multi digital

המודל המדורג – פיתוח אתר בתכנון שחוסך עלויות

עומדים לפני פיתוח של אתר חדש ? קבלו טיפ שיחסוך לכם הרבה כסף בעתיד ויאפשר לכם צמיחה מהירה וללא תקלות.

לעיתים קרובות לפני פיתוח אתר מאמצים היזמים / בעלי העסק גישה של נחכה ונראה ומזניחים את החשיבות של בניית אתר ניתן להרחבה. עצם הגישה להתקדם על בסיס ההצלחה בודאי נכונה ואין שום יתרון בלבזבז מראש על סמך תרחישים שאולי יקרו גם אם הם אידיאליים מבחינת החזון, אך עם מעט חשיבה ותכנון ניתן לבחור באפשרויות שיאפשרו הרחבה מהירה בהמשך והכנת התשתית לצמיחה של האתר / הנכס הדיגיטלי.

ובשלב כזה של הפיתוח אסור אולי לומר אבל לפעמים גם להיפך, האפשרות לצמצם בעלויות ולהוריד רכיבים לא הכרחיים או לא רווחיים באתר יכולים להשפיע הרבה על השורה התחתונה ברווחיות של הזירה הדיגיטלית.

ניתן לחלק לשתיים את כל מה שצריך לדעת על תשתית נכונה בפיתוח אתר, תשתית מדורגת במבנה האתר ותשתית מדורגת בשרת האיחסון.

מהו אתר מודולרי?

באופן כללי אתר שניתן להרחבה תלוי הרבה בצורת הפיתוח המקורית ודרישות התהליכים האחוריים בתוכנת האתר בצריכת המשאבים של השרת. 

בארכיטקטורת פיתוח נכונה מבנה האתר מחולק למודלים שונים שפועלים עצמאית. המשמעות היא שאם צריך להגדיל פונקציה אחת או להוסיף פונקציה חדשה ניתן לעשות זאת מבלי לבצע שינויים באתר כולו.

תוכלו לפתח חלקים חדשים באתר מבלי לשנות חלקים שכבר פיתחתם ובלי להזדקק לעיצוב ואפיון מחדש.

בנוסף לאפשרויות ההרחבה, קל יותר לתחזק לשדרג ולאבטח מבנים מודולריים כשאין השפעה ישירה של כל חלק על כל האתר.

שימוש במספר מודולים מאפשר גם לפצל את צרכי העיבוד ומספק גמישות בצריכת משאבי שרת האחסון.

כאמור מודולריות היא מחשבה של לפני הפיתוח אם אין תכנון מתאים בשלב מוקדם, יתכן והאתר בעצם מגביל את פוטנציאל הצמיחה שלו.

מהו אחסון מודולרי ?

כמו במבנה האתר עצמו כך בהתאמת שירות האחסון דחיית תכנון השדרוג או השנמוך למועד מאוחר יותר יכול להשפיע מאוד על האפשרויות הזמינות מיידית ברגע שהאתר מתחיל לצמוח בהאצה ונוצר צורך להתמודד במהירות עם הדרישות החדשות.

אתר בעל תנועה רבה הוא תרחיש אידיאלי, אך אם תתפסו לא מוכנים המבקרים יתקבלו באתר איטי שקורס מידי פעם, זה אולי לא בדיוק בעיה עבור בלוג אישי, אבל הימור גבוה בחנות מסחר אלקטרוני.

באחסון אתרים, נדרשת אפשרות להוספת משאבים נוספים לאתר (מעבדים וזיכרון RAM) או שדרוג לדיסק בעל נפח אחסון גדול יותר. בלי להעביר לשרת אחסון חדש דבר הגורם זמני השבתה ועלויות טיפול נוספות.

בנוסף צריכה להיות אפשרות לפזר את בקשות הגישה של משתמשים, באמצעות שירותי cdn (קבוצה של שרתים הפועלים יחד) כדי לעמוד בדרישות המשאבים ואיזון העומסים.

הגדלה כמובן זוכה לרוב תשומת הלב, אך להקטנה יש גם יתרונות. לדוגמה, ייתכן שתרצו להגדיל את המשאבים של אתר המסחר האלקטרוני למכירות חגים עם תנועה גבוהה ולאחר מכן להקטין בתקופות שקטות כדי לחסוך בעלויות אירוח. הקטנה, במקרה זה, יכולה לחסוך במדדי עלות מרכזיים בתקופות מכירות שקטות יותר.

עם מערכת ניתנת להרחבה באמת, כמות גדולה של תעבורה לא אמורה לגרום לירידה משמעותית בביצועים, או גרוע מכך, לגרום להשבתה.

לסיכום

בניית אתר אינטרנט ניתן להרחבה הוא צעד מתבקש שיכול לסייע הרבה להצלחה של הנכס הדיגיטלי. לכך נדרשת גם יכולת של שירות האחסון לשנות את המשאבים הזמינים כך שניתן יהיה לטפל בקלות ברמות שונות של תעבורת משתמשים.

