multi digital

המודל המדורג – פיתוח אתר בתכנון שחוסך עלויות

עומדים לפני פיתוח של אתר חדש ? קבלו טיפ שיחסוך לכם הרבה כסף בעתיד ויאפשר לכם צמיחה מהירה וללא תקלות.

לעיתים קרובות לפני פיתוח אתר מאמצים היזמים / בעלי העסק גישה של נחכה ונראה ומזניחים את החשיבות של בניית אתר ניתן להרחבה. עצם הגישה להתקדם על בסיס ההצלחה בודאי נכונה ואין שום יתרון בלבזבז מראש על סמך תרחישים שאולי יקרו גם אם הם אידיאליים מבחינת החזון, אך עם מעט חשיבה ותכנון ניתן לבחור באפשרויות שיאפשרו הרחבה מהירה בהמשך והכנת התשתית לצמיחה של האתר / הנכס הדיגיטלי.

ובשלב כזה של הפיתוח אסור אולי לומר אבל לפעמים גם להיפך, האפשרות לצמצם בעלויות ולהוריד רכיבים לא הכרחיים או לא רווחיים באתר יכולים להשפיע הרבה על השורה התחתונה ברווחיות של הזירה הדיגיטלית.

ניתן לחלק לשתיים את כל מה שצריך לדעת על תשתית נכונה בפיתוח אתר, תשתית מדורגת במבנה האתר ותשתית מדורגת בשרת האיחסון.

מהו אתר מודולרי?

באופן כללי אתר שניתן להרחבה תלוי הרבה בצורת הפיתוח המקורית ודרישות התהליכים האחוריים בתוכנת האתר בצריכת המשאבים של השרת. 

בארכיטקטורת פיתוח נכונה מבנה האתר מחולק למודלים שונים שפועלים עצמאית. המשמעות היא שאם צריך להגדיל פונקציה אחת או להוסיף פונקציה חדשה ניתן לעשות זאת מבלי לבצע שינויים באתר כולו.

תוכלו לפתח חלקים חדשים באתר מבלי לשנות חלקים שכבר פיתחתם ובלי להזדקק לעיצוב ואפיון מחדש.

בנוסף לאפשרויות ההרחבה, קל יותר לתחזק לשדרג ולאבטח מבנים מודולריים כשאין השפעה ישירה של כל חלק על כל האתר.

שימוש במספר מודולים מאפשר גם לפצל את צרכי העיבוד ומספק גמישות בצריכת משאבי שרת האחסון.

כאמור מודולריות היא מחשבה של לפני הפיתוח אם אין תכנון מתאים בשלב מוקדם, יתכן והאתר בעצם מגביל את פוטנציאל הצמיחה שלו.

מהו אחסון מודולרי ?

כמו במבנה האתר עצמו כך בהתאמת שירות האחסון דחיית תכנון השדרוג או השנמוך למועד מאוחר יותר יכול להשפיע מאוד על האפשרויות הזמינות מיידית ברגע שהאתר מתחיל לצמוח בהאצה ונוצר צורך להתמודד במהירות עם הדרישות החדשות.

אתר בעל תנועה רבה הוא תרחיש אידיאלי, אך אם תתפסו לא מוכנים המבקרים יתקבלו באתר איטי שקורס מידי פעם, זה אולי לא בדיוק בעיה עבור בלוג אישי, אבל הימור גבוה בחנות מסחר אלקטרוני.

באחסון אתרים, נדרשת אפשרות להוספת משאבים נוספים לאתר (מעבדים וזיכרון RAM) או שדרוג לדיסק בעל נפח אחסון גדול יותר. בלי להעביר לשרת אחסון חדש דבר הגורם זמני השבתה ועלויות טיפול נוספות.

בנוסף צריכה להיות אפשרות לפזר את בקשות הגישה של משתמשים, באמצעות שירותי cdn (קבוצה של שרתים הפועלים יחד) כדי לעמוד בדרישות המשאבים ואיזון העומסים.

הגדלה כמובן זוכה לרוב תשומת הלב, אך להקטנה יש גם יתרונות. לדוגמה, ייתכן שתרצו להגדיל את המשאבים של אתר המסחר האלקטרוני למכירות חגים עם תנועה גבוהה ולאחר מכן להקטין בתקופות שקטות כדי לחסוך בעלויות אירוח. הקטנה, במקרה זה, יכולה לחסוך במדדי עלות מרכזיים בתקופות מכירות שקטות יותר.

עם מערכת ניתנת להרחבה באמת, כמות גדולה של תעבורה לא אמורה לגרום לירידה משמעותית בביצועים, או גרוע מכך, לגרום להשבתה.

לסיכום

בניית אתר אינטרנט ניתן להרחבה הוא צעד מתבקש שיכול לסייע הרבה להצלחה של הנכס הדיגיטלי. לכך נדרשת גם יכולת של שירות האחסון לשנות את המשאבים הזמינים כך שניתן יהיה לטפל בקלות ברמות שונות של תעבורת משתמשים.

בניה מודולרית תאפשר לבצע אופטימיזציה של ביצועי האתר שלך לשפר את חווית המשתמש ולהגביר מכירות. וכן הוספת משאבים באופן דינמי כדי לענות על דרישת המשתמשים ולצמצם עלויות בתקופות עם תנועה נמוכה.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הידעת ? #27

כשמציאות רבודה (AR) התחילה להופיע באתרים זו הייתה שאיפה לעזור למשתמשים לדמיין מוצרים בחללים אמיתיים, לבנות אמון ברכישות יקרות ולהפחית את ההחזרים.

עם זאת, מחקר גדול של מכון Baymard בנושא ריהוט ועיצוב הבית מגלה שרוב של 87% מהמשתמשים נמנעים במידה רבה מתכונות AR בעת קניות רהיטים.

כשמשתמשים בטכנולוגיית AR לדגמים של רהיטים בחדר, היא מייצרת לעתים קרובות ספק לגבי התאמת המוצר ומעכבת החלטות רכישה
ההמלצה של Baymard במקום זאת וזה נכון ותקף לכל אתר מכירות באשר הוא :
השקיעו בתמונות איכותיות בדף המוצר כדי לעזור למשתמשים לדמיין בצורה יעילה את המוצרים.
למקור https://baymard.com/research/houseware-and-furnishings

מה זה דומיין ?

דומיין (שם מתחם) הוא גרסה טקסטואלית של כתובת IP, המספר שמפנה לאתר מסוים. לדוגמה, המספר 64.176.168.178 הוא כתובת ה-IP של multidigital.net. כל שם דומיין באינטרנט מתאים למספרים כאלה.

ללא שמות מתחם, כדי לבקר אתר נצטרך להיזכר במספר כזה, בדומה למערכת הטלפונית, הדומיינים הפכו את הניווט ברשת להרבה יותר פשוט.

טיפ #25

רשומות תפוצה עם אימיילים רלוונטיים ומותאמים אישית מקבלים מעורבות והמרה גבוהה.

  1. אל תצרפו את כל הלקוחות שלכם לקבוצה אחת גדולה.
    פילוח לקבוצות מאפשר להתאים את המסרים כך שיתאימו לדמוגרפיה ספציפית. ולהבטיח שהאנשים הנכונים מקבלים את המסר הנכון בזמן הנכון.
  2. אספו פרטים אישיים נוספים.
    לדוגמא ימי הולדת או תחומי ענין והעדפות שונות. כך תוכלו לשלוח מיילים מותאמים אישית ולדייק יותר את הדיוורים שלכם.

הידעת #26

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !