multi digital

כל המידע על סליקות באיקומרס ואתרי אונליין

כל המידע הרלוונטי לפני שבוחרים חברת סליקה לחנות האיקומרס שלכם ולעסק בכלל.

מבוא

המבוא הוא למי שלא יודע באמת איך עובד סליקת כרטיסי אשראי בארץ ומי שיודע ויכול להוסיף / להאיר / להעיר אנחנו מחכים לו כמו תמיד בתגובות :).

יש בארץ נכון להיום רק 4 חברות שסולקות כרטיסי אשראי. ישראכרט, כא"ל, מקס וטרנזילה. ומה עם כל החברות סליקה שעולות בגוגל ? הם סולקים מאגדים (עם רישיון למתן אשראי) שבעצם מתווכים ביניכם ובין חברות הסליקה, זה לא אומר שתשלמו בגלל זה יותר, בדרך כלל לעסקים עם היקף סליקות קטן זה משתלם יותר ולא רק בגלל הקיצורי דרך בבירוקרטיה. 

נקצר את הדרך וכיום כל החברות מספקות גם את מספר הספק וגם את הממשק – תוכנה לביצוע הסליקות או מה שאנחנו מדברים על להטמיע אפשרות תשלום באשראי באתר אז מה שצריך רק לבדוק זה איזה כרטיסים תוכלו לסלוק ועלויות.

איזה עלויות יש ?

  • עלות הקמה

רוב החברות גובות תשלום עבור הקמת המסוף ופתיחת החשבון, גובה התשלום משתנה אם אתם עוסק פטור, מורשה, חברה או עמותה ועומד בין 99-350 ש"ח

חלק מהחברות מציעות הצטרפות ללא דמי עלות וללא דמי הקמה (בעיקר בהצטרפות אונליין), אם זה לא בא על חשבון עמלת הסליקה או העלות החודשית בהחלט אין סיבה לשלם על הקמה סך הכל אתם הולכים להיות לקוחות שלהם : )

  • עלות חודשית

עלות חודשית תלויה במסלול הסליקה אותו אתם בוחרים תוכלו לבחור בין מסלולי לא סלקת לא שילמת בעמלת סליקה קצת יותר גבוהה, לבין מסלולים בתשלום מנוי חודשי קבוע ועמלת סליקה נמוכה. בתקווה שאתם הולכים לסלוק אחרת בשביל מה אתם כאן אז תקחו מחשבון ותראו שבסכומי סליקה לא גבוהים לחודש כבר עדיף לשלם מנוי חודשי ולקבל עמלת סליקה נמוכה יותר.

  • עמלת סליקה + עמלת סליקה בעסקה בתשלומים + עמלת סליקה לויזה תייר.

עמלת הסליקה היא אחוזים מסך העסקה הממוצע הוא בין 1.2% ל 2.2% ואחרי שתסלקו קצת יותר תוכלו להתמקח ולקבל עמלת סליקה נמוכה משמעותית.

אבל באותיות הקטנות תגלו שעל עסקאות בתשלומים תשלמו עוד כמה אחוזונים של עמלה אלא אם תרצו לקבל את הכסף רק לפי הקצב של הפריסה של הלקוח (חשבתם להציע 36 תשלומים) ועל כרטיסי תייר עוד תוספת משמעותית, לכן חשוב גם לבדוק מה הם התנאים במסלול הסליקה שלכם על עסקאות תשלומים ועל כרטיסי תייר.

  • ביטול עסקה

תתפלאו לשמוע שיש חברות סליקה שגובות עמלה על ביטול עסקה, אנחנו אופטימיים בתקווה שלא תצטרכו לבטל עסקאות אבל הדבר הזה שימושי מאוד ואתם חייבים לוודא שביטולי עסקה לא עולים לכם כסף.

  • עלות חיבור לאתר

קיבלתם ממשק מחברת הסליקה עכשיו צריך לחבר בינו לבין האתר ואת זה אם לא סיכמתם עם המפתחים של האתר הם לא עושים. מה העלות של החיבור, כמה הוא מורכב ומי יעשה אותו חברת הסליקה או מי שפיתח. (רק שתדעו שאנחנו מחברים חינם בין רוב מערכות האתרים לחשבון סליקה בחברת מקס אם פותחים חשבון סליקה חדש בלינק השותפים שלנו)

מה עוד צריך לבדוק לפני שבוחרים חברת סליקה לחנות אינטרנטית

  • כמה זמן לוקח לאשר חשבון חדש

פתיחת מסוף סליקה לוקח בין 24 שעות לבין 14 יום ! מסתבר שאתם רוצים להתחיל לעבוד ויזמים הם לא בדיוק האנשים שיודעים לחכות אז תבחרו חברה שמזיזה ענינים מהר

  • אפשרות אימות עסקה – עסקה מושהית – חיובים חוזרים

בהתאם לעסק שלכם יתכן ותרצו לאמת עסקאות באמצעות 3D Secure שהוא התחליף של תקן emv ברכישות אונליין ולמנוע חלק ניכר מהכחשות העסקה. או לבצע עסקאות מושהות j5 בהם בשעת ההזמנה נתפסת רק מסגרת ואת החיוב עושים רק בליקוט ההזמנה / האספקה בפועל. או להקים הוראות קבע ולחייב אוטומטית תשלומים חוזרים – מנויים תרומות וכדו' 

  • איזה כרטיסים תוכלו לסלוק

לא כל החברות סולקות את כל סוגי הכרטיסים, בעיקר את אמריקן – אקספרס (אמקס) ודיינרס, בנושא הזה אצל הסולקים המאגדים בדרך כלל הבעיה נפתרה. 

  • שמירת טוקנים

יתכן ותרצו לאפשר ללקוחות לשמור את כרטיסי האשראי ולשלם ברכישה הבאה בלי להזין את כל פרטי הכרטיס אשראי מחדש ודאו שהמסלול שבחרתם כולל את האפשרות הזאת.

  • מתי תקבלו את הכסף ?

תזרים תקין בעסק גורם גם לעסקים גדולים להשתמש בשירותי ניכיון ולקבל הקדמת תשלומים תמורת עמלה – ריבית, בעסק קטן תזרים הוא לפעמים קריטי ממש, הפרסומות מבטיחות סליקות של מחר הכסף אצלך או תשלום מידי שבוע, צריך לקחת בחשבון שבמסלולים כאלה עמלת הסליקה גבוהה יותר ואם אתם לא באמת צריכים את הכסף מהסליקות מידי יום תבחרו באפשרות שהכסף יועבר מידי חודש ותשלמו עמלת סליקה נמוכה משמעותית.

מסוף נפרד לסניף האונליין

אם אתם עסק חדש או שאין לכם סניפים פיזיים דלגו לקטע הבא. אם לא, אז גם אם העסק שלכם הופך אתכם אוטוטו למולטי מיליארדרים ובעקבות היקף העסקאות הגדול שלכם קיבלתם מחברת האשראי תנאי סליקה שאין לאף מתחרה בשוק עדיין ההמלצה היא למסוף נפרד לסניף האונליין.

למה ? ככה :

  • אנחנו מתנגדים באופן נחרץ לאתרים עם מלאי לא מעודכן, זה רע מכל כיוון שתסתכלו על זה, אבל עדיין המציאות היא שבעמדת הליקוט יש צורך לבצע מידי פעם ביטולים ושינויים עקב חוסרי מלאי, הרבה יותר פשוט לבצע ביטולים וזיכויים כשהסליקות של האונליין בנפרד משל כל העסק.
  • חוק החזרת מוצרים והניצול שלו על ידי הלקוחות הוא חור בגלגל של האיקומרס, אבל תכלס' צריך לבצע ביטול עסקה. (אם אתם בעניין של למנוע את זה כתבנו כמה טיפים חשובים איך לשפר את נושא החזרת המוצרים תוכלו לקרוא בלחיצה כאן, יפתח בעמוד חדש) ושוב יותר קל לעשות את זה כשהאתר מתופעל בנפרד משאר העסק.
  • יאפשר לכם מעקב מדויק אחרי מצב ההכנסות והרווחיות של האתר (סביר להניח שהחבר'ה מהppc לא מעודכנים כמה ביטולים והחזרות היו).
  • תוכלו להפעיל שירותי אימות למניעת הונאות והגנה מהכחשות עסקה (דוגמת 3D Secure בלי להפעיל אותם על כל העסק ולייקר את עלות הסליקה שלכם. (נ.ב. אמנם השירות הזה – פוגע בחוויית המשתמש באתר ומכשיל עסקאות רבות בעמוד התשלום, ההמלצה בדרך כלל כן להפעיל, בקרוב נעלה על זה מאמר מורחב)

לאפשר כמה אפשרויות תשלום

מבחינת חווית משתמש וכחלק מהמלחמה בנטישות סל מומלץ שיהיו באתר כמה אפשרויות תשלום כמו פריסת תשלומים נוחה וללא ריבית. חברות סליקה רבות מאפשרות סליקה של bit ותומכות בקבלת תשלומים גם מגוגל פיי ואפל פיי כדאי לבחור בחברת סליקה שנותנת את האפשרויות האלה ובכך תחסכו התעסקות מול כמה ממשקי סליקה ויהיה לכם דשבורד אחיד לכל העסקאות.

PayPal

לא שייך להתעלם לגמרי מאפשרות התשלום PayPal .PayPal נתפסת בעיני הרוכשים כשיטת תשלום בטוחה ומאפשרת לגולש לשלם בלי לשתף את פרטי האשראי שלו עם גוף שהוא לא מכיר, וכן, צריך להודות שיש גולשים שמשלמים רק ב PayPal. בנוסף מצד המוכרים אין תהליך הקמה ואחרי הרשמה פשוטה ניתן להטמיע באופן מהיר אפשרות תשלום של PayPal בכל אתר או דף נחיתה.

המערכת מתקדמת ונוחה אבל יש בה כמה חסרונות גדולים

1. עמלת הסליקה של PayPal גבוהה יחסית וחותכת אחוז ניכר מהרווח שלכם. 2. זה נחשב ש PayPal כמעט תמיד לטובת הלקוח ומאפשרת "הגנת הקונה" גם אם המוכר די בסדר. 3. יש טענות חוזרות ונשנות בפורומים שונים על הקפאת כספים ב PayPalעד לביצוע דרישות אימות שונות באופן שיכול לתקוע לכם את התזרים כמו שצריך.

בואו לפרגן לנו

כיף לנו לשתף את המאמרים כאן ואת הידע שצברנו אבל אם אתם רוצים לפרגן חזרה אנחנו שותפים פעילים של חברת מקס בפתיחת חשבונות סליקה תפתחו חשבון בקלות ובאופן דיגיטלי מלא באמצעות קישור השותפים שלנו https://maxpay.co.il/p3/?J=0hh אתם תשלמו את מחירי הסליקה הרגילים של מקס (תחרותיים ומשתלמים) ואנחנו מקבלים תשלום על כל לקוח שהגיע דרכנו, ו… נשארנו פיירים, מי שפותח חשבון דרכנו אנחנו מטמיעים את אפשרות הסליקה באתר שלו חינם (ברוב פלטפורמות האתרים), רוצים פרטים נוספים יש בעמוד הזה >>>

להשתמע 🙂

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

טיפ #28

5 כללים פשוטים להנגשת אתר 🧑‍🦽
כדי לוודא שהאתר נגיש לכולם, חשוב:
✅להשתמש בכותרות ברורות, טקסטים בשפה פשוטה וקצרים

🎨 ניגודיות צבעים גבוהה

🏖 לוודא שהמדיה כוללת תיאורי תמונה או כתוביות

⌨ לאפשר ניווט באמצעות המקלדת בלבד ושימוש בקורא מסך

🫨להמנע מאפקטים מהבהבים שלא ניתנים לעצירה

הידעת? #30

הנתונים שידהימו אתכם על אחוזי החזרה בעולם האיקומרס😮
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-Narvar בקרב למעלה מ-1,900 צרכנים. 💁💁‍♀

כמעט 39% מהצרכנים מחזירים פריט שנרכש באינטרנט ”לפחות” פעם בחודש בממוצע 💳

החזרות נוגסות מאוד בשורת הרווח הסופית עקב עלויות המשלוח, שיחות תמיכת לקוחות, נזק למוצר והוצאות אחרות.📊

52% מהמשיבים בסקר אמרו שהם הגישו החזר מזויף לפחות פעם אחת בחייהם, לעומת 36% שאמרו את אותו הדבר בשנה שעברה.

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הידעת? #29

60% מהלקוחות פתוחים להחלפות או זיכוי בחנות במקום להחזר כספי בתנאי שהתהליך יהיה מהיר וקל. 🤗
כמו כן, כמעט 40% מהצרכנים מחזירים רכישה לפחות פעם בחודש, 💳
כך שהצעות זיכוי אטרקטיביות לחנות עשויות להפחית את הכסף שאתה צריך להחזיר.🙌

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

המבוא הוא למי שלא יודע באמת איך עובד סליקת כרטיסי אשראי בארץ ומי שיודע ויכול להוסיף / להאיר / להעיר אנחנו מחכים לו כמו תמיד בתגובות :). יש בארץ נכון להיום רק 4 חברות שסולקות כרטיסי אשראי. ישראכרט, כא