multi digital

איך להגדיל את יחס ההמרה באתר שלך

1. מהי המרה

יש מגוון של המרות בעולם השיווק הדיגיטלי. מישהו שנרשם לניוזלטר (רשימת תפוצה) יכול להיחשב כהמרה. קורא שלוחץ על כפתור קרא עוד / לפרטים גם יכול להיות המרה. גולש שהשאיר פרטים תוך התעניינות בשירות שלכם ודאי נחשב להמרה. המרה של מסחר אלקטרוני יכולה להיות מישהו שמכניס פריט לעגלה לאחר שהוא מגיע לאתר שלך דרך מודעה. ועדיין עבור רוב בעלי אתרי המסחר, המרה עשויה להיות רק ביצוע מכירה בפועל.

אם אתם רוצים להצליח תצטרכו להתמקד בשיפור ההמרות באתר שלכם, יחס ההמרה הוא חישוב כמות הגולשים שנכנסו אל האתר אל מול כמות הגולשים שביצעו המרה בפועל.

המרות מסחר אלקטרוני הן קריטיות לרווחיות העסק וקשה יותר להשיג אותן, ייחדנו לזה מאמר מיוחד איך לשפר יחס המרה בחנויות איקומרס לחצו כאן למעבר (אל דאגה, נפתח בחלון חדש הדף הנוכחי ישאר פתוח), במאמר הזה נעסוק בשיפור והגדלת יחס המרה של אתרי תדמית ודפי נחיתה לאיסוף לידים. 

2. האתר הוא הפנים שלכם

דף הנחיתה / האתר הוא תמונת הפרופיל והרושם הראשוני שהלקוחות מקבלים על העסק שלכם אם האתר לא משקף את המקצועיות / החדשנות / היחודיות או כל מה שרלוונטי לעסק שלכם, אל תתפלאו שהפרופיל שלכם לא בדיוק פופולרי.

הדבר הבסיסי ביותר הוא ניראות הדף והתוכן שיהיה עדכני קריא ומעוצב בצורה נעימה לעין הגולש, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

אם אתם משלבים תמונות השתמשו בתמונות באיכות גבוהה! יש הרבה דרכים איך להשאיר את התמונות באיכות גבוהה בלי להכביד על טעינת האתר.

היבט חשוב נוסף בדף הבית הוא שמירה על דברים "מעל הקפל". "מעל הקפל" הוא מושג מעולם הפרינט שהתחיל בעיתונים, כשהכותרות הפיקנטיות הופיעו מעל קפל העיתון הפיזי ובכך הפנו את כל תשומת הלב לכותרות. לקוחות בדרך כלל קנו עיתון בהתאם למידת העניין שלהם בקריאת הכתבה המובילה עם הכותרת הבולטת.

אותו רעיון קיים בכל אתר או דף נחיתה, שמרו את האלמנטים החשובים מעל ה"קפל" הדיגיטלי המסתיים בנקודה שבה המבקר צריך לגלול כדי לקבל מידע נוסף.

3. הדגישו את הקריאה לפעולה

איזו פעולה אתם רוצים שהמבקרים שלכם יבצעו? האם שיירשמו לרשימת תפוצה? שיגיבו ? שישאירו פרטים ?

משתמשי האינטרנט בגדול הם חסרי סבלנות אם הם לא ימצאו את המידע שהם מחפשים תוך כמה שניות הם יעזבו.

הפכו את כפתור / טופס ההמרה לצבע שונה ובולט שימו אייקון או חץ לידו והוסיפו אפקט תנועה עדין כדי למשוך את עיני המבקרים.

הדגשה של הקריאה לפעולה נדרשת לא רק בעיצוב אלא גם בשפה והטקסט.

עליכם לשכנע את הלקוחות שלכם שהם חכמים בבחירתם ולהעביר להם את תדמית המותג באמצעות רגשות חיוביים ושפה מותאמת אליהם.

עליכם לענות על המטרות והצורך של הלקוחות, ברגע שגיבשתם הבנה מוצקה לגבי המטרות שלהם, הפכו את זה לכותרת שימו אותה ממש בחלק העליון של הדף כך שתתחבר עם המבקרים שלכם באופן מיידי.

כל מוצר קיים כדי לפתור בעיה וכאשר מנסים למכור מוצר למישהו צריך להעלות את נקודת הכאב והחוסר שהמוצר נועד לפתור, פרסומות ביוטיוב הם דוגמה מצוינת לכך כשהקריינים שואלים, "זה קרה לך פעם?" באתר זה לא צריך להיות כל כך מופרז, אבל זה פורמט נהדר שמתחבר לבעיה אמיתית שהלידים שלכם מתמודדים איתה.

4. בניית אמון

כולנו יודעים שאי אפשר להאמין לכל מה שרואים באינטרנט, כשמבקרים חדשים מגיעים לאתר שלכם הם מחפשים סימנים לכך שהעסק אמין.

  • אם יש לכם לקוחות בעלי פרופיל גבוה, שימו את הלוגו שלהם בדף הנחיתה במקום בולט. אותו הדבר אם קיבלתם פרסים / תעודות / הסמכות כלשהם אין מקום להצטנע.
  • בחרו מהרשתות החברתיות כמה ביקורות מחמיאות של לקוחות והציגו אותם גם.
  • פרסום באתר של מאמרים איכותיים או טיפים מתחום העיסוק שלכם יכולים לשדר ללקוחות שאתם בעלי הידע המתאים וניסיון מספיק בכדי שיסמכו עליכם.

5. פשוט וקולע

כל אתר צריך להיות קל לניווט ולאפשר ללקוחות לראות את כל האפשרויות וכל מה שאתם מציעים.

אבל לפעמים אפשרויות אלה עלולות להפריע להמרות שאתם מנסים ליצור. אם אתם רוצים שהמבקרים ישאירו פרטים או יצטרפו לרשימת התפוצה, אפשרויות ניווט רבות מידי יכולות להסיח את דעתם מהמטרה הזו.

לכן חשוב מאוד למקד את האתר או דף הנחיתה לפשוט ותמציתי. הגבילו את האפשרויות של המבקרים לחשובות באמת ומקדו אותם בהמרה.

חלק מהמשווקים נשבעים בדף קצר מאוד, אחרים טוענים שאם המוצר או השירות נישתי אז דף ארוך עם אזורי מיקוד שונים יאפשר לאסוף מידע רב ככל האפשר על הלקוחות שלך.

שתי הגישות עובדות עבור חברות שונות, תצטרכו לנסות אורכים שונים ולראות איזה מהם מתאים לקהל שלכם ומספק את יחס ההמרה הגבוה ביותר.

6. חווית משתמש

חווית משתמש נכונה תאריך את שהות הגולשים באתר ותשפר משמעותית את יחס ההמרה, בסעיף זה ריכזנו כמה נקודות חשובות שיכולות לשפר מאוד את חווית המשתמש באתר שלכם.

  • קיצור זמני טעינה. על פי סקרים יותר מ 50% מהגולשים יעזבו דף אם הוא לא ייטען תוך 3-5 שניות, מובן מאליו שזה יותר מחשוב ואם לדף שלכם לוקח יותר מדי זמן לטעון, זה מביס לחלוטין את המטרה.
  • שלבו סרטונים. למה שלא תשתמשו באהבה שלנו לווידאו בדפים שלכם? סרטונים יכולים להגדיל את טווח הקשב של המשתמש הממוצע בפער עצום. למעשה, הוספת סרטונים לדף הנחיתה שלך יכולה להגדיל את ההמרות בשיעור של כ 80% לא שווה ?
  • ספקו מידע וספקו אותו כעת. המבקרים מתעניינים כעת באופן לגיטימי בשירות או במוצר שאתם מספקים, צריך לשתף כל פרט מידע שיאפשר ללקוחות שלך ליצור תמונה מדויקת של המוצר והערך המוסף שהם יקבלו ממנו. הרבה לקוחות לא אוהבים לקבל מידע כללי בלבד עם סיומת של "לפרטים נוספים צרו קשר" / "השאירו פרטים ונחזור אליכם".

7. נחישות אבל רגישות

כאשר אתם מקבלים מבקרים באתר, אולי תרצו לנצל את ההזדמנות הזו כדי לקבל מהם מידע רב ככל האפשר.

לא כל כך מהר.

טפסים ענקיים המבקשים הרבה מידע עלולים לגרום ללקוחות להרגיש שחודרים אליהם ולשלוח אותם מהאתר שלך.

זה לא אומר שצריך להסתפק בפחות מידע, צריך רק לעשות זאת בחכמה. לדוגמה, רוב המשתמשים נוטים  למלא שני טפסים נפרדים של שבעה שדות מאשר טופס אחד עם ארבעה עשר שדות. הפתרון, על ידי שימוש בטפסים מרובי-שלבים, אפשר להוביל ליותר תגובות – ויותר המרות.

8. תכלס', בדיקה והשוואה

שום דבר לא ייתן לך מידע מדויק יותר על קהל היעד שלך מאשר הנתונים שלך.

ככל שתריצו יותר בדיקות A/B  כך הנתונים יהיו מדוייקים יותר ותוכלו לשפר ולהגדיל את יחס ההמרה באתר באמת.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הידעת ? #27

כשמציאות רבודה (AR) התחילה להופיע באתרים זו הייתה שאיפה לעזור למשתמשים לדמיין מוצרים בחללים אמיתיים, לבנות אמון ברכישות יקרות ולהפחית את ההחזרים.

עם זאת, מחקר גדול של מכון Baymard בנושא ריהוט ועיצוב הבית מגלה שרוב של 87% מהמשתמשים נמנעים במידה רבה מתכונות AR בעת קניות רהיטים.

כשמשתמשים בטכנולוגיית AR לדגמים של רהיטים בחדר, היא מייצרת לעתים קרובות ספק לגבי התאמת המוצר ומעכבת החלטות רכישה
ההמלצה של Baymard במקום זאת וזה נכון ותקף לכל אתר מכירות באשר הוא :
השקיעו בתמונות איכותיות בדף המוצר כדי לעזור למשתמשים לדמיין בצורה יעילה את המוצרים.
למקור https://baymard.com/research/houseware-and-furnishings

מה זה דומיין ?

דומיין (שם מתחם) הוא גרסה טקסטואלית של כתובת IP, המספר שמפנה לאתר מסוים. לדוגמה, המספר 64.176.168.178 הוא כתובת ה-IP של multidigital.net. כל שם דומיין באינטרנט מתאים למספרים כאלה.

ללא שמות מתחם, כדי לבקר אתר נצטרך להיזכר במספר כזה, בדומה למערכת הטלפונית, הדומיינים הפכו את הניווט ברשת להרבה יותר פשוט.

טיפ #25

רשומות תפוצה עם אימיילים רלוונטיים ומותאמים אישית מקבלים מעורבות והמרה גבוהה.

  1. אל תצרפו את כל הלקוחות שלכם לקבוצה אחת גדולה.
    פילוח לקבוצות מאפשר להתאים את המסרים כך שיתאימו לדמוגרפיה ספציפית. ולהבטיח שהאנשים הנכונים מקבלים את המסר הנכון בזמן הנכון.
  2. אספו פרטים אישיים נוספים.
    לדוגמא ימי הולדת או תחומי ענין והעדפות שונות. כך תוכלו לשלוח מיילים מותאמים אישית ולדייק יותר את הדיוורים שלכם.

הידעת #26

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

מהי המרה יש מגוון של המרות בעולם השיווק הדיגיטלי. מישהו שנרשם לניוזלטר (רשימת תפוצה) יכול להיחשב כהמרה. קורא שלוחץ על כפתור קרא עוד / לפרטים גם יכול להיות המרה. גולש שהשאיר פרטים תוך התעניינות ...