multi digital

היררכיה נכונה באתרי אינטרנט

המונח "היררכיה" או "ארכיטקטורת מידע" משמש לעתים קרובות בקשר עם אתרי אינטרנט, אך לאנשים רבים אין מושג מה זה אומר. הנה הסבר קצר, מאמר קצרצר אך חיוני.

מהי היררכיה נכונה ?

היררכיה / ארכיטקטורת מידע מגדירה את מבנה התוכן באתר איך התוכן בנוי באתר וכיצד הוא קשור. אם המבנה הזה לא מחושב היטב, קיים סיכון שמשתמשים יאבדו את דרכם באתר, לא ימצאו את מבוקשם מה שכמובן מוביל לאחוז נטישות גדול יותר
התוכן באתר צריך להיות בנוי כמו נתיבים בכביש וכל נקודה צריכה להיות נגישה באופן אינטואיטיבי מנתיב אחד לפחות. באופן הטוב ביותר, מסלולים נוספים מוצעים בכל נקודה מבלי שהמשתמש יצטרך לנווט חזרה

איך יוצרים היררכיה טובה ?

ארכיטקטורת מידע טובה נוצרת על ידי איסוף ומבנה מראש של כל התוכן.
לאחר איסוף כל התוכן, מחשבים את ההיררכיות עם קטגוריות ותתי קטגוריות.
זה נכון לחווית משתמש והמרות נכונות גם באתרי תדמית ואיסוף לידים אבל נחוץ במיוחד באתרי אינדקס או חנויות גדולות כשקטגוריות רבות מתחברות וככל שההיררכיות מעמיקות יותר, כך קשה ומורכב למשתמש לנווט אל נקודת הסיום הרצויה.
באופן כללי ההמלצה היא על היררכיות שטוחות עם מעט רמות משנה,
עם זאת, לפעמים יכול להיות יעיל ליצור קטגוריות רבות ולאחר מכן למקם את נקודות הקצה במספר קטגוריות. כך, למשתמש אין רק דרך אחת להגיע לתוכן הרצוי.

הימנעו ממבוי סתום

היבט חשוב נוסף בנוסף לסיווג ברור הוא להימנע ממבוי סתום ותמיד להציע למשתמש מספיק נתיבים – קישורים לנושאים אחרים קרובים או דומים לדף בו הוא גלש.
בנוסף דרכים יעילות אחרות להימנע ממבוי סתום כאלה הן סרגל חיפוש חופשי באתר וניווט עמודים באמצעות פירורי לחם.

רלוונטי גם לקידום אתרים

היררכיה נכונה לא רק משפרת את חווית המשתמש ואת אחוז ההמרה – היא גם יעילה מאוד לביצועי SEO. הסורקים של מנועי החיפוש עוברים דרך האתר הרבה יותר בקלות ובמהירות עם תוכן מחושב היטב, מה שמגדיל את ביצועי האורגני.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #32

📌 היתרונות של שימוש בצ'אט בוט לתקשורת עם לקוחות ברורים:
💰 עלות נמוכה
📈 קיבולת גבוהה
⚡ זמני תגובה מיידיים

❌ אבל... באופן כללי, שביעות הרצון של הלקוחות יורדת בעת אינטראקציה עם צ'אט בוט בהשוואה לנציג אנושי.

✅ זה לא חייב להיות ככה!
🔍 מחקר חדש מראה שאם תבהירו ללקוחות את התועלת שלהם שבשימוש בצ'אט בוט, מדד שביעות הרצון ישתפר ואף יעלה על נציג אנושי.

💡 איך להדגיש את היתרונות ולשפר את שביעות הרצון?
🕒 ציינו זמינות מיידית בכל שעה
⚡ תגובות מיידיות – אין המתנה לנציג
📊 פתרונות מהירים ומדויקים – למשל, צ'אט בוט שמסיים 95% מהלקוחות מצאו פתרון דרך הצאט בוט במהירות וביעילות

📖 מקור: Science Says

מה זה קורא מסך ?

קורא מסך הוא כלי הממיר תוכן דיגיטלי לטקסט קולי או לכתב ברייל, כך שאנשים עם לקות ראייה יכולים להשתמש באתרי אינטרנט. ה-WCAG ( הנחיות נגישות לתוכן אינטרנט ) מספק הנחיות כדי להבטיח שאתרי אינטרנט פועלים כהלכה עם קוראי מסך. לדוגמה, שימוש ב-HTML סמנטי עוזר לקוראי מסך להבין את המבנה והמשמעות של עמוד, כגון כותרות, רשימות וכפתורים.

הידעת ? #31

📦 משלוח מוקדם מהצפוי? מוביל להחזרות!
מחקר חדש שניתח 1.8 מיליון הזמנות מצא

כל יום מוקדם מהצפוי מעלה את סיכויי ההחזרה ב-3.8%.
לקוחות חדשים רגישים יותר: כל יום מוקדם מגדיל החזרות ב-4.26%.
🧠 למה זה קורה?
משלוח מהיר מעורר ספקות טריים ("האם קניתי נכון?"), בעוד זמן אספקה ארוך יותר מחזק את הביטחון בהחלטה.

טיפ למניעת החזרות:

ספק טווח אספקה מדויק, כולל אפשרות הגעה מוקדמת.
הצע משלוח איטי יותר, זול או ידידותי לסביבה.
שלח תזכורת ללקוח עם יתרונות המוצר שרכש.
📊 שורה תחתונה: שמרו על איזון בציפיות המשלוח כדי להקטין החזרות ולהגדיל שביעות רצון. 🚚
מקור science says

טיפ #31

מדוורים בדוא"ל ? 📧
ודאו שהגדרתם DKIM + SPF + DMARC🏮
זה לא המקום להסביר כל אחד מהם ומטרתו לעומק אבל כדאי שתדעו שהם רלוונטיים לאימות ולמסירה יותר מאי פעם.🪄
הם גם די קלים להתקנה.👍
רק צריך לדעת מה להעתיק ואיפה להדביק.🏆

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

המונח "היררכיה" או "ארכיטקטורת מידע" משמש לעתים קרובות בקשר עם אתרי אינטרנט, אך לאנשים רבים אין מושג מה זה אומר. הנה הסבר קצר, מאמר קצרצר אך חיוני. מהי היררכיה נכונה ? היררכיה / ארכיטקטורת מידע...