multi digital

איך לקבל משוב מהגולשים ולדעת באמת איך חווית המשתמש באתר

לכל השקה של אתר חדש קודמים ימים ושבועות מאומצים של אפיון יסודי וירידה לפרטי פרטים של חווית משתמש אופטימלית ומקסימום כיוון למסע הלקוח. ולמרות זאת, מישהו איפשהו יתקל בבעיה בשלב מסוים לאחר השקת האתר.

יישום ההמלצה להמשיך ולעקוב בחודשים הראשונים אחר תנועות הגולשים באמצעות מפות חום וטרגוט כפתורים ומסע לקוח הוא חובה. אך עם זאת במאמר הזה נסקור דרך נוספת ומועדפת למשוב שיישום התוצאות שלו ישפר בבירור את המרות האתר וחווית המשתמש.

אחד מאופני הבדיקה המועדפים ללא ספק הוא ביצוע סקר לאחר הרכישה לפחות ב-8-12 השבועות הראשונים שלאחר ההשקה כדי לשאול שאלות לגבי באגים או חיכוך בשימוש ועיכוב במסע הקנייה שהלקוח אולי נתקל. יהיו אנשים שתמיד ימצאו משהו שהתפספס.

הנה כמה דוגמאות טובות לשאלות סקר שיספקו לכם מידע שיכול לכוין אתכם,

  • לאחרונה שיפרנו ועיצבנו מחדש את האתר, האם אהבת את האתר החדש או שיש משהו שהיית מציע לשפר ?
  • האם היו מחסומים או מכשולים במהלך השימוש שלך באתר שמנעו ממך לרכוש את כל מה שרצית/ היית צריך/ה היום ?
  • האם מצאת כל מה שחיפשת באתר, האם הניווט היה ברור, היה חסר לך מידע ?

האם ניתן להשתמש בביקורות מוצרים ?

בביקורות על מוצרים באתרי מסחר אלקטרוני קיים כבר בעצם עוד סקר סמוי, האם ניתן להשתמש בו ?

לכאורה, לא. ביקורות הן אותות אמון נהדרים ללקוחות וכדאי לקרוא מה שכתבנו על זה בעבר, אך לרוב הביקורות מוגשות על רקע של רגש קיצוני – בין אם חיובי או שלילי, ובשיתוף החוויה עם המוצר עצמו ופרטים נוספים כמו משלוח ומחיר שאינם בעצם השימוש באתר.

ולכן הביקורות משמשות מטרה מצוינת לעדות, חווית משתמש וכלי לשיפור ההמרה בפני עצמו, אבל קצת פחות עבור מותג המחפש לקבל תובנה אובייקטיבית שבה הוא יכול להשתמש לשיפור מצטבר.

אבל במחשבה שניה, עם קצת השקעה בחשיבה אסטרטגית זו יכולה להיות הזדמנות רחבה מאוד, כי בנוסף לשאר המטרות שבאיסוף הביקורות אנחנו יכולים לחפור די עמוק לתוך החוויה שהייתה ללקוח באתר ולאורך מסע הקנייה שלו.

צריך רק להתאים את השאלות על סמך המוצרים שהוזמנו וכו' ולהוסיף בסקר גם שאלות יותר כלליות.

כמה דרכים שנוכל לעשות את זה לדוגמא,

  • בסולם של 1 עד 10, איך היית מדרג/ת את חווית הקנייה שלך היום ?
  • בסולם של 1-10, כמה קל היה לנווט באתר האינטרנט שלנו ולמצוא את המוצר המתאים?
  • האם היה מידע נוסף על המוצר שהיית רוצה לראות לפני החלטת הרכישה שלך?
  • דרג/י בין 1-5 כמה קל היה לך להשלים את הרכישה?
  • האם הצלחתם להשלים את הרכישה באמצעות אמצעי התשלום המועדף עליכם ? אם לא, איזו שיטת תשלום הייתה עדיפה יותר עבורך ?
  • האם היה משהו שאהבת/לא אהבת במיוחד בחוויית הקנייה שלך ?

מתקדמים

את התשובות לשאלות יש לאסוף לקובץ מסודר ובאמצעות טבלה לראות מה המידע החשוב באמת שנצבר.

לאחר שכבר הצטבר קצת מידע, יהיה נכון להיות ממש ספציפיים עם השאלות החשובות ולהשתמש באפשרויות מוגדרות מראש עבור התשובות האפשריות כך שהגולשים יבחרו תשובות מתוך הצדדים המסופקים.

יתכן ויהיה גם צורך להתאים את הסקר לאדם או להזמנה שהם ביצעו בהתבסס על מה שהוא רכש, באיזה מכשיר השתמש, אמצעי התשלום וכו'.

כמה מילים לסיום,

הציעו תמריצים – כדי להגדיל את שיעורי ההשלמה בסקר, שקלו בחיוב להציע תמריץ מתנה או קופון הנחה.

קבלת תמונת מצב של שביעות רצון הלקוחות חשובה ובעלת יתרון עצום באופן קבוע ובדיקה על בסיס שבועי וחודשי גם באתרים שכבר עברו את מבחני ההשקה.

אנחנו תמיד מחכימים מלשמוע מקרי שימוש ומסקנות בנושאים אלו אל תהססו לשלוח בפרטי או בתגובות כאן בתחתית העמוד על איך לקבל משוב מהגולשים ולדעת באמת איך חווית המשתמש באתר.

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ 26#

האם להציע משלוח חינם או לא?
זו שאלה שמטרידה כל בעל חנות אונליין.
מצד אחד, חיוב על משלוח עלול להרתיע קונים ולהפחית מכירות.
מצד שני, משלוח חינם (שהעלות כלולה במחיר המוצר) עשוי להגדיל מכירות, אך גם להוביל להחזרות רבות יותר ולפגוע ברווחיות.

אז מה הפתרון? פשוט – תנו ללקוחות קופון בשווי עלות המשלוח:

במקום להצהיר על משלוח חינם במהלך כל תהליך הרכישה, הפתיעו את הלקוחות בקופון שמכסה את עלות המשלוח בדף התשלום.
כך הם ייהנו מהפתעה נעימה כשהם יגלו שהמשלוח הוא למעשה בחינם, ואתם תזכו להשלמת רכישות מרובות יותר.
בדרך זו תוכלו להימנע מניצול מדיניות המשלוח החינמי להחזרות מיותרות ולשמור על רווחיות העסק.

הידעת ? #28

אנשים הוסיפו לסל עד 57.5% יותר פריטים כאשר המוצרים הוצגו על ידי היתרונות שהם מספקים (למשל תזונה בריאה) בהשוואה לשיוך לפי התכונות שלהם (למשל טעם תפוז)

לכן סווגו את המוצרים בחנות שלכם גם לפי היתרונות שהם מספקים (למשל הסרת כתמים בכביסה אחת) ולא רק לפי התכונות שלהם (למשל סוג, צבע, טעם, גודל).

מקור ariyh.com

 

הידעת ? #27

כשמציאות רבודה (AR) התחילה להופיע באתרים זו הייתה שאיפה לעזור למשתמשים לדמיין מוצרים בחללים אמיתיים, לבנות אמון ברכישות יקרות ולהפחית את ההחזרים.

עם זאת, מחקר גדול של מכון Baymard בנושא ריהוט ועיצוב הבית מגלה שרוב של 87% מהמשתמשים נמנעים במידה רבה מתכונות AR בעת קניות רהיטים.

כשמשתמשים בטכנולוגיית AR לדגמים של רהיטים בחדר, היא מייצרת לעתים קרובות ספק לגבי התאמת המוצר ומעכבת החלטות רכישה
ההמלצה של Baymard במקום זאת וזה נכון ותקף לכל אתר מכירות באשר הוא :
השקיעו בתמונות איכותיות בדף המוצר כדי לעזור למשתמשים לדמיין בצורה יעילה את המוצרים.
למקור https://baymard.com/research/houseware-and-furnishings

מה זה דומיין ?

דומיין (שם מתחם) הוא גרסה טקסטואלית של כתובת IP, המספר שמפנה לאתר מסוים. לדוגמה, המספר 64.176.168.178 הוא כתובת ה-IP של multidigital.net. כל שם דומיין באינטרנט מתאים למספרים כאלה.

ללא שמות מתחם, כדי לבקר אתר נצטרך להיזכר במספר כזה, בדומה למערכת הטלפונית, הדומיינים הפכו את הניווט ברשת להרבה יותר פשוט.

טיפ #25

רשומות תפוצה עם אימיילים רלוונטיים ומותאמים אישית מקבלים מעורבות והמרה גבוהה.

  1. אל תצרפו את כל הלקוחות שלכם לקבוצה אחת גדולה.
    פילוח לקבוצות מאפשר להתאים את המסרים כך שיתאימו לדמוגרפיה ספציפית. ולהבטיח שהאנשים הנכונים מקבלים את המסר הנכון בזמן הנכון.
  2. אספו פרטים אישיים נוספים.
    לדוגמא ימי הולדת או תחומי ענין והעדפות שונות. כך תוכלו לשלוח מיילים מותאמים אישית ולדייק יותר את הדיוורים שלכם.

הידעת #26

תוויות על קוביות מוצר
באתרי איקומרס נחשבות כאחד ממקדמי המכירות הבולטים 🪄
אך גם בבחירת הטקסט המופיע על התוית יש השפעה ניכרת על התוצאה שלה✅

במחקר של Barnes, Aaron J; Shavitt, Sharon מאוניברסיטת Oxford שפורסם ב Journal of Consumer Research נמצא שתוויות עם תוכן חברתי כמו "דירוג מוביל"💝 משכנעות יותר ומוכרות טוב יותר מאשר תווית עם אותו מסר אבל בניסוח אחר כמו "רב מכר"

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

לכל השקה של אתר חדש קודמים ימים ושבועות מאומצים של אפיון יסודי וירידה לפרטי פרטים של חווית משתמש אופטימלית ומקסימום כיוון למסע הלקוח. ולמרות זאת, מישהו איפשהו יתקל בבעיה בשלב מסוים לאחר השקת האתר. יי