופן מהיר ויעיל למשתמשים בכל העולם.

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

הידעת 26#

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

טיפ #24

הוסיפו שאלות ותשובות בדפי המוצרים כדי שהלקוחות ישאלו שאלות על הפריט.

אפשרו למבקרים אחרים בדף לקרוא שאלות ותשובות מהעבר.

זה חשוב במיוחד אם הדירוגים הממוצעים של המוצרים הם בצד הנמוך (3 כוכבים או פחות),

או אם קיבלתם ביקורות שליליות על הפריט שלא תואם את הציפיות.

הידעת #25

בסקר קונים של Etsy כ90% מהנשאלים אמרו שאיכות התמונות במוצרים "חשוב מאוד" להחלטת הרכישה.

טיפ #23

כדי לתפוס לידים באופן מיידי הטמיעו את הטפסים פתוחים :
במקום כפתור "לחצו כאן להרשמה"

השתמשו בשדה "הזן כאן את האימייל שלך + כפתור שליחה"

זכרו, עם כל מעבר עמוד, שיעור ההמרה יורד. נסו ללכוד לידים בהקדם האפשרי!

הידעת #24

מכון Baymard עדכנו את סטטיסטיקת נטישת העגלה שלהם לשנת 2023 והוא עומד על 70% ! נתון מזעזע בהחלט.

3 הסיבות המובילות ברשימה:
1. עלויות נוספות גבוהות מדי (כגון: משלוח, מס, עמלות)
2. האתר דורש ליצור חשבון לפני תשלום
3. משלוח איטי מדי

הבשורה הטובה,
שינוי בעיצוב ואפיון דף הקופה יכול להביא עליה של כ35.26% בהמרות ולצמצם את אחוז הנטישות הגבוה

טיפ #22

אקורדיון - Accordion - ספוילר משמש להצגת טקסט בצורה מכווצת ושימושי בהצגת שאלות נפוצות וכדו' עם האקורדיון מבקרי האתר יכולים לסרוק את כותרות התוכן ולבחור להרחיב פריט.

על ידי השימוש באקורדיונים ניתן:
1. לצמצם את עומס המידע.
2. לעקוב מה מתוך הטקסט מעניין את המשתמשים.
אך המנעו משימוש באקורדיונים כאשר:
1. המשתמשים זקוקים לגישה לרוב התכנים. 2. יש מעט תוכן גלוי בדף.
3. לא ניתן לחלק את התוכן בצורה שלא תפריע לשטף הקריאה.

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !