multi digital

איך לקבל משוב מהגולשים ולדעת באמת איך חווית המשתמש באתר

לכל השקה של אתר חדש קודמים ימים ושבועות מאומצים של אפיון יסודי וירידה לפרטי פרטים של חווית משתמש אופטימלית ומקסימום כיוון למסע הלקוח. ולמרות זאת, מישהו איפשהו יתקל בבעיה בשלב מסוים לאחר השקת האתר.

יישום ההמלצה להמשיך ולעקוב בחודשים הראשונים אחר תנועות הגולשים באמצעות מפות חום וטרגוט כפתורים ומסע לקוח הוא חובה. אך עם זאת במאמר הזה נסקור דרך נוספת ומועדפת למשוב שיישום התוצאות שלו ישפר בבירור את המרות האתר וחווית המשתמש.

אחד מאופני הבדיקה המועדפים ללא ספק הוא ביצוע סקר לאחר הרכישה לפחות ב-8-12 השבועות הראשונים שלאחר ההשקה כדי לשאול שאלות לגבי באגים או חיכוך בשימוש ועיכוב במסע הקנייה שהלקוח אולי נתקל. יהיו אנשים שתמיד ימצאו משהו שהתפספס.

הנה כמה דוגמאות טובות לשאלות סקר שיספקו לכם מידע שיכול לכוין אתכם,

  • לאחרונה שיפרנו ועיצבנו מחדש את האתר, האם אהבת את האתר החדש או שיש משהו שהיית מציע לשפר ?
  • האם היו מחסומים או מכשולים במהלך השימוש שלך באתר שמנעו ממך לרכוש את כל מה שרצית/ היית צריך/ה היום ?
  • האם מצאת כל מה שחיפשת באתר, האם הניווט היה ברור, היה חסר לך מידע ?

האם ניתן להשתמש בביקורות מוצרים ?

בביקורות על מוצרים באתרי מסחר אלקטרוני קיים כבר בעצם עוד סקר סמוי, האם ניתן להשתמש בו ?

לכאורה, לא. ביקורות הן אותות אמון נהדרים ללקוחות וכדאי לקרוא מה שכתבנו על זה בעבר, אך לרוב הביקורות מוגשות על רקע של רגש קיצוני – בין אם חיובי או שלילי, ובשיתוף החוויה עם המוצר עצמו ופרטים נוספים כמו משלוח ומחיר שאינם בעצם השימוש באתר.

ולכן הביקורות משמשות מטרה מצוינת לעדות, חווית משתמש וכלי לשיפור ההמרה בפני עצמו, אבל קצת פחות עבור מותג המחפש לקבל תובנה אובייקטיבית שבה הוא יכול להשתמש לשיפור מצטבר.

אבל במחשבה שניה, עם קצת השקעה בחשיבה אסטרטגית זו יכולה להיות הזדמנות רחבה מאוד, כי בנוסף לשאר המטרות שבאיסוף הביקורות אנחנו יכולים לחפור די עמוק לתוך החוויה שהייתה ללקוח באתר ולאורך מסע הקנייה שלו.

צריך רק להתאים את השאלות על סמך המוצרים שהוזמנו וכו' ולהוסיף בסקר גם שאלות יותר כלליות.

כמה דרכים שנוכל לעשות את זה לדוגמא,

  • בסולם של 1 עד 10, איך היית מדרג/ת את חווית הקנייה שלך היום ?
  • בסולם של 1-10, כמה קל היה לנווט באתר האינטרנט שלנו ולמצוא את המוצר המתאים?
  • האם היה מידע נוסף על המוצר שהיית רוצה לראות לפני החלטת הרכישה שלך?
  • דרג/י בין 1-5 כמה קל היה לך להשלים את הרכישה?
  • האם הצלחתם להשלים את הרכישה באמצעות אמצעי התשלום המועדף עליכם ? אם לא, איזו שיטת תשלום הייתה עדיפה יותר עבורך ?
  • האם היה משהו שאהבת/לא אהבת במיוחד בחוויית הקנייה שלך ?

מתקדמים

את התשובות לשאלות יש לאסוף לקובץ מסודר ובאמצעות טבלה לראות מה המידע החשוב באמת שנצבר.

לאחר שכבר הצטבר קצת מידע, יהיה נכון להיות ממש ספציפיים עם השאלות החשובות ולהשתמש באפשרויות מוגדרות מראש עבור התשובות האפשריות כך שהגולשים יבחרו תשובות מתוך הצדדים המסופקים.

יתכן ויהיה גם צורך להתאים את הסקר לאדם או להזמנה שהם ביצעו בהתבסס על מה שהוא רכש, באיזה מכשיר השתמש, אמצעי התשלום וכו'.

כמה מילים לסיום,

הציעו תמריצים – כדי להגדיל את שיעורי ההשלמה בסקר, שקלו בחיוב להציע תמריץ מתנה או קופון הנחה.