בניה מודולרית תאפשר לבצע אופטימיזציה של ביצועי האתר שלך לשפר את חווית המשתמש ולהגביר מכירות. וכן הוספת משאבים באופן דינמי כדי לענות על דרישת המשתמשים ולצמצם עלויות בתקופות עם תנועה נמוכה.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #35

מוכרים אונליין ?
רוצים לשפר את ההמרות ?
במקום לכתוב רק על מה שהמוצר או השירות עושה, כתבו גם על מה שהוא גורם ללקוח להרגיש.

לדוגמה:
"טעינה מהירה" היא גם "בלי לחץ כששכחת לטעון בלילה"

לא תאמינו כמה המילים הקטנות האלו משפרות את ההמרות ומקרבות את הלקוחות.

טיפ #34

נגישות הופכת את האינטרנט לטוב יותר עבור אנשים עם מוגבלויות, וזה נהדר. אך האם ידעתם שזה גם כלי עוצמתי של קידום אתרים (SEO)?

כאשר האתר שלך קל יותר לבני אדם, הוא קל יותר למנועי חיפוש - וכנראה גם לבינה מלאכותית.

1. טקסט חלופי לתמונות.

טקסט חלופי עוזר לאנשים המשתמשים בקוראי מסך להבין מה מכילים אותו. שמרו עליו טבעי ותיאורי, אל תאמרו "תמונה של...", ותמיד סיימו בנקודה.

2. ניגודיות גבוהה.

טקסט בעל ניגודיות נמוכה לא רק קשה לקריאה, הוא גם מגנט לשיעור יציאה מדף. וכאשר אנשים עוזבים מהר, גוגל שמה לב. השתמשו בבודקי ניגודיות וצרו פלטת צבעים לצוות שלכם.

3. קישורים תיאוריים.

אף אחד לא רוצה ללחוץ על "לחץ כאן". זה מעורפל, לא מועיל והורג את ההקשר עבור קוראי מסך ומנועי חיפוש. השתמשו במקום זאת במשהו כמו "עיין במדריך 3 הצעדים שלנו".

4. שפה ברורה.

קחו בחשבון שחלק מהאנשים שקוראים את התוכן שלכם עשויים להתקשות בלמידה או ששפת האם שלהם שונה. שמרו על פשטות ושפה ברורה.

טיפ 33#

כל קליק באתר הוא קרב על תשומת לב. כדי למשוך אותו בכל סוג אתר, תנו:
ערך מיידי
מדריך קצר, כלי חינמי, טיפים פרקטיים או הצעת מבצע שיעזרו למבקר כאן ועכשיו.
ניווט ושכנוע
חויית UX חלקה עם כפתורי CTA ברורים ופשוטים (“קנה עכשיו”, “למידע נוסף”, “צור קשר”).
סיבה לחזור
תוכן מתעדכן, הטבות בלעדיות למנויים או מועדון נאמנות שימשכו את המשתמשים לחזור שוב ושוב.
כך תשמרו מבקרים, תזכו ב’קליק הבא’ – והאתר שלכם יבלוט גם בעיני המשתמשים וגם במנועי החיפוש!

הידעת? #32

למרות ש-33% מאתרי המסחר הגדולים משתמשים בקרוסלות בדף הבית, מחקר עדכני של Baymard מצא ש- 46% מהן יוצרות בעיות שימושיות שפוגעות בחוויית המשתמש ובהמרות.

‍ משתמשים נמשכים לתמונות הגדולות — אבל מתעלמים מתוכן חשוב והנעה לפעולה.

המלצה: שקלו לעבור לעיצוב פשוט וברור במקום קרוסלה. הוא הרבה יותר נגיש, נוח למשתמש — ומשפר את מהירות הטעינה.

טיפ #32

📌 היתרונות של שימוש בצ'אט בוט לתקשורת עם לקוחות ברורים:
💰 עלות נמוכה
📈 קיבולת גבוהה
⚡ זמני תגובה מיידיים

❌ אבל... באופן כללי, שביעות הרצון של הלקוחות יורדת בעת אינטראקציה עם צ'אט בוט בהשוואה לנציג אנושי.

✅ זה לא חייב להיות ככה!
🔍 מחקר חדש מראה שאם תבהירו ללקוחות את התועלת שלהם שבשימוש בצ'אט בוט, מדד שביעות הרצון ישתפר ואף יעלה על נציג אנושי.

💡 איך להדגיש את היתרונות ולשפר את שביעות הרצון?
🕒 ציינו זמינות מיידית בכל שעה
⚡ תגובות מיידיות – אין המתנה לנציג
📊 פתרונות מהירים ומדויקים – למשל, צ'אט בוט שמסיים 95% מהלקוחות מצאו פתרון דרך הצאט בוט במהירות וביעילות

📖 מקור: Science Says

מה זה קורא מסך ?

קורא מסך הוא כלי הממיר תוכן דיגיטלי לטקסט קולי או לכתב ברייל, כך שאנשים עם לקות ראייה יכולים להשתמש באתרי אינטרנט. ה-WCAG ( הנחיות נגישות לתוכן אינטרנט ) מספק הנחיות כדי להבטיח שאתרי אינטרנט פועלים כהלכה עם קוראי מסך. לדוגמה, שימוש ב-HTML סמנטי עוזר לקוראי מסך להבין את המבנה והמשמעות של עמוד, כגון כותרות, רשימות וכפתורים.

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !