multi digital

המודל המדורג – פיתוח אתר בתכנון שחוסך עלויות

עומדים לפני פיתוח של אתר חדש ? קבלו טיפ שיחסוך לכם הרבה כסף בעתיד ויאפשר לכם צמיחה מהירה וללא תקלות.

לעיתים קרובות לפני פיתוח אתר מאמצים היזמים / בעלי העסק גישה של נחכה ונראה ומזניחים את החשיבות של בניית אתר ניתן להרחבה. עצם הגישה להתקדם על בסיס ההצלחה בודאי נכונה ואין שום יתרון בלבזבז מראש על סמך תרחישים שאולי יקרו גם אם הם אידיאליים מבחינת החזון, אך עם מעט חשיבה ותכנון ניתן לבחור באפשרויות שיאפשרו הרחבה מהירה בהמשך והכנת התשתית לצמיחה של האתר / הנכס הדיגיטלי.

ובשלב כזה של הפיתוח אסור אולי לומר אבל לפעמים גם להיפך, האפשרות לצמצם בעלויות ולהוריד רכיבים לא הכרחיים או לא רווחיים באתר יכולים להשפיע הרבה על השורה התחתונה ברווחיות של הזירה הדיגיטלית.

ניתן לחלק לשתיים את כל מה שצריך לדעת על תשתית נכונה בפיתוח אתר, תשתית מדורגת במבנה האתר ותשתית מדורגת בשרת האיחסון.

מהו אתר מודולרי?

באופן כללי אתר שניתן להרחבה תלוי הרבה בצורת הפיתוח המקורית ודרישות התהליכים האחוריים בתוכנת האתר בצריכת המשאבים של השרת. 

בארכיטקטורת פיתוח נכונה מבנה האתר מחולק למודלים שונים שפועלים עצמאית. המשמעות היא שאם צריך להגדיל פונקציה אחת או להוסיף פונקציה חדשה ניתן לעשות זאת מבלי לבצע שינויים באתר כולו.

תוכלו לפתח חלקים חדשים באתר מבלי לשנות חלקים שכבר פיתחתם ובלי להזדקק לעיצוב ואפיון מחדש.

בנוסף לאפשרויות ההרחבה, קל יותר לתחזק לשדרג ולאבטח מבנים מודולריים כשאין השפעה ישירה של כל חלק על כל האתר.

שימוש במספר מודולים מאפשר גם לפצל את צרכי העיבוד ומספק גמישות בצריכת משאבי שרת האחסון.

כאמור מודולריות היא מחשבה של לפני הפיתוח אם אין תכנון מתאים בשלב מוקדם, יתכן והאתר בעצם מגביל את פוטנציאל הצמיחה שלו.

מהו אחסון מודולרי ?

כמו במבנה האתר עצמו כך בהתאמת שירות האחסון דחיית תכנון השדרוג או השנמוך למועד מאוחר יותר יכול להשפיע מאוד על האפשרויות הזמינות מיידית ברגע שהאתר מתחיל לצמוח בהאצה ונוצר צורך להתמודד במהירות עם הדרישות החדשות.

אתר בעל תנועה רבה הוא תרחיש אידיאלי, אך אם תתפסו לא מוכנים המבקרים יתקבלו באתר איטי שקורס מידי פעם, זה אולי לא בדיוק בעיה עבור בלוג אישי, אבל הימור גבוה בחנות מסחר אלקטרוני.

באחסון אתרים, נדרשת אפשרות להוספת משאבים נוספים לאתר (מעבדים וזיכרון RAM) או שדרוג לדיסק בעל נפח אחסון גדול יותר. בלי להעביר לשרת אחסון חדש דבר הגורם זמני השבתה ועלויות טיפול נוספות.

בנוסף צריכה להיות אפשרות לפזר את בקשות הגישה של משתמשים, באמצעות שירותי cdn (קבוצה של שרתים הפועלים יחד) כדי לעמוד בדרישות המשאבים ואיזון העומסים.

