multi digital

איך לבדוק אם האתר רספונסיבי ומתאים למסכי המכשירים של 2024

אנחנו כמעט ב2024 ועדיין משום מה רוב מעצבי ומפתחי האתרים מתחילים מגרסת הדסקטופ (המחשב) של האתר, למרות שכמות המשתמשים באתרים מהטלפונים הניידים גבוהה משמעותית מבמחשב ולכן גרסת המובייל חשובה יותר וצריכה תכנון מלא ולא רק ביצוע התאמות של גרסת הדסקטופ.

לכל גודל מסך ישנה פריסה אחרת ותצוגת האתר שלכם תשתנה, מחשב נייח (דסקטופ) המסך הוא 1920 – 1080 פיקסלים, מחשב נייד 1366 – 960 פיקסלים, טאבלט 960 – 768 פיקסלים ובטלפונים ניידים 768 – 320 פיקסלים. פיתוח נכון של האתר מגדיר את יחסי האלמנטים הטקסטים והתמונות באחוזים דבר שמבטיח שבכל מסך האתר יראה כפי שהוא אמור להראות.

גם אחרי שיש לנו גרסת מובייל עדיין אנחנו תלויים בדפדפנים ודגמי מכשירים שונים, ולכן נדרש להתאים את האתר לכל המכשירים ולכל הדפדפנים או לפחות לנפוצים שבהם, ובמילה אחת שהאתר יהיה רספונסיבי.

איך מוודאים שהאתר מופיע כפי שצריך בכל גדלי המסכים (רספונסיבי) ?

ישנם כלי סריקה המיועדים לכך ומציגים צילומי מסך כמעט מכל מכשיר שנרצה, לא כל הכלים 100% מדוייקים ולכן חשוב לבדוק בכמה כלים מה באמת אנחנו מציגים למבקרים באתר.

להלן הדרכים והכלים לבדיקת רספונסיביות שמציגים את המסכים ברמת דיוק גבוהה, אך חשוב לדעת שאין כלי שמשכפל במדויק את כל המכשירים ובדיקות מדויקות תמיד נבדקות בפועל על המכשירים האמיתיים.

1. הראשון הוא לא בדיוק כלי בדיקה ייעודי אלא הדפדפן במחשב שלכם, גם Google Chrome וגם Firefox שהם 2 הדפדפנים הנפוצים ביותר מאפשרים בדיקה באמצעות כלי המפתחים שלהם.

בכרום תחת התפריט > כלים נוספים > כלים למפתחים. ויש לכם אפשרות להחליף בין מכשירים שונים (ועל הדרך כדאי לכם גם להריץ את הבדיקות שתחת הלשונית Lighthouse).

בפיירפוקס תחת התפריט > Web Developer > בחרו ב Responsive Design View ותקבלו את הדף שפתוח עם אפשרות לשנות גודל תצוגה.

2. אם אתם רוצים לקבל תוצאות בקלות עדיף לכם להשתמש בכלי ייעודי, אחד הנוחים והדי מדוייקים הוא responsive design checker השימוש בו פשוט וקל מכניסים את הכתובת של האתר ואחרי מספר שניות תקבלו את האתר עם לשונית המאפשרת להחליף בין דגמי מכשירים נפוצים רבים https://responsivedesignchecker.com/

3. כלי בדיקת תצוגה במסכים דומה ל responsive design checker ולא פחות טוב, עם אפשרות תצוגה של מכשירים גם פחות נפוצים הוא https://responsivetesttool.com/

4. הכלי הבא יעזור לכם אם קיבלתם תלונה שהאתר לא מוצג טוב ולא ידוע לכם באיזה מכשיר או שבכלי הבדיקה (שכאמור אינם 100% מדוייקים) נראה שהאתר תקין בכל הגדלים, באמצעות הסרגל תוכלו לדעת במדוייק באיזה פיקסל התצוגה "נשברת" ולבקש ממפתח האתר לתקן ולבצע התאמה של התצוגה https://designmodo.com/responsive-test/.

אם תחפשו ברשת כלים לבדיקת רספונסיביות תגלו עוד מבחר ענק של אתרים וכלים שמאפשרים לבדוק אם האתר רספונסיבי, במאמר ריכזנו את הכלים החינמיים שבדקנו שהם מציגים נתונים די מדוייקים לרוב דגמי המכשירים וגדלי המסכים. אם יש כלי אחר שהשתמשתם בו למטרה זו ולדעתכם כדאי להוסיף אותו לרשימה, ספרו לנו עליו בתגובות למטה, נודה לכם !

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

טיפ #28

5 כללים פשוטים להנגשת אתר 🧑‍🦽
כדי לוודא שהאתר נגיש לכולם, חשוב:
✅להשתמש בכותרות ברורות, טקסטים בשפה פשוטה וקצרים

🎨 ניגודיות צבעים גבוהה

🏖 לוודא שהמדיה כוללת תיאורי תמונה או כתוביות

⌨ לאפשר ניווט באמצעות המקלדת בלבד ושימוש בקורא מסך

🫨להמנע מאפקטים מהבהבים שלא ניתנים לעצירה

הידעת? #30

הנתונים שידהימו אתכם על אחוזי החזרה בעולם האיקומרס😮
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-Narvar בקרב למעלה מ-1,900 צרכנים. 💁💁‍♀

כמעט 39% מהצרכנים מחזירים פריט שנרכש באינטרנט ”לפחות” פעם בחודש בממוצע 💳

החזרות נוגסות מאוד בשורת הרווח הסופית עקב עלויות המשלוח, שיחות תמיכת לקוחות, נזק למוצר והוצאות אחרות.📊

52% מהמשיבים בסקר אמרו שהם הגישו החזר מזויף לפחות פעם אחת בחייהם, לעומת 36% שאמרו את אותו הדבר בשנה שעברה.

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הידעת? #29

60% מהלקוחות פתוחים להחלפות או זיכוי בחנות במקום להחזר כספי בתנאי שהתהליך יהיה מהיר וקל. 🤗
כמו כן, כמעט 40% מהצרכנים מחזירים רכישה לפחות פעם בחודש, 💳
כך שהצעות זיכוי אטרקטיביות לחנות עשויות להפחית את הכסף שאתה צריך להחזיר.🙌

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !