multi digital

חסמים וטריגרים רגשיים בשיווק אונליין

ביצוע מכירה באופן כללי ובפרט באונליין הוא פחות על ידי שכנוע מישהו לקנות את המוצר שלך ויותר על ידי בניית מערכת יחסים עם הלקוח הפוטנציאלי.

הכלי הטוב ביותר שיש לך למרבה ההפתעה הוא לא מחירים שוברי שוק הנחות או קופונים, אלא היכולת להתחבר ברמה רגשית לאותו אדם שיאמין במה שיש לך להציע. טריגרים רגשיים עוזרים לך להגביר את העניין אצל הלקוחות ולשפר את הסיכויים להמרת תנועה למכירות. כך תוכלו לשלב אותם באסטרטגיית השיווק שלכם .

השתמשו בשפה רגשית

מילים מסוימות יוצרות תגובות רגשיות, וכדאי להשתמש במילים כאלה בכל טקסט שאתם מייצרים עבור האתר.

באופן כללי, נסו לכתוב בצורה של שיחה תוך שימוש במילים שרוב הלקוחות היו משתמשים בהן בחיי היום יום שלהם. משמעות הדבר היא לצמצם את המילים הרשמיות ולפשט את השפה. בעת יצירת תוכן לחנות, קראו את התוכן בקול, אם זה לא נראה כמו משהו שמישהו היה אומר בשיחה רגילה, ייתכן שעדיף להתנסח אחרת.

למילים יש כוח, והשפה שבה אתם משתמשים יכולה ליצור מכירה / ליד מלקוח שבדרך כלל לא היה פונה / רוכש. מילים בעלות קשרים רגשיים חזקים שמקבלות תגובה מהקורא מיד. כמו "את/ה" גורמות לאדם להרגיש כאילו את/ה מדבר/ת איתו ישירות.

מילות כוח אחרות כוללות "חדש", "אוהב", "שמור", "לגלות", "אחריות" ו"תוצאות". כל אחת מהמילים הללו מושכת את תשומת הלב של הלקוח וגורמת לו להרגיש נרגש, מה שמניע אותו לקרוא עוד. השתמשו במילים אלה בכל פעם שמתאים, במיוחד כאשר יוצרים כותרת דף או תיאור מוצר.

ליצור תחושת שייכות

אחת האמיתות הבסיסיות של הטבע האנושי היא שאנשים אוהבים להשתייך לקבוצות גדולות יותר. בין אם מדובר במשפחה, מועדון או סתם רשת חברתית, כל פרסום שמספק את תחושת השייכות הזו יכול להוות מניע יעיל כאשר פונים לרגשות בפרסום. התמקדו במשמעות המוצרים שלכם עבור הלקוחות וכיצד הם משפיעים על תחושת הקהילה שלהם. אפשר לגרום לחנות להיות חשובה עבור הלקוחות, כשהמותג עוזר לעצב תחושת זהות עבור אותם אנשים.

שימוש בתמונות אחידות וקופי בסגנון עקבי ומותאם לקהל היעד יכול לעזור לעצב את תדמית הקהילה הקשורה לחנות שלכם, מה שמספק ללקוחות תחושת שייכות עמוקה יותר.

לספק סיפוק מיידי

מילים כמו "חינם", "עכשיו" ו"מייד" "מלאי מוגבל" וכו' נוטות לעורר רגשות של אושר אצל רוב האנשים. אפשר  לתת מענה לתחושת סיפוק מיידי על ידי הבעת הדחיפות של מכירה.

כמו לדוגמה, הלקוח מקבל איזושהי הטבה מיוחדת עבור ביצוע ההזמנה כעת במקום לחכות שבוע. אספקה מהירה בתוך 48 השעות הקרובות. מבצעים מיוחדים שהם יכולים לנצל אם הם מזמינים בתוך 60 הדקות הקרובות? כל טריגר מסוג זה יכול לבנות תחושת התרגשות, מה שמגביר את הסבירות שהלקוח יפעל כעת במקום לחכות עד מאוחר יותר להשלמת העסקה.

הוכיחו את הגב של העסק

לקוחות רבים חשדנים מטבעם במצבי מכירה, במיוחד בסביבה מקוונת שבה הם לא יכולים לדעת מי מולם. ביסוס של העסק כמהימן עוזר להרגיע את הלקוחות ולהפוך אותם לנוחים יותר בעת ביצוע רכישות.

כדי לעזור לבסס אמון, הקפידו להגיב באופן קבוע בפוסטים ברשתות החברתיות ועל הדירוגים שלכם.

בלוג פעיל ומדריכים שונים יכולים לעזור לבסס סמכות, ובעיקר תגובות ודירוגים בפלטפורמות השונות.

המפתח לשימוש טוב בטריגרים רגשיים מגיע בשני תחומים חשובים. ראשית, עליך להיות מאוד קשוב לשפה שלך. על ידי כתיבה כמו שאנשים מדברים ושימוש במילים כוחניות, אתה יכול ליצור תגובה רגשית מהקוראים שלך. שנית, טיפול ברגשות החיוניים של שייכות, סיפוקים ואמון עוזר לגרום ללקוח להשקיע בעסק שלך. שילוב של פריטים אלו יספק לכם הצלחה רבה.

לסיכום

  • למילים יש כח השתמשו בשפה רגשית ומניעה לפעולה ולא בתיאורים יבשים ומפרטים בנאליים
  • הביאו ערך מוסף ללקוחות בשייכות אל המותג / הקהל שאתם מייצגים
  • ספקו סיבה ורווח מיידי למנוע דחיינות
  • דאגו לרושם של האמון בעסק

נהנת מהמאמר ? דרג אותנו

רוצה להתעדכן בתכנים חדשים שלנו ?

אנחנו לא חופרים וגם לא מעבירים את כתובות המייל לצד שלישי. הדיוור יכול לכלול גם תכנים פרסומיים. ניתן להסיר בכל עת

5 1 vote
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

מאת צוות מולטי דיגיטל

בלוג מאת צוות ניהול האתרים בו אנו משתפים מניסיון את המחשבות שלנו על Ux Ui, מסחר אלקטרוני וכל מה שביניהם. אוסף של טיפים, כלים, התאמות, סקירות ומדריכים שמעניינים בעלי אתרים ונכסים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם :

אולי רצית לדעת ?

טיפ #30

תוכן באתר הוא לא רק לקידום אתרים, הוא נועד להרבה יותר !🔥
✅תוכן יכול לתת למותג שלך אופי,
✅להגדיל את ההרשמות לניוזלטר
✅ ולהשפיע על אנשים לקנות את המוצר או השירות שלך.
🎯אבל אם תתמקד יותר מדי במיקוד לפי מילות מפתח, אתה יכול לעצור את היצירתיות שלך ואפילו למנוע ממך להגיע ללקוחות האידיאליים.🤹

טיפ #29

תהיתם פעם כיצד מותגי מסחר אלקטרוני מצליחים משגשגים למרות העלייה הקבועה בעלות המדיה לקליקים וחשיפות?🤑

הסוד הוא שהם מבצעים אופטימיזציה עבור ערך חיי הלקוח (LTV).❣
כמובן , הם תמיד ימשיכו לגייס לקוחות חדשים. 🏃🏼‍♀🏃
אבל ברגע שהם מקבלים אחד, הם דואגים למקסם את הערך שלהם ולגרום להם לחזור לקנות שוב ושוב.🤝

טיפ #28

5 כללים פשוטים להנגשת אתר 🧑‍🦽
כדי לוודא שהאתר נגיש לכולם, חשוב:
✅להשתמש בכותרות ברורות, טקסטים בשפה פשוטה וקצרים

🎨 ניגודיות צבעים גבוהה

🏖 לוודא שהמדיה כוללת תיאורי תמונה או כתוביות

⌨ לאפשר ניווט באמצעות המקלדת בלבד ושימוש בקורא מסך

🫨להמנע מאפקטים מהבהבים שלא ניתנים לעצירה

הידעת? #30

הנתונים שידהימו אתכם על אחוזי החזרה בעולם האיקומרס😮
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-Narvar בקרב למעלה מ-1,900 צרכנים. 💁💁‍♀

כמעט 39% מהצרכנים מחזירים פריט שנרכש באינטרנט ”לפחות” פעם בחודש בממוצע 💳

החזרות נוגסות מאוד בשורת הרווח הסופית עקב עלויות המשלוח, שיחות תמיכת לקוחות, נזק למוצר והוצאות אחרות.📊

52% מהמשיבים בסקר אמרו שהם הגישו החזר מזויף לפחות פעם אחת בחייהם, לעומת 36% שאמרו את אותו הדבר בשנה שעברה.

מה זה LTV ?

LTV (קיצור של Customer Lifetime Value, לפעמים גם נקרא CLV) מייצג ערך לכל החיים של הלקוח שזהו הסכום הכולל שניתן להרוויח מלקוח ממוצע במהלך מערכת היחסים בין הלקוח לעסק. וזו אחת הדרכים למדוד את הבריאות של העסק במסחר אלקטרוני.

אמנם מדובר במדד דינמי שמשתנה על סמך התעשייה, תנאי השוק וגורמים אחרים, אך עדיין חשוב לדעת אותו, ובעיקר לדעת כיצד למקסם אותו.

הידעת? #29

60% מהלקוחות פתוחים להחלפות או זיכוי בחנות במקום להחזר כספי בתנאי שהתהליך יהיה מהיר וקל. 🤗
כמו כן, כמעט 40% מהצרכנים מחזירים רכישה לפחות פעם בחודש, 💳
כך שהצעות זיכוי אטרקטיביות לחנות עשויות להפחית את הכסף שאתה צריך להחזיר.🙌

הטופס נשלח בהצלחה.
תודה שפנית אלינו !

הכלי הטוב ביותר שיש לך למרבה ההפתעה הוא לא מחירים שוברי שוק הנחות או קופונים, אלא היכולת להתחבר ברמה רגשית לאותו אדם שיאמין במה שיש לך להציע. טריגרים רגשיים עוזרים לך להגביר את העניין אצל הלקוחות ולשפ