קבלת תמונת מצב של שביעות רצון הלקוחות חשובה ובעלת יתרון עצום באופן קבוע ובדיקה על בסיס שבועי וחודשי גם באתרים שכבר עברו את מבחני ההשקה.

אנחנו תמיד מחכימים מלשמוע מקרי שימוש ומסקנות בנושאים אלו אל תהססו לשלוח בפרטי או בתגובות כאן בתחתית העמוד על איך לקבל משוב מהגולשים ולדעת באמת איך חווית המשתמש באתר.

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #20

לפי מחקר שפרסם תומס מקינלי יצירת מבצעי דחף בהשוואה לשכנוע בכדאיות המכירה מוביל למספר דומה של סך המכירות, אם מתחשבים בהחזרות של מוצרים.

לחץ זמן (למשל "העסקה מסתיימת בעוד 3 שעות") הוביל לכמעט פי 3 יותר מכירות, בהשוואה ללא דחיפה (6.9% לעומת 2.4%). עם זאת, היא גם הגדילה את החזרות המוצרים ביותר פי 4 (2.2% לעומת 0.5%).

לחץ חברתי (למשל "31 אנשים קנו את זה ב-24 השעות האחרונות") הוביל ליותר מפי 2 יותר מכירות (5.1% לעומת 2.4%) ולהחזרות גבוהות בהרבה (1.3% לעומת 0.5%).

דחיפות עידוד (למשל "בחירה מצוינת!") הפחיתו את החזרות המוצרים ב-69.3% יותר מאשר דחיפות לחץ.

ההשפעה השלילית של דחיפות לחיצה חזקה יותר כאשר אנשים קונים באמצעות אפליקציות לנייד (לעומת אתרים).

ההגיון שמאחורי זה:

לאחר רכישה 'לחוצה', לעיתים קרובות הקונה יחוש חרטה ויחזיר את המוצר.

לעומת זאת, דחיפות עידוד שעוסקות ב"שאלות" שאנו צפויים לשאול את עצמנו בעת ההחלטה לקנות (למשל האם זה באמת בשבילי?) עוזרות ללקוח להצדיק את הרכישה.

רוצים כמה טיפים כדי לשפר את נושא החזרת המוצרים באתר שלכם קראו עכשיו בלחיצה כאן

ממשק משתמש (UI) וחווית משתמש (UX)

לעתים קרובות מחליפים בין ממשק משתמש (UI) וחווית משתמש (UX)

ממשק משתמש (UI)
ממשק המשתמש מתמקד באלמנטים החזותיים והאינטראקטיביים של האתר כגון צבעים, טיפוגרפיה ופריסה. מטרתו היא ליצור ממשק אינטואיטיבי ומושך מבחינה ויזואלית המותאם לזהות המותג.

חווית משתמש (UX)
UX מקיף את המסלול שיהיה למשתמשים באתר. זה כרוך בהבנת התנהגות המשתמש, כדי לספק שימוש נח חלק ומניע לפעולה.

במהלך האפיון UI ו-UX נדרשים יחד כדי ליצור אתרי אינטרנט אפקטיביים.

מה זה מפות חום?

מפות חום משמשות ככלי מתקדם לניתוח התנהגות ופעולות גולשים באתרי אינטרנט,

באמצעות מפות חום ניתן לקבל  תמונה מדויקת וויזואלית של התנהגות הגולשים באתר וכך ניתן להגיע לתובנות רבות בצד המשתמש באתר וחווית הגלישה ולשפר את האתר והאינטרקציה שלו עם הגולשים.

מה זה DNS ?

DNS קיצור של Domain Name System, הוא השירות שחוסך את הטרחה של שימוש בכתובות IP מספריות בכדי לגלוש באתרים ומתאם בין כתובות האתרים המוכרות לנו לכתובות האתרים המספריות שמשמשות לתקשורת בין השרתים

טיפ #19

בעת משבר קשה לנהל עסקים כרגיל. הוסיפו הודעת הזדהות באתר עם ציון השירותים שאתם יכולים לספק גם בעת זו והביעו את המחויבות העמוקה שלכם ללקוחות יחד עם איחול לימים טובים יותר.

הידעת? #21

לפי נתוני גוגל הרשמיים המסננים של Gmail חוסמים סכום אסטרונומי של כמעט 15 מיליארד אימיילים לא רצויים החשודים כספאם דיוג או תוכנות זדוניות מדי יום !

מקור  https://blog.google/products/ gmail/gmail-security-authentication-spam-protection/

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

לכל השקה של אתר חדש קודמים ימים ושבועות מאומצים של אפיון יסודי וירידה לפרטי פרטים של חווית משתמש אופטימלית ומקסימום כיוון למסע הלקוח. ולמרות זאת, מישהו איפשהו יתקל בבעיה בשלב מסוים לאחר השקת האתר. יי