multi digital

מדיניות ביטול עסקה והחזרות באתר שלך – כמה טיפים כדי לשפר את נושא החזרת המוצרים

עולם המסחר האלקטרוני מתאפיין בהיקף גדול של החזרות מוצרים, למיטב זכרוני Shopify מדווחים על החזרות של יותר מ 10% מכלל המכירות, וכבר ביוני 2023 פורסם מחקר של Harvard Business Review על היקף של החזרות של 16.5% בארה"ב (למעלה מ816 מילארד דולר בשנה), צריך להשלים עם זה שכך היא מציאות השוק בהתחשב בעובדה שהלקוחות לא יכולים לראות ולהרגיש את המוצרים לפני הרכישה וכשהחוק מאפשר החזרה בתוך 14 ימים הם לפעמים מבצעים את הרכישה רק כדי לראות אם הם אוהבים את המוצר.

במאמר הזה אנו רוצים להציע מספר טיפים איך להקטין את היקף ההחזרות וביטולי העסקה באתר האיקומרס שלכם כדאי לכם לשקול ליישם לפחות את חלקם, קרוב לוודאי שתחסכו מעצמכם הרבה הפסדים מסוג זה של הרגע שאחרי האחרון במשפכי המכירות.

1. מדיניות החזרים ברורה

מדיניות החזרים קבועה וקריאה בדף נפרד עם כללים מפוסקים ולא כחלק מדף התקנון של האתר יחסוך הרבה בקשות לביטול.

רק שניה חברים בבקשה אל תשלחו לי עכשיו דוגמאות לכמה מתחרים / קולגות שרושמים בגדול החזרה 14 יום ללא דמי ביטול ואת האותיות הקטנות צריך לחפש לפחות 365 ימים ולילות בין 9999 הפסקאות של הבלה בלה הרגיל של התקנונים באינטרנט.

למה לא לשלוח לי ? דבר שני כי כבר ראיתי : )

אבל דבר ראשון כי בטווח הקצר על הלקוח שלא ניסה להחזיר הם הצליחו, אבל לטווח הארוך הם שורפים לקוחות ולא נשכח את הכמה תגובות נחמדות שכתבו עליהם בדירוגים השונים בזכות זה. (כמה הדירוגים חשובים – אם לא ראיתם תקפצו אחר כך לעמוד הזה)

2. מדיניות החזרים נוחה

אני מודע לכך שאני קופץ על מוקש וחלק ממכם עוזב את המאמר ממש עכשיו, אבל כן, יתכן שבשביל לקוחות חוזרים צריך גם לדעת להפסיד,

לקוחות לא אוהבים לשלם על המשלוח חזור גם אם הם יודעים שהם יקבלו את המחיר של המוצר בחזרה. זה מרגיש להם יותר כמו החזר חלקי מאשר החזר מלא.

תוסיפו את זה שהם לא עובדים עם חברת שליחויות ואף אחד לא אוהב לבקר בסניף הדואר וקיבלתם חווית לקוח מביכה למדי עבור הרוכשים שלכם.

כדי לשפר את זה כדאי לנסות לחשוב על פתרונות שיהפכו את תהליך ההחזרה לפשוט יותר תוך הפחתת העלויות.

הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם להתחיל:

  • אם הרווחיות שלכם מאפשרת הציעו איסוף מהלקוחות בחזרה חינם.
  • קבעו מחיר קבוע למשלוח האיסוף של החזרה והציגו אותו בבירור בדף מדיניות ההחזרים (וזו תזכורת לנחיצות של סעיף 1)
  • קבלו החזרות עם כל אריזה כל עוד המוצר אינו פגום / משומש.

3. שירות לקוחות כמו של מכירות

לקוח פנה באחד מערוצי התקשורת שלכם וביקש לבטל עסקה, אתם לא יוצאים ידי חובה בהודעה לקונית עם האפשרויות החזרה וכו', טפלו בו כמו בליד מכירה, כי עכשיו אתם נמדדים אם הוא יחזור לרכוש אצלכם ואם ימליץ לחברים, הניסיון אומר שמעט מאוד תגובות ופידבקים תקבלו מלקוחות שתהליך ההזמנה שלהם היה חלק, את רוב התגובות ואנחנו מדברים על החיוביות תקבלו מלקוחות שהיתה איזה שהיא בעיה בתהליך והשירות שקיבלו היה אנושי יעיל ומשביע רצון.

תנו פרטים מלאים ללקוח באופן פרטי תוך כמה זמן המוצר יחזור אליכם > תוך כמה זמן יבוצע החזר כספי וכו'.

4. זה לא זמן לשיווק מאסיבי כן זמן לייעול

לקוח רוצה להחזיר. זכותו ! יתכנו הרבה סיבות להחזרה ובאופן כללי רובם לא קשורים למשהו שיכלתם למנוע .

זוהי הזדמנות יקרה לדעת ולקבל משוב מהלקוח ולכן אפשר להתעניין בעדינות בסיבת הביטול, אבל לא להגביל את זכות הביטול לסיבה.

משפט תגובה כמו "בהתאם למדיניות שלנו את/ה יכול/ה להחזיר את המוצר ולקבל זיכוי מלא ללא דמי ביטול. בכדי לשפר את חוויית המשתמש באתר נשמח לדעת את סיבת הביטול" מעולה בעיני.

אם תקבלו תשובות בסגנון התאור / התמונה לא תואמים למוצר – אז יש לכם בדחיפות מה לתקן.

אם רק "לא מתאים לי", אין הרבה מה לעשות. ואם "קיבלתי מתנה ממישהו", שישלח גם לי.

5. איך באמת למנוע החזרות ?

כן, יש באמת מה לעשות כדי להקטין את היקף ההחזרות וביטולי העסקה

  • תאור מפורט ומעודכן עם כמה שיותר מידע שיכול לעזור ללקוח לפני הקניה וזה הזמן להזכיר שיש לנו גם מאמר קצר על איך לכתוב תיאורי מוצר באיקומרס (לחיצה תפתח את העמוד בחלונית חדשה).
  • תמונות איכותיות אמיתיות של המוצר מכל זווית צילום אפשרית
  • חוות דעת רוכשים, (זה בעצם בעיני הראשון רק שלצערי 🙂 אי אפשר בלי מפרט ותמונה) הרוכשים יכתבו מניסיונם וזה הכי טוב שיכול להיות גם מהבחינה של המידע על המוצר.
  • להמנע מללחוץ מידי על הזמנה מיידית בצורה שיתכן ולאחריה הרוכש יחזור בו, ויש לנו דוגמאות עם מספרים על זה בטיפים על ניהול אתרים מספר 20

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 2 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #31

מדוורים בדוא"ל ? 📧
ודאו שהגדרתם DKIM + SPF + DMARC🏮
זה לא המקום להסביר כל אחד מהם ומטרתו לעומק אבל כדאי שתדעו שהם רלוונטיים לאימות ולמסירה יותר מאי פעם.🪄
הם גם די קלים להתקנה.👍
רק צריך לדעת מה להעתיק ואיפה להדביק.🏆

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

טיפ #28

5 כללים פשוטים להנגשת אתר 🧑‍🦽
כדי לוודא שהאתר נגיש לכולם, חשוב:
✅להשתמש בכותרות ברורות, טקסטים בשפה פשוטה וקצרים

🎨 ניגודיות צבעים גבוהה

🏖 לוודא שהמדיה כוללת תיאורי תמונה או כתוביות

⌨ לאפשר ניווט באמצעות המקלדת בלבד ושימוש בקורא מסך

🫨להמנע מאפקטים מהבהבים שלא ניתנים לעצירה

הידעת? #30

הנתונים שידהימו אתכם על אחוזי החזרה בעולם האיקומרס😮
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-Narvar בקרב למעלה מ-1,900 צרכנים. 💁💁‍♀

כמעט 39% מהצרכנים מחזירים פריט שנרכש באינטרנט ”לפחות” פעם בחודש בממוצע 💳

החזרות נוגסות מאוד בשורת הרווח הסופית עקב עלויות המשלוח, שיחות תמיכת לקוחות, נזק למוצר והוצאות אחרות.📊

52% מהמשיבים בסקר אמרו שהם הגישו החזר מזויף לפחות פעם אחת בחייהם, לעומת 36% שאמרו את אותו הדבר בשנה שעברה.

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

עולם המסחר האלקטרוני מתאפיין בהיקף גדול של החזרות מוצרים, למיטב זכרוני Shopify מדווחים על החזרות של יותר מ 10% מכלל המכירות, צריך להשלים עם זה שכך עם מציאות השוק בהתחשב בעובדה שהלקוחות לא יכולים כל..