הגדלה כמובן זוכה לרוב תשומת הלב, אך להקטנה יש גם יתרונות. לדוגמה, ייתכן שתרצו להגדיל את המשאבים של אתר המסחר האלקטרוני למכירות חגים עם תנועה גבוהה ולאחר מכן להקטין בתקופות שקטות כדי לחסוך בעלויות אירוח. הקטנה, במקרה זה, יכולה לחסוך במדדי עלות מרכזיים בתקופות מכירות שקטות יותר.

עם מערכת ניתנת להרחבה באמת, כמות גדולה של תעבורה לא אמורה לגרום לירידה משמעותית בביצועים, או גרוע מכך, לגרום להשבתה.

לסיכום

בניית אתר אינטרנט ניתן להרחבה הוא צעד מתבקש שיכול לסייע הרבה להצלחה של הנכס הדיגיטלי. לכך נדרשת גם יכולת של שירות האחסון לשנות את המשאבים הזמינים כך שניתן יהיה לטפל בקלות ברמות שונות של תעבורת משתמשים.

בניה מודולרית תאפשר לבצע אופטימיזציה של ביצועי האתר שלך לשפר את חווית המשתמש ולהגביר מכירות. וכן הוספת משאבים באופן דינמי כדי לענות על דרישת המשתמשים ולצמצם עלויות בתקופות עם תנועה נמוכה.

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

הידעת 26#

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

טיפ #24

הוסיפו שאלות ותשובות בדפי המוצרים כדי שהלקוחות ישאלו שאלות על הפריט.

אפשרו למבקרים אחרים בדף לקרוא שאלות ותשובות מהעבר.

זה חשוב במיוחד אם הדירוגים הממוצעים של המוצרים הם בצד הנמוך (3 כוכבים או פחות),

או אם קיבלתם ביקורות שליליות על הפריט שלא תואם את הציפיות.

הידעת #25

בסקר קונים של Etsy כ90% מהנשאלים אמרו שאיכות התמונות במוצרים "חשוב מאוד" להחלטת הרכישה.

טיפ #23

כדי לתפוס לידים באופן מיידי הטמיעו את הטפסים פתוחים :
במקום כפתור "לחצו כאן להרשמה"

השתמשו בשדה "הזן כאן את האימייל שלך + כפתור שליחה"

זכרו, עם כל מעבר עמוד, שיעור ההמרה יורד. נסו ללכוד לידים בהקדם האפשרי!

הידעת #24

מכון Baymard עדכנו את סטטיסטיקת נטישת העגלה שלהם לשנת 2023 והוא עומד על 70% ! נתון מזעזע בהחלט.

3 הסיבות המובילות ברשימה:
1. עלויות נוספות גבוהות מדי (כגון: משלוח, מס, עמלות)
2. האתר דורש ליצור חשבון לפני תשלום
3. משלוח איטי מדי

הבשורה הטובה,
שינוי בעיצוב ואפיון דף הקופה יכול להביא עליה של כ35.26% בהמרות ולצמצם את אחוז הנטישות הגבוה

טיפ #22

אקורדיון - Accordion - ספוילר משמש להצגת טקסט בצורה מכווצת ושימושי בהצגת שאלות נפוצות וכדו' עם האקורדיון מבקרי האתר יכולים לסרוק את כותרות התוכן ולבחור להרחיב פריט.

על ידי השימוש באקורדיונים ניתן:
1. לצמצם את עומס המידע.
2. לעקוב מה מתוך הטקסט מעניין את המשתמשים.
אך המנעו משימוש באקורדיונים כאשר:
1. המשתמשים זקוקים לגישה לרוב התכנים. 2. יש מעט תוכן גלוי בדף.
3. לא ניתן לחלק את התוכן בצורה שלא תפריע לשטף הקריאה.

